Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

AVR
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Universele lader voor laptops

wo 26 nov, 2014 09:45:00

Ik kocht een Yanec universele laptop oplader. Nu zie ik op de doos de mededeling staan 'voor laptops die maximaal 90 Watt vermogen vereisen' Waar kan ik zien of dit zo is voor de laptop? Ik heb dat nu specifiek gekocht om te gebruiken voor een HP 530, maar ook met de bedoeling om dat beschikbaar te hebben voor andere laptops. Of maak ik me zorgen om niets en kan ik dat sowieso voor eender welke laptop gebruiken?

Vladimir
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Vlad Scan
FW: Vlad Block

Re: Universele lader voor laptops

wo 26 nov, 2014 13:01:27

Je kan de adapter voor iedere laptop gebruiken.
Het enige waar je tegenaan kan lopen, is dat bv met een high end gaming laptop de 90 Watt niet voldoende is.

Voorbeeldje:
Je hebt een high end alien laptop die maximaal 110 Watt verbruikt.
Met een beetje op internet prutsen gebruikt de laptop 40 Watt => 90 Watt - 40 Watt = 50 Watt om de batterij te laden.
Geen probleem hier dus.
Even later ga je echter bv Goat simulator spelen met alles op de hoogste settings en de laptop wordt maximaal belast.
Verbuik laptop 110 Watt => 90 Watt - 110 Watt = -20 Watt....
Je batterij wordt niet meer opgeladen, sterker nog er is 20 Watt verbruik en als de batterij leeg is, zal de laptop ermee stoppen.

Kort samengevat:
Je kan je adapter met alle laptops gebruiken, maar met sommige high end laptop kan je wat probleempjes krijgen tijdens het bv gamen.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.