Plaats reactie
1
Hoi,

Ik heb een nieuwe ssd, deze wil ik gaan inbouwen, maar wat is de makkelijkste manier om de gegevens over te zetten van de harde schijf naar de ssd?
Ik heb geen sata->usb connector, maar wel een extra externe harde schijf met voldoende ruimte voor wat op de C schijf staat.
Moet deze externe hdd helemaal leeg zijn of gewoon genoeg ruimte erop voor de gegevens?

groet,
Blokkendoos
2
Een héél goede advies dat ik u kan geven is om op de SSD een volledig nieuwe Windows te installeren en niet een backup van de harddisk.
Om de eenvoudige reden: een harddisk is geen SSD en andersom.
3
Hoi,
Later dan gewenst om de ssd te installeren maar hoe kan ik de huidige windows 7 sleutel terugvinden?
Ik heb destijds een upgrade gedaan van xp naar 7 mbv een USB stick.
Wat op deze stick stond heb ik gekopieerd naar een externe schijf, kan ik deze zomaar terugkopieren naar een
usb en dan een nieuwe versie op de ssd zetten?
Ik wil de SSD dan inbouwen naast de huidige harde schijf, en dan de kabels omwisselen en opstarten.
Maar hoe klaar je dat, moet ik dan opstarten vanaf die usb? (dus instellen in het BIOS) of vanaf de nieuwe SSD en dan windows 7 vanaf de usb laden?
Ik heb geen idee, eerlijk gezegd, ik hoor het graag
4
De sleutel kun je terug vinden in het configuratiescherm onder "systeem en beveiliging" en daarna "systeem' daar staat het product id van windows.
5
Dat is het product ID, daar kun je weinig mee want dat kun je niet ingeven als je opnieuw wilt installeren. Daarvoor heeft hij de sleutel nodig.

Snel en eenvoudig gaat het met Produkey (klik), een advies van Computertotaal. En daar is hij ook te downloaden.

Er zijn ook andere tools die de licentiesleutel laten zien zoals Belarc Advisor.
Greetings, Black Tiger.
7
Dit wist ik ook niet @Black Tiger, maar om achter de sleutel te komen, moet je dan wel het id invoeren? Of is dat iets anders?
8
Nee, het programma toont het vanzelf als je het opent.
Je hebt het product ID en het product key.
Twee verschillende dingen dus. De laatste voer je in bij een (her)installatie.
9
@Blokkendoos, maar jij weet jou produktkey niet meer? Hoe kan zo'n programma dat dan terug vinden, dat is wat ik wil weten.

Ik heb hier namelijk ook nog een SSD liggen die ik wil gaan installeren, produktkey en dergelijke heb ik wel, maar ik heb Windows 8 al 3 keer opnieuw geïnstalleerd op de pc waar de SSD in moet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”