Plaats reactie
61
Ik heb de voorgaande stappen gevolgd en nu lijkt het weer beter te gaan!
Nog een paar vragen:
1. Kan ik verder nog iets doen of kan ik speccy en andere gebruikte programma's gaan verwijderen?
2. Hoe maak ik back-ups? wilde dus dit gebruiken http://www.imgdumper.nl/uploads8/55d9c6 ... backup.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Anti Malware bytes is verlopen (gratis proefversie) hoe krijg ik deze verlengd?
62
Hallo,

Laten we eerst bij punt 1. verder gaan, want anders loopt alles door elkaar heen. Via de msconfig-methode heb je alles uitgeschakeld. Dan is het nu als eerste zaak om te controleren wat wellicht de boosdoener is van de vastlopers en de vertraging. Via dezelfde procedure kan je als eerste alle Microsoft services weer inschakelen, herstart dan de computer en kijk of het systeem nog steeds hetzelfde draait.

Vervolgens ga je één voor één de items onder het tabblad Opstarten inschakelen, telkens 1 item inschakelen en het systeem herstarten. Ook dan even aankijken of er verandering is, op deze manier kan je dan ontdekken welke van de automatisch opstartende items wellicht de boosdoener is van de problemen.

1. Speccy en de andere programma's kan je inderdaad verwijderen.
2. Dit is een brandprogramma, daarmee kan je dus in principe enkel back-ups op bestandsniveau maken door bepaalde mappen en bestanden op een cd of DVD te branden.
Voor meer informatie over het maken van back-ups neem de onderstaande twee links eens door. 3. Als de proefversie is verlopen kan je deze niet verlengen, je dient dan een licentie voor Malwarebytes aan te kopen. Als je MBAM als on-demand scanner wilt blijven gebruiken moet je de evaluatieversie even stopzetten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
63
Ok ik zal daar aan beginnen wel een hoop gedoe maar goed :neu:

De evaluatieversie stopzetten van antimalware, hoe doe ik dat?
65
Had 1 ding aangevinkt, hij leek het goed te doen maar bleef toch ineens vast zitten, het gaat om "Mobile Me" Apple Inc.
ik heb hem maar weer uitgevinkt, wat nu? Zal dit de boosdoener zijn of is het toeval
66
Kakie schreef:Had 1 ding aangevinkt, hij leek het goed te doen maar bleef toch ineens vast zitten, het gaat om "Mobile Me" Apple Inc.
ik heb hem maar weer uitgevinkt, wat nu? Zal dit de boosdoener zijn of is het toeval
Wat gebeurd als je de rest aanvinkt en die uit laat staan? Start hij dan wel normaal?
67
Hij startte sowieso altijd normaal, net dus ook met die "apple Inc" pas na een half uur of misschien wel uur zat hij ineens vast.. ik zal eens proberen om de andere aan te vinken en die uit te zetten
68
Het ging een paar dagen goed maar had gisteren weer ineens een vastloper?!
Ik heb nog iets van apple inc. quick time/ i tunes & apple push, heb nu even quick time uitgezet
69
Kakie schreef:Had 1 ding aangevinkt, hij leek het goed te doen maar bleef toch ineens vast zitten, het gaat om "Mobile Me" Apple Inc.
ik heb hem maar weer uitgevinkt, wat nu? Zal dit de boosdoener zijn of is het toeval
Wat heeft u nog van mobile.me ?

Apple is gestopt (m.i.v. 30-06-2012) met de clouddienst MobileMe, zie dit bericht.

Kakie schreef:Het ging een paar dagen goed maar had gisteren weer ineens een vastloper?!
Ik heb nog iets van apple inc. quick time/ i tunes & apple push, heb nu even quick time uitgezet
Wat heeft u van Apple push ?
Voor zover ik weet zijn dat notificatie die Apple verstuurt naar ontwikkelaars.

Kan ook te maken hebben met draadloos synchroniseren met een Apple iDevice (iPad, iPhone en/of iPod).


Ik zou QuickTime programma helemaal verwijderen op een Windows pc/laptop, dat programma is veel te zwaar.
Tenminste op mijn Windows 7 heb ik QuickTime nooit / niet geïnstalleerd.
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
70
Quick time heb ik verwijderd, maar hoe kom ik erachter wat ik van apple push heb? of mobile.me? Geen idee om eerlijk te zijn
75
@ Kakie,
Kakie schreef:Had 1 ding aangevinkt, hij leek het goed te doen maar bleef toch ineens vast zitten, het gaat om "Mobile Me" Apple Inc.
ik heb hem maar weer uitgevinkt, wat nu? Zal dit de boosdoener zijn of is het toeval
Kakie schreef:Quick time heb ik verwijderd, maar hoe kom ik erachter wat ik van apple push heb? of mobile.me? Geen idee om eerlijk te zijn
  1. Vertel me waar u Mobile Me heeft aangevinkt en uitgevinkt?
    En wat voor push berichten krijgt u van Apple push?
  2. Van onderstaande het Opstarttype op Handmatig zetten:
    • Apple Mobile Device
    • Bonjour-service
    • iPod service

      Hoe:
      Ga naar ConfiguratieschermSysteembeheerServices.
      Kik met de rechtermuisknop erop ☞ Eigenschappen ☞ bij Opstarttype klik op het drihoekje ☞ kies HandmatigOK.
  3. Vervolgens voer onderstaande nogmaals uit:
    Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
    • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
    • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
    • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
    • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
    • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
    • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
  4. Herstart vervolgens de pc.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”