Plaats reactie
19
Dave schreef:Welk apparaat staat standaard ingesteld er bij configuratiescherm -> Geluid
Daar krijg ik dit te zien: Afbeelding Apparaatbeheer: Afbeelding
20
Dat is het bewijs dat de driver niet of niet juist is geïnstalleerd.

Rechtermuisklik eens op die High Definition Audio-apparaat -> Installatie ongedaan maken.
Herstart daarna de computer.
Ga opnieuw naar apparaatbeheer -> Rechtermuisklik op High Definition Audio apparaat of wat daarvan wordt weergegeven en kies voor stuurprogramma's bijwerken...
Vervolgens kies je voor Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken...
22
... Vervolg
Als ook dat niet lukt, download dan deze driver: http://www.foxconnchannel.com/driverdow ... 1.5397.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Pak hem daarna uit in een map, voer de setup NIET uit!!
Ga weer terug naar apparaatbeheer -> Rechtermuisknop op de audiodriver -> Stuurprogramma bijwerken...
Kies nu voor Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken en Bladeren vervolgens naar het uitgepakte driver mapje (standaardbenaming HDA-6.0.1.5397). Klik op OK en zorg dat er een vinkje staat bij Inclusief onderliggende mappen. Klik nu op Volgende.
Wanneer de driver geïnstalleerd is, herstart dan eerst de computer voordat je iets anders doet, ook als je al geluid hebt.
24
:good: Goedzo, fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is zonder een nieuwe kaart te moeten aanschaffen.
Nog veel luisterplezier... :smileybye:
26
Foxconn heeft nooit drivers voor Windows 7 uitgebracht, wel voor Vista en die zijn nu ook succesvol geïnstalleerd. Mogelijk heeft Windows Update zelf ook geprobeerd drivers te installeren, maar de verkeerde. Hierdoor is de driverbase wel oké, maar worden er geen apparaten gevonden. Dit zou je onder de noemer bug kunnen plaatsen.
27
Dat is best bizar eigenlijk, maar het is opgelost en iedereen is blij! :good:

Hoe heb je de juiste driver gevonden; aangezien ik op Google niets kon vinden.
28
Niet zoeken naar de Windows 7 driver, maar naar de Vista driver. Via Foxconn support kwam ik er dan wel bij uit adhv het typenummer van het moederbord.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”