Plaats reactie
1
Beste

Hoe moet ik dit zoals op de foto weergeven is verwijderen.
Deze koelingsblok zat al helemaal vol met stof maar ik wil tot aan de processor kunnen en de groene haakjes zijn het niet. Afbeelding Afbeelding Kunnen jullie mij verder helpen ?

Mvg Yannick Ory

PRETTIGE FEESTDAGEN PC WEB PLUS
Hersteller in vrijetijd

Ik herstel computers in mijn vrije tijd. Daarom post ik veel berichten
2
Hoi Yannick,

Dit lijkt op een koperen koelblok wat men wel eens ziet bij servers, is het langs opzij niet te zien hoe het koelblok vastzit? De groene haakjes zijn van de chipset koeler.
Misschien zit de koeler langs onderen vastgeschroefd en is dit enkel te demonteren na uitbouw van het moederbord.
Groetjes Dasle
3
zo hé, dat apparaat zit vol stof...!! (al zag ik wel eens erger...)
niet moeilijk doe met loshalen van de koeler, vastzetten is een nog ingewikkelder karwei.
ga met gezond verstand en overleg met de stofzuigerslang te werk om de boel te kuisen.
en als je de mond van de slang op de koeler zet: volle kracht, dat kan geen kwaad.
een verfkwast met niet te harde lange haren is overigens een prima hulpmiddeltje om het stof los te maken.
4
Voor zover de foto voor mij duidelijk maakt heb je de FAN en de klem al verwijderd. Het komt wel vaker voor dat de koelerpasta dermate versteend is dat het koelblok als het ware vast gemetseld zit op de processor. Het verwijderen van het koelblok is dan ook erg moeilijk en niet zonder risico. Indien je met kracht het koelblok wil optillen dan is de kans bijzonder groot dat je de processor uit de socket-klem rukt. Soms loopt dat zonder averij af, maar het kan ook gebeuren dat je een aantal pinnetjes beschadigt waardoor de processor onbruikbaar wordt.
Is er een grondige reden om dat koelblok te verwijderen? Te hoge temp van de CPU misschien? Na het stofvrij maken is dat probleem misschien al verholpen.
Indien je het koelblok toch wil verwijderen probeer het dan van de processor los te krijgen door deze om beurt naar links en naar rechts trachten te draaien. Wees daarbij voorzichtig. Gebruik dus geen brute kracht. Doseer dat zoveel mogelijk.
5
droske schreef: Is er een grondige reden om dat koelblok te verwijderen? Te hoge temp van de CPU misschien? Na het stofvrij maken is dat probleem misschien al verholpen.
Indien je het koelblok toch wil verwijderen probeer het dan van de processor los te krijgen door deze om beurt naar links en naar rechts trachten te draaien. Wees daarbij voorzichtig. Gebruik dus geen brute kracht. Doseer dat zoveel mogelijk.
Op deze vragen en een eventueel resultaat is na twee maand nog niet beantwoord.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”