Plaats reactie
1
Ik bezit een vaste computer; hierin een HD 500 GB; is opgesplitst in een deel C:\ (software) en een deel D:\ (enkel mijn office10 data e.a.).
Het C:\gedeelte moet vergroot worden omdat het vrijwel vol zit met software, zie toegevoegde bijlage. Ik ben wel in het bezit van legitieme software.
Kunnen jullie mij bij deze noodzaak helpen a.u.b. (ik ben tevens in het bezit van een externe HD 500 GB voor regelmatige backups).
bedankt al voor het lezen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo Joodemyr,

Met Easeus is het eenvoudig om de D:\ partitie te verkleinen en de vrijgekomen ruimte te koppelen aan de C:\ partitie.

- Download en installeer het programma http://www.partition-tool.com/download.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Start het programma.
- Rechtermuisklik op de D partitie en selecteer Resize/Move partition.
- Nu krijg je een nieuw venster in beeld met een balk bovenaan die jou D partitie voorstelt. Links en rechts van deze balk zie je 2 licht blauwe bolletjes. Pak het linker bolletje vast en sleep het naar rechts totdat je de E partitie met de gewenste hoeveelheid verkleind hebt.
- Klik op OK.
- Rechtermuisklik nu op de C partitie en selecteer Resize/Move partition.
- Nu krijg je een nieuw venster in beeld met een balk bovenaan die jou C partitie voorstelt. Links en rechts van deze balk zie je 2 licht blauwe bolletjes. Pak het rechter bolletje vast en sleep het naar rechts totdat totdat die niet meer verder gaat.
- Klik op OK.
- Klik op het blauwe V teken links bovenaan.
- Nu zal de pc opnieuw opgestart moeten worden. Tijdens het opnieuw opstarten zal Easeus de wijzigingen die je zojuist hebt aangebracht uitvoeren (onderbreek dit niet).
M.v.g,
~*~Maaike~*~
3
Beste Maaike,
bijzondere dank voor de hulp. alles liep vlot. in bijlage het resultaat.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Beste Maaike,
toch nog een vraagje: heb schijfopruiming gedaan; heb register opgekuist; heb defragmentatie gedaan. Ik zou in WIN 7.0 eigenlijk een herstelpunt willen aanmaken, maar voor zover ik zie kan alleen 'uw computer naar een eerder punt herstellen'. Kan ik dan zelf geen herstelpunt aanmaken?
5
Hallo joodemyr,

Ik heb het even nagekeken en via systeemherstel bij het Start Menu \ Programs \ Accessories \ System Tools \ SysteemHerstel kan je geen nieuw systeemherstelpunt aanmaken.
Met de aanwijzingen hieronder bij de eigenschappen van Deze Computer kan dat wel.

1. Open Systeem door te klikken op de knop Start en klik met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.
2. Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging. Beheerdersmachtiging zijn vereist Als u om het beheerders wachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
3. Klik op het tabblad Systeembeveiliging en klik vervolgens op Maken.
4. Typ een beschrijving in het dialoogvenster Systeembeveiliging en klik vervolgens op Maken.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
6
Hallo Maaike,
ik geraakte ook bij 'systeembeveiliging', maar via "configuratiescherm / systeem / systeembeveiliging"; maar ik krijg de melding dat de beveiliging is uitgeschakeld. Via 'in configuratiescherm zoeken' vind ik niets. Ik vermoed dat ik eerst de systeembeveiliging ingeschakeld moet krijgen maar???
Weet jij raad?
groetjes
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hallo joodemyr,

1. Klik in het venster uit het PDF bestandje op Lokale schijf (C:) (Systeem) en klik daarna met de linkermuisknop op configureren.
2. Schakel dan systeemherstel in en start de computer opnieuw op.
3. Hierna kan je dan handmatig een systeemherstelpunt aanmaken.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
9
Beste Maaike,
ik hoop dat ik nog even bij u terecht kan. U herinnert zich dat ik met 'Easeus' de herverdeling vlot kon uitvoeren. U hielp me ook met de 'systeembeveiliging.
Ik wou deze morgen een SYSTEEM-herstelschijf aanmaken. Dat lukt niet (zie bijgevoegd 2 .pdf'jes). Ik werk wel met een officiële versie van WIN 7.0
bedankt al.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
In het registry in de volgende locatie :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Win dows\System

dien je een nieuw DWORD 32-bitswaarde toe te voegen met de naam "CopyFileBufferedSynchronousIo" en geef die de waarde "1".

Herstart de pc en het zou opgelost moeten zijn.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
11
Hallo Forza,
Heb de door u opgegeven DWORD 32-bitswaarde zonet toegevoegd. Na heropstart is aanmaak "HERSTELSCHIJF WIN 7 - 32 bits" perfect verlopen
Thanks!!!, U heeft mij "met kracht" geholpen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”