Plaats reactie
1
Als ik mijn PC aan ga zetten knippert de verlichting even, is altijd zo, waarna ik hem dan met de Powerknop aan moet zetten.
Nu gebeurt er bij mij het volgende, hij knippert even, maar blijft dan niet aan staan, stop ik de netvoeding in een ander stopcontact dan wil hij wel eens gewoon door gaan en kan ik hem met de Powerknop gewoon aan zetten.
Soms moet ik daarbij echter wel gebruik maken van meerdere stopcontacten voordat hij aan blijft staan, wat kan dat voor iets zijn ?
2
Is het een PC of notebook, vermoed PC maar toch, je praat over netvoeding, wat bedoel je daarmee.
Ook deze is vaag
Als ik mijn PC aan ga zetten knippert de verlichting even, is altijd zo, waarna ik hem dan met de Powerknop aan moet zetten.
at doe je dan, eerst de schakelaar op de voeding en dan de aan/uit schakelaar?

Lijkt mij de voeding die niet goed is, daar mag geen spanningsval door ontstaan bij aan zetten.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Het is een PC, nog even uitleggen, de stekker zit in een contact doos welke een beveiligings schakelaar heeft en in het stopcontact zit, wanneer ik deze schakelaar aan zet licht het lampje van de PC even op, dat is altijd standaard al het geval geweest.
Om de PC dan aan te zetten moet ik dan op de Powerknop drukken waarna de PC dan opstart, maar dat doet hij dan niet en als ik de stekker van de PC in een ander stopcontact stop kan ik soms wel gewoon verder en kan ik hem gewoon met de Powerknop inschakelen, heb al een andere kabel van de PC naar het stopcontact geprobeerd maar dat helpt niet, dus die is het niet, dacht zelf ook aan de voeding in de PC zelf, maar ergens twijfel ik daar over omdat hij in een ander stopcontact wel opstart, dus ja....
5
Maakt niet uit waar ik hem dan in stop, of rechtstreeks in het stopcontact of een andere verlengkabel, daarom vindt ik het ook zo vreemd.
6
Snap nog steeds niet hoe of wat.

Met die beveiligde doos wal die problemen en zonder niet?

Of leg het nogmaals helemaal uit, je zit ervoor en maakt het mee, wij niet, je uitleg is erg beknopt en je maakt niet duidelijke wanneer wat en hoe gebeurt.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
7
Hoe zet je de PC uit?

Ik vind 't vreemd dat de lampjes op de pc kortstondig werken als je de PC vanuit de stekkerdoosschakelaar onder spanning zet, mijn situatie is gelijk aan die van jou maar bij mij gaat er niets branden als ik de stekkerdoosschakelaar omzet.

In het bios is vaak wel een kopje "how to act by powerloss" o.i.d. te vinden (kan de exacte naam niet voor de geest halen), kijk daar even wat daar staat ingevuld. Dit moet in jouw geval op OFF staan.

M.v.g. Niels
Als ie 't niet doet.................REBOOT
8
Maakt niet uit waar ik hem dan in stop, of rechtstreeks in het stopcontact of een andere verlengkabel. Het is altijd al van nieuw af aan zo geweest dat als er stroom op de PC gezet wordt, dat het lampje dan eerst even knippert, waarna ik hem met de Power schakelaar gewoon aan kan zetten, dus heeft niets met de bios te maken, temeer hij dan plots op een ander stopcontact of een andere verlengkabel wel gewoon aan te zetten is.
9
Ik zie net dat mijn stukje text welke ik onder "hoe zet je de PC uit?"ben vergeten te typen :busy:

Ik stelde deze vraag omdat: Als je de PC niet uit zet maar in bijvoorbeeld slaapstand je de voeding aan moet laten. Als je de slaapstand gebruikt en je haalt de spanning er af dan wordt de opgeslagen data uit het RAM geheugen gewist, de computer kan dan problemen hebben met opnieuw opstarten (vaak meerdere malen uit en aanzetten).

Op het moment dat je nu de stekker telkens in een ander stopkontakt duwt haal je telkens de spanning van de computer en zet je 'm dus meerdere malen uit en aan.

Heb je trouwens wel al een andere voedingskabel geprobeerd?

M.v.g. Niels
Als ie 't niet doet.................REBOOT
10
Nogmaals, ik snap trouwens niet waarom het niet goed begrepen wordt, de PC wordt gewoon via de afsluit mogelijkheid van de PC uit gezet, dus ook geen slapstand o.i.d.
Daarna wordt de spanning er af gehaald, hetgeen ik gewoonlijk met de rode opgelichte schakelaar van het verlengsnoer doe, altijd zo gedaan en zo gewerkt.
Andere voedingskabel ook geprobeerd, blijft hetzelfde dus.
11
tonb schreef:Andere voedingskabel ook geprobeerd, blijft hetzelfde dus.
Dan vermoed ik toch dat de voeding defect begint te raken
tonb schreef:Nogmaals, ik snap trouwens niet waarom het niet goed begrepen wordt, de PC wordt gewoon via de afsluit mogelijkheid van de PC uit gezet, dus ook geen slapstand o.i.d.
Daarna wordt de spanning er af gehaald, hetgeen ik gewoonlijk met de rode opgelichte schakelaar van het verlengsnoer doe, altijd zo gedaan en zo gewerkt.
In de eerste post maakte je geen melding van dat verlengsnoer, e.e.a. kwam derhalve een beetje vreemd over. Slaapstand of hybernate kon de veroorzaker van het probleem zijn, aangezien ik niet helderziend ben moest ik het vragen om jou te kunnen helpen.

M.v.g. Niels
Als ie 't niet doet.................REBOOT
12
Bedankt voor de gedane moeite, ik heb zelf ook zo'n vermoeden dat het de voeding is, dus toch maar mee naar de PC boer.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”