Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

PeterVo
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: Eset SS
FW: Eset SS

100% schijfbelasting

ma 09 apr, 2018 11:50:03

Ik heb hier een PC staan die een probleem had met de belasting van de HDD. Die staat zo goed als permanent op 100% in gebruik.
Ik heb de schijf inmiddels gewist, (partities verwijderd), daarna twee nieuwe partities aangemaakt en geformatteerd.
Dat ging allemaal prima. Daarna een schone windows 10 home (via media creation tool) geïnstalleerd en tot mijn verbazing staat de HDD weer op 100% belasting.
HDD of Mobo defect ?
Ik krijg geen SMART melding.
Betreft een i5-2320 CPU, 6 Gb ram op een IPIS8 CH2 (HP) moederbord.
Time waits for no one

PeterVo
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Re: 100% schijfbelasting

ma 09 apr, 2018 15:31:35

Inmiddels de PC naar windows 7 x64 terug gezet, dat was de originele software, in de hoop dat daarmee het probleem opgelost zou zijn, helaas was dat niet zo.
Nog steeds hoge belasting van de HDD, waardoor er nauwelijks met het ding gewerkt kan worden.  
Time waits for no one

PeterVo
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Re: 100% schijfbelasting

ma 09 apr, 2018 17:34:56

Uiteindelijk de HDD gewisseld voor een exemplaar dat ik nog had liggen, windows 10 er op gezet en probleem opgelost.
Ik zal de oude HDD nog eens aan wat testen onderwerpen, maar dat was toch het probleem.
Time waits for no one