Plaats reactie
1
Heren, dames,

wie kan er hierbij helpen: wat is het verschil tussen een AMD A10 processor en een i7 processor? Welke is beter, welke is aan te bevelen? Online kom ik zovel voorstanders als tegenstanders van beide tegen maar ik wordt er geen wijs uit in welke situatie welke processor beter is.

dank alvast.
2
Welke beter is kan bepaald worden waarvoor je jou pc hoofdzakelijk gaat gebruiken en het Budget wat je wil besteden aan een systeem.
Als je even wil toelichten waarvoor je de pc het meest gebruikt kunnen we de voor en tegens afwegen. ;)
Groetjes Dasle
3
Nou, gaat om een laptop van max 700 euro, liefst rond de 600. Gaat gebruikt worden voor veel Office- en online werkzaamheden. Geen zware fotobewerking of videomontage maar wel hobbymatig Photoshop Lightroom af en toe. Spellen spelen is incidenteel en dan vooral online games in Flash/Java, en het bekijken van films op reis in liefst Full HD kwaliteit. Laptop moet vooral goed mee te nemen zijn en daarom denk ik aan een 15 inch scherm (niet te groot voor in de tas). En nu zie ik diverse merken en modellen met of i7 of A10. i5 of lager en A8 of lager lijken me geen optie ivm de vereiste snelheden.

Denk dat zowel A10 en i& prima werken, maar vraag me af welke beter is onder welke condities. Stel dat ik de nieuwste GTA wil spelen, maakt dat een verschil tussen beide? Is er een prijsverschil?

en doe vooral ook aanbevelingen voor een laptop hoor, graag zelfs. Ik denk momenteel aan de HP Pavilion 15-P042ND met AMD A10 processor, 12GB intern geheugen, 1TB hard disc, 16GB SSD en full HD screen. Wat vinden jullie van die laptop?
4
Welke A10?

Overigens verslaat de i7 die A10 en maakt niet uit eens welke uitvoering, was een AMD fan maar ze kunnen kunnen gewoon niet meer mee, ook is die i7 qua temp aan te raden.
Ook met de chipsets voor de processors loopt Intel voorop.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
5
Welke A10? in de besproken HP Paviljon zit een AMD A10-5745M.

jij zegt dus dat i7 altijd beter is dan de AMD A10 als ik je goed begrijp?
8
A10 processor is eigenlijk bedoeld om zonder videokaart te werken en dat is handig om een pc of laptop goedkoop te kunnen verkopen.
Je kan dat min of meer vergelijken met I3 processor maar dan met een betere onboard videokaart.
Maar de processor is wel heel zuinig.

I7 is veel krachtiger dan A10 en is vooral bedoeld voor meer rekenkracht.
Deze processor heeft een veel betere onboard videokaart dan A10
Maar heel dikwijls wordt het ook nog gecombineerd met een aparte videokaart.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”