Plaats reactie
17
Eigenlijk alles.

1. Controleren of de juiste brackets voor het type socket zijn gebruikt (al kan dat eigenlijk niet missen, maar kunnen vaak wel omgekeerd gemonteerd worden)..
2. Nieuwe koelpasta aanbrengen, en dan opnieuw de koeler aanbrengen zodat deze netjes recht en stevig op de CPU is geplaatst.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Beste,

Ik heb de juiste beugels want de andere waren voor Intel want die kon ik niet monteren (ik dacht eerst dat hij te klein was)
De koelpasta kan ik dan waarschijnlijk morgen ophalen.

Hoe warm mag de CPU maximaal worden?! want dan kijk ik even of hij zo warm wordt tijdens mijn pc gebruik zegmaar.

Mvg,
Daani
19
Ieder systeem heeft een thermische beveiliging, bij oververhitting zal deze dus in een "protection mode" of "idle" mode schakelen.
Qua temperatuur moet je 70 graden eigenlijk wel als maximum zien, dit is meestal ook de maximale temperatuur zoals deze in de BIOS is ingesteld.
Gezien het feit dat jouw systeem in zeer korte tijd al oploopt naar 60 graden is dit best wel erg hoog zeg maar.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Beste,

Ik speelde net een game en die bleef rond de 40-50 C
Kan ik dit gewoon spelen of is dit nog steeds slecht voor PC.

mvg,
Daani
22
Beste,

Onder mijn CPU fan zit zegmaar grijs spul (ik denk koelpasta) moet ik dat er ook afhalen zodat het zo wordt: http://content.hwigroup.net/images/news ... 101_02.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ??! Weer netjes schoon zegmaar? En daarna moet ik 1 rijstkorrel groot druppeltje erop doen en dan met dat staafje verdelen over de hele CPU? En is deze koelpasta goed?: http://www.mycom.nl/componenten/luchtko ... sential-e1" onclick="window.open(this.href);return false; want deze kan ik dadelijk ophalen als ik wil.

Mvg,
Daani
23
Hallo,

Die koelpasta van Coolermaster is prima, alle koelpasta die nu op de onderkant van de CPU-koeler en op de CPU zelf aanwezig is moet je inderdaad helemaal verwijderen.
Gewoon een stukje keukenrol met een klein beetje wasbenzine nemen zodat je beide echt goed kan reinigen.
Dan de nieuwe koelpasta aanbrengen, met het staafje bedoel je wellicht de tube van de koelpasta zelf?
Je kan in dit geval beter een bankpasje gebruiken om het geluimatig te kunnen verdelen op de CPU. Op de koeler zelf hoef je natuurlijk geen koelpasta aan te brengen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
Beste,

Ik ben naar Mycom geweest heb zo'n spuitje gekocht heb het erop gedaan (1 rijst korrel groot) en heb het niet uitgesmeerd.
De medewerker van Mycom zei dat hun altijd er 1 rijstkorrel groot opdoen (koelpasta) en dan meteen de cooler want door die druk verspreid het zich zegt Mycom.
Ik ga zo testen of mijn computer uitvalt bij recorden.

Mvg,
Daniël
30
NOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!
Probleem blijft :(
Pc valt gewoon weer uit tijdens renderen en opnamens.
Ligt dit aan de koeler? Of is er een fout in mijn PC? Heb ik perongeluk iets beschadigd?!

Ik heb wel zo'n onderkant: http://gyazo.com/d48921b5af38691b2754dbce5036e9c2" onclick="window.open(this.href);return false; En heb een rijstkorrel koelpasta erop gedaan en niet uitgesmeerd (vertelde verkoper dat het niet perse nodig is door de kracht die op de koelpasta wordt gedrukt verspreid het vanzelf zei hij) Ik weet niet of het hier aan ligt?

Mvg,
Daani
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”