Plaats reactie
1
Beste,

Er is onlangs een probleem opgetreden met mijn geluid, ik weet niet wat ik ermee aanmoet. Alles werkt gewoon, maar de melding die ik krijg blijft storen.

Hoe krijg ik de melding?
Ik klik rechts onderin met rechtermuisknop op het luidspreker icoontje en klik vervolgens op afspeelapparaten. Op dit moment krijg ik 2 meldingen:

1: Probleem met geluidsaanpassingen
Er is gedetecteerd dat de geluidsaanpassingen voor deze apparaten problemen veroorzaken:
Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Wilt u de stuurprogramma-aanpassingen voor dit apparaat uitschakelen?

2: Probleem met geluidsaanpassingen
Er is gedetecteerd dat de geluidsaanpassingen voor deze apparaten problemen veroorzaken:
Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio)
Wilt u de stuurprogramma-aanpassingen voor dit apparaat uitschakelen?

Bij beide meldingen zijn de opties Ja, Nee en kruisje.

Wat moet ik hier doen, ik wil niet dat straks mijn geluidsysteem niet meer werkt omdat de stuurprogramma's uitstaan of weg zijn.

Ik gebruik nu de G35 headset van Logitech (7.1 surround sound). Daarnaast heb ik nog een 5.1 Systeem (nu niet aangesloten, gebruik het weinig)

Ik hoor graag van jullie,

Groeten,
Jordan
2
Goedemiddag,

Controleer via Configuratiescherm --> Apparaatbeheer of alle apparaten goed zijn geïnstalleerd (dus geen geel uitroepteken o.i.d.).
Als dit allemaal goed staat kan je 2x nee klikken.
Je kan voor de zekerheid van tevoren een systeemherstelpunt maken.

Met vriendelijke groet,
Jos H
Groeten, Jos H
3
Hallo,

Het probleem is dat ik niet kan zien of deze goed geïnstalleerd zijn, de apparaten werken daarentegen wel 'correct'.

De rede waarom ik hier ben is om de foutmelding weg te krijgen.

(Het uitroepteken was van een foutmelding, maar ik denk dat hij bedoeld moet worden voor Urgentie.. excuses)

Groeten,
Jordan
6
Je kan in het betreffende scherm gewoon op nee klikken en kijken wat er gebeurd (evt. systeemherstelpunt maken).
Werkt het niet dan kun je in Apparaatbeheer de driver verwijderen.
Na opnieuw opstarten word de driver dan opnieuw geïnstalleerd.
Mocht dit niet werken ga dan naar de website van de fabrikant (Logitech) en kijk of je de bijbehorende drivers kunt downloaden.
Groeten, Jos H
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”