Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Meneerdevries
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

RX 570 gekoppeld aan deze 430W psu..risico?

vr 01 mar, 2019 15:17:48

Ik heb een Be quiet! L8 pure power, 430 watt psu. Deze kan volgens de specificaties maximaal 33 amps/396 V leveren gecombineerd op de +12v1 en +12v2 rails.

Ik zit eraan te denken een rx 570 gpu te kopen welke maximaal 195 w schijnt te trekken (soms lees je lager maar ik ga uit van het "ergste").
De rest van het systeem heb ik nog niet maar ik denk aan een ryzen 3 1200 of anders een i5 van de 2e of 4e generatie, reken ongeveer 95 watt max. voor de cpu denk ik.

Rest van het systeem niet veel toeters en bellen, 8 gb ram wat later eventueel uitgebreid wordt.

Zie je deze combinatie als een risico? Net te weinig krachtige psu? Of kan het best?

pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (3) Expert

Re: RX 570 gekoppeld aan deze 430W psu..risico?

vr 01 mar, 2019 15:35:31

PSU Recommendation 450 W

En dat is al met marge, en het max. wattage wordt alleen gebruikt als die kaart op volle toeren draait, je merkt vanzelf wel of de PSU het niet trekt......
Zal een CM L8 zijn? dan is die gemaakt door HEC en die maken geen slechte PSU's.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web

Meneerdevries
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Re: RX 570 gekoppeld aan deze 430W psu..risico?

vr 01 mar, 2019 15:42:53

Klopt, een BQT L8-CM-430W.

Ik zit te denken dat met een ryzen 3 1200, die maar 65 watt gebruikt het wel moet kunnen maar ik wil niet dat de psu constant op het randje draait zodat hij snel slijt.