Plaats reactie
1
hi , nadat ik een backup heb gebruikt van windows-7 , wordt geen enkele usb-schijf /stick meer herkend. In apparaat-beheer worden ze wel vermeld , maar er staat bij vermeld dat het apparaat niet gestart kan worden. Bij aansluiten wordt vermeld dat de installatie-software wordt geinstalleerd. Na enige tijd wordt vermeld dat de software niet kan worden geinstalleerd en dan is het einde verhaal. De pc werkt verder normaal , Maar usb 2-3 niet.
Ik hoop dat er voor dit probleem een oplossing is.

met groeten , cormar.
2
eerst maar eens windows de usbpoorten opnieuw laten installeren. dat doe je zo:
- koppel alle usb-aparaten af
- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer
- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.
- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken
- werk zo alle usbvermeldingen af
- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.
- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.
(nb: onder sommige windows wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.
dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)
3
hi , bedankt voor je reactie. er is iets niet duidelijk voor mij. bedoel je de schijven (1xgeneric etc en 3x schijven , ieder met een geel uitroepteken. dit zijn de betreffende usb-schijven.) of alle usb-vermeldingen onder =usb-controller= ? er staat nergens een kruisje voor.
mvg , cormar.
4
alle usb-apparaten, dus ook die schijven, moet je dus eerst afkoppelen, dan zie je ze ook niet meer onder de usb-vermeldingen.
het kruisje: soms wordt standaard alleen de categorie vermeld, daar staat dan een kruisje voor; klik je daarop dan komen alle vermeldingen in beeld.
bij jou worden kennelijk al meteen alle usbvermeldingen weergegeven, en dan zie je dus geen kruisje(s).
5
hi , de schijven blijven onzichtbaar , wel weer in apparaatbeheer te zien met geel uitroepteken. bij aansluiten van een usb-schijf krijg ik de melding dat loaden van driver-software aan de gang is , maar even later dat software niet kan worden geladen. in apparaatbeheer staat bij desbetreffende usb-schijf , dat ze niet kan worden gestart (code 10).

mvg , cormar
6
jammer, dan moeten we verder op pad.
waarom had je die backup teruggezet, en was die wel van een datum van vóór je (die) problemen ondervond?
is die w7 helemaal uptodate?
je hebt het over usb "2-3": doen de schijven het zowel op usb2 als usb3 het niet, of is er verschil?
voor de zekerheid: worden die schijven wel herkend op een andere pc?
7
hi , de backup is op een reserve-ssd-schijf. die heb ik nu in gebruik , omdat de originele besturings-schijf Windows niet meer opstart. ik kreeg na een update van Samsung-magician een blauw scherm , met de mededeling dat Windows werd afgesloten. daarna was opstarten van Windows niet meer mogelijk. windows-7 op de backup-schijf is totaal uptodate en van voor het probleem met de usb-schijven. op iedere usb-poort 2 of 3 is het probleem. de usb-schijven doen het op een andere pc optimaal.

mvg , cormar.
8
Hallo, heb je de computer onlangs, omstreeks 9 of 10 december geüpdatet? Zo ja, ga dan naar configuratiescherm, programma's en onderdelen. Klik in het linkerdeel van het venster op "Geïnstalleerde updates weergeven". Zoek in de lijst, indien aanwezig, naar update kb3004394. Dubbelklik op de update om de installatie ongedaan te maken. Start vervolgens de computer opnieuw op. Mogelijk doen de USB-poorten het weer. Deze update kan namelijk problemen met de USB-drivers veroorzaken. Ook is het mogelijk dat Defender, sommige toegankelijksopties en andere toepassingen niet meer werken, vandaar het advies om de update te verwijderen. Tja, die Microsoft weer met de brakke updates...

mvg, Frank
10
tja, het zit 'm dus niet in usbpoorten, vooropgesteld dat aldus aangesloten muizen, printers enzo het wel doen (dat vroeg ik nog niet)????
de stuurprogramma's die windows probeert te laden zitten in windows zelf.
om uit te sluiten dat andere dan windows-software je parten speelt: in veilige modus hetzelfde verhaal?
zo ja: start de command prompt als administrator en typ: sfc /scannow (let op de spatie) en geef enter.
windows gaat dan op zoek naar verminkingen/vermissingen en zal die proberen te herstellen.
11
hi , muis, toetsenbord , printer werken goed. scannow heeft niets gevonden. in veilige modus hetzelfde probleem.

mvg , cormar.
12
goedemorgen , ik heb nu een bijkomend probleem. om de usb-poorten in veilige modus te controleren , heb ik via msconfig de opstartmodus (in veilige modus ) gewijzigd. eenmaal in veilige modus heb ik de poorten gecontroleerd , maar het bleef hetzelfde probleem. toen heb ik via msconfig de opstartmodus weer naar normaal proberen te wijzigen. maar dat lukte niet , ik kreeg de melding dat de systeem-configuratie niet meer werkte. reden :appcrash , msconfig.exe. nu kan ik alleen opstarten in veilige modus. wat kan ik doen om weer normaal op te starten ?
mvg , cormar.
14
hi , dat is een probleem , er is nog geen herstelpunt op deze (kloon-)schijf. tenminste er wordt gemeld dat er geen aanwezig is.

mvg , cormar.
15
Je zet nu best die back-up (image) van Windows 7 opnieuw terug. Ga dan naar de website van je de fabrikant van je pc en download daar de passende drivers. Let daarbij op het juiste model van je pc en op het toepasselijke besturingssysteem. Nadien uiteraard installeren. Vergeet zeker de Chipset-driver niet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”