Plaats reactie
1
Hoi,

Ik heb een vraag betreft een All in one desktop van Medion type P9614 uit het jaar 2010 als het goed is..

http://www.aldi.medion.com/md98320/be_n ... wwodtMEDOQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze was van mijn vader maar is een tijdje terug overleden, ik heb een nieuwe pc nodig, maar vraag me af of deze een goede keuze is om over te nemen of kan ik beter een nieuwe kopen en de medion verkopen? (voor zover dat lukt)
De Medion doet het nog, heb alleen wel een nieuw toetsenbord nodig en muis, wat meteen aansluit op mijn volgende vraag, past elk toetsenbord & muis van Medion op deze pc of moet dit een speciaal type zijn?

Alvast bedankt!
2
Hallo,

Waar ga je de PC voornamelijk voor gebruiken? Want voor regulier gebruik zoals mailen, surfen op het internet en dergelijke is deze all-in-one touch PC natuurlijk prima geschikt.
Qua aansluitingen is dit systeem wel beperkt, het toetsenbord en de muis die bij deze Medion geleverd waren werkte via een BlueTooth dongle.
Maar je kan natuurlijk ook een USB-toetsenbord en muis gebruiken maar dan zijn direct alle twee de USB-poorten aan de achterzijde bezet.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik heb besloten om toch maar een nieuwe te kopen, Medion Akoya E5015D was maar 275 euro bij bart smit.. Denk dat ik die andere weggeef.. Voor de nieuwe pc vroeg ik me de volgende dingen af, er zit Windows 8.1 op, is deze beter dan Windows 10? Was van plan om de volgende dingen erop te zetten, zijn die allemaal veilig? :

Google Chrome
VLC media player
Windows media player (of zit dit deze er standaard op?)
Spotify

En qua beveiliging:
Avast
Emsisoft
Malwarebytes

Nog suggesties voor programma's erop te zetten?
4
Die programma's die je opnoemt zijn allemaal veilig, het enige waar je op moet letten is waar je dergelijke software download.
Vermijd dus downloadportals zoals Softonic en CNET en download de software altijd van de website van de fabrikant. Al moet je dan soms nog opletten of er niet stiekem adware wordt meegeleverd.
Kakie schreef:En qua beveiliging:
Avast
Emsisoft
Malwarebytes
Dat is prima, ik neem aan dat je met Emsisoft en Malwarebytes op de gratis versies doelt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ja de gratis versies, die kan ik via hier downloaden denk ik?

Ik zie bijv. voor VLC en windows media player meerdere websites die claimen officieel te zijn :-\

Is google chrome nog de beste webbrowser?

En is Windows 8.1 goed genoeg of is het beter om te updaten naar 10?
7
Kakie schreef:Ja de gratis versies, die kan ik via hier downloaden denk ik?
Ja, zie onderstaande:
  1. MBAM
  2. Emsisoft Anti-Malware.
Kakie schreef:Ik zie bijv. voor VLC en windows media player meerdere websites die claimen officieel te zijn :-\
  1. Download VLC van VLC website.
  2. Download Windows Media Player van Microsoft website.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
Bedankt!
Er staan programma´s op mijn nieuwe pc, vroeg me af of ik deze eraf kan halen?
Ashampoo, Cyberlink, McAfee, voxox? Ik zie overigens geen Paint programma, normaal gesproken gebruikte ik die om screenshots op te slaan, enig idee hoe ik dit nu kan doen?

Ook staat er internet explorer op, kan ik beter Chrome installeren?

Nog een vraagje over de oude pc, ik wil deze leeghalen en weggeven, hoe kan ik dit het beste doen? Programma's/bestanden handmatig verwijderen? Of is er een simpele manier voor?

(sorry voor alle vragen, alvast bedankt)
9
Heb ondertussen McAfee verwijdert en chrome geinstalleerd, maar de rest vraag ik me nog steeds af?!

Kunnen de volgende programma's weg? :
Ashampoo
Cyberlink
Voxox

Deze programma's heb ik nog nodig:
paint programma
WinRar om bestanden uit te pakken


Verder 1 Probleempje met mijn toetsenbord, rechtsonderaan de taakbalk kan ik deze instellen, ik zet hem op Nederlands/International (NLD/INTL) dan doet ie het prima, maar als ik de pc opnieuw opstart staat deze elke keer weer op NLD/NLD dus moet ik dit elke keer weer opnieuw instellen, opzich geen ramp, maaar het zou fijn zijn als ook dit verholpen kan worden!



En de oude pc moet zsm weg, dus als iemand mij kan vertellen hoe ik deze het beste leeg kan halen zou ik dat enorm op prijs stellen!! Alvast bedankt
10
Kakie schreef: Kunnen de volgende programma's weg? :
Ashampoo
Cyberlink
Voxox
Weet u zeker dat u die programma's wilt verwijderen van de pc ?

Bij een Ashampoo programma is er altijd een Uninstall bij, zie voorbeeld:
Afbeelding Wellicht heeft Voxox ook een Unistall, kijk eerst bij Programma's, zo niet ☞ zie deze link om te verwijderen.

Cyberlink heeft diverse producten zie als voorbeeld het plaatje hieronder.
Ik weet niet of het verstandig is om te verwijderen, heeft u een keer nodig . . . . .
Afbeelding Wil u toch een programma van CyberLink verwijderen, gebruik Revo Uninstaller - freeware.
Kakie schreef: Deze programma's heb ik nog nodig:
paint programma
WinRar om bestanden uit te pakken
Welk besturingssysteem heeft de nieuwe pc ? ☞ Windows . . . ?
Bij Windows 7 ☞ Start(Alle) Programma'sBureau accessoiresPaint.

Om bestanden uit te pakken:
  1. 7-Zip ☞ freeware, is een goed programma.
  2. WinRAR
Kakie schreef: Verder 1 Probleempje met mijn toetsenbord, rechtsonderaan de taakbalk kan ik deze instellen, ik zet hem op Nederlands/International (NLD/INTL) dan doet ie het prima, maar als ik de pc opnieuw opstart staat deze elke keer weer op NLD/NLD dus moet ik dit elke keer weer opnieuw instellen, opzich geen ramp, maaar het zou fijn zijn als ook dit verholpen kan worden!
Het antwoord weet ik niet, dit heeft u nog te goed.
Kakie schreef: En de oude pc moet zsm weg, dus als iemand mij kan vertellen hoe ik deze het beste leeg kan halen zou ik dat enorm op prijs stellen!! Alvast bedankt
Neem deze link eens door.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
Bedankt,

Winrar heb ik via je link gedownload, maar als ik die probeer te openen krijg ik de melding dat mijn pc wordt beschermd en dat het uitvoeren van deze onbekende app risico kan vormen voor de pc..

Ik heb windows 8.1
12
Kakie schreef:Winrar heb ik via je link gedownload, maar als ik die probeer te openen krijg ik de melding dat mijn pc wordt beschermd en dat het uitvoeren van deze onbekende app risico kan vormen voor de pc..
:oops:
Probeer het volgende: klik op het gedownload WinRAR bestand met de rechtermuisknop en Scan met EAM.

Waarom gebruik u WinRAR in plaats van 7-Zip ?
7-Zip is een goed programma die veel wordt gebruikt.
I dacht dat WinRAR een betaald versie is, ik weet het niet zeker.

Heeft u Paint gevonden op de computer ? :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
13
Heb gekeken bij programma's en onderdelen maar geen paint aanwezig, alleen de medion app "fresh paint" maar dit is denk ik niet het juiste voor screenshots naar te kopieren..

ik zal die zip-7 eens proberen dan..

bij die link staat : "Je bestanden verwijderen door de harde schijf te formatteren met het beroemde “Format C:"

Hoe doe ik dit? is dit het makkelijkst? Ik geef de pc namelijk weg aan mijn moeder, dus het is niet zo dat alles echt verwijdert moet zijn en dat het nooit meer terug te halen is omdat zij er anders mee aan de haal gaat, geloof ook niet dat zij dat kan/wil ;D maar alle bestanden etc. moeten wel verwijderd worden, gewoon een beetje opgeruimd
15
Kakie schreef:Heb gekeken bij programma's en onderdelen maar geen paint aanwezig, alleen de medion app "fresh paint" maar dit is denk ik niet het juiste voor screenshots naar te kopieren..
Paint zoeken in Windows 8/8.1, zie deze link.
Kakie schreef:bij die link staat : "Je bestanden verwijderen door de harde schijf te formatteren met het beroemde “Format C:"
Hoe doe ik dit? is dit het makkelijkst? Ik geef de pc namelijk weg aan mijn moeder,
In dit geval is formatteren van de harde schijf niet nodig.
Verwijder al uw eigen documenten/bestanden, film's, download, foto's, muziek, video's e.a. of verplaats ze naar een externe harde schijf / USB-stick.
Wellicht verstandig om uw e-mail account(s), e-mailberichten, contacten e.a. eerst te exporteren en zo nodig te importeren naar uw nieuwe computer.
Maak voor uw moeder een gebruikeraccount aan.
Kakie schreef:En welke kan ik beter downloaden, 32 bit of 64 bit?
Het computer type systeem nagaan: StartConfiguratieschermSysteem.
Download dan volgens het type systeem; is het een 32-bit download de 32-bit, is het een 64-bit download de 64-bit.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”