Plaats reactie
31
Goedemorgen,

De koeler die je hebt is gewoon geschikt voor de AM3+ socket dus dat is niet het probleem, echter zijn de temperaturen nog steeds veel te hoog zoals in de laatste screenshot is te zien.
Blijkbaar is de koeler toch niet op de juiste manier op het moederbord gemonteerd heb ik het vermoeden. Kan je eens een aantal foto's maken van hoe deze koeler nu is geplaatst.
Wat betreft het uitsmeren van de koelpasta is het inderdaad wel zo dat de koeler dit door de druk (deels) zelf doet, maar je krijgt dan nooit over de gehele CPU een filmlaagje van de koelpasta.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
32
Goedemorgen,

Ik stuur dadelijk of vanavond even een aantal foto's want hij wil ze niet openen (jpg,png,gif) dan zegt hij dat je dit bestand niet mag uploaden ofzoiets. Maar ik ga 2 dingen vanavond of morgen proberen: 1. Toch zo'n mooi laagje smeren. 2. Mocht dat niet lukken (als hij dan nog steeds te warm wordt) dan ga ik eens de oude koeler proberen. Misschien is er iets met de nieuwe koeler aan de hand.

Trouwens ik had gister die onderkant niet super mooit schoen gekregen er blijf koelpasta tussen die ribbels zitten van de vorige keer. Verder was hij wel redelijk schoon.

Heeft u anders een mail waar ik snel een aantal foto's naar kan sturen? Want hier accepteert hij ze niet.

Mvg,
Daani
34
Hallo,

Foto's kunnen inderdaad niet als bijlage worden toegevoegd, deze kan je bijvoorbeeld uploaden naar http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en dan kan je de url hier tussen de [thumb] tags plaatsen.
Naar mijn idee is er niets mis met de nieuwe koeler, daar kan eigenlijk ook niets aan kapot behalve de ventilator zelf dan. Verkeerde plaatsing zal denk echt het probleem zijn in dit geval.
daani142 schreef:Trouwens kan ik ook hardware hebben beschadigd? Zo ja waar kan ik dat zien?
Nou daar ga ik in eerste instantie niet vanuit, mocht dat wel zo zijn kan je dat niet zomaar zien zeg maar. Dit zou je dan moeten testen met bijvoorbeeld een vervangend moederbord en CPU.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
35
Dit zijn foto's van mijn koeler.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Mvg,
Daani
36
Maak ook nog eens een foto zonder koeler waarbij alleen de CPU zichtbaar is, dit om even te kijken hoe de koelpasta is verspreid zeg maar.
Zit de koeler ook echt strak op de CPU, of voel je wat speling als je de koeler voorzichtig probeert te bewegen als deze is vastgeklemd?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
39
Goedemorgen,

Zoals op de foto's is te zien maakt deze koeler niet geheel contact met de CPU, enkel op de plek van de koperen heatpipes in de heatsink.
Ondanks dat deze koeler geschikt zou moeten zijn voor AM3+ sockets vermoed ik toch dat de koeler het probleem is in dit geval.
Plaats als eerste de stock koeler van AMD eens terug, ook weer even nieuw laagje koelpasta aanbrengen en dan wederom de temperaturen eens monitoren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
40
Beste Maxstar,

Oke ik zal zo eens kijken! Heb trouwens nog een vraagje als ik die koeler gebruik maakt het ding super veel lawaai. Dat was eerst (toen ik hem kocht) niet. (Ik heb hem er nog niet opzitten maar dit was toen ik hem eerst gebruikte.


Mvg,
Daani142
43
Laten we eerst even afwachten hoe de temperaturen met de AMD koeler zijn, mocht dit echter normaal zijn dan zou ik de LC Power koeler retourneren en/of omruilen voor een ander exemplaar.
Zelf heb ik een "Be quiet! Dark Rock Advanced C1" deze plaats je met een speciale bracket vanaf de onderzijde van het moederbord.
Dit is sowieso wat stabieler voor de zwaardere koelers dan de montage via een plastic bracket op het moederbord.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
44
http://gyazo.com/f32eb30482363d28f45781989e4b5f34" onclick="window.open(this.href);return false; zonder renderen/opnemen.
http://gyazo.com/611df012399feb14cb6e26eb388d0d0d" onclick="window.open(this.href);return false; Met renderen maar hij begint nu heel hard te draaien en temperatuur neemt deels af naar: http://gyazo.com/1a9bf2968758d9f683a1ee92e231c21e" onclick="window.open(this.href);return false; en hij is nog niet uitgevallen.... http://gyazo.com/889814695dcf03486614e85e5dd49b99" onclick="window.open(this.href);return false;.
45
Hallo,

Dat de ventilator harder gaat draaien is normaal zodra de temperaturen oplopen, voor deze stock-koeler van AMD zijn het ook wel normale temperaturen.
Wat betreft de LC-Power koeler is deze dus (wellicht) eigenlijk helemaal niet geschikt voor een AM3+ socket, al geeft de fabrikant aan van wel.
Ik zelf denk dat dit vooral komt doordat de koeler van LC-Power geen volledig contact heeft met de CPU, waardoor deze de warmte niet optimaal via de heatpipes en heatsink kan afvoeren.
De oplossing in dit geval is dus eigenlijk een andere koeler aanschaffen, zoals bijvoorbeeld een Gelid Tranquillo Rev.2 wat een prima koeler is voor die prijs.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”