Plaats reactie
1
Mijn originele laptop adapter is stuk gegaan en heb die dus weggegooid. HAd gelukkig nog eentje die ik als reserve had gekocht voor mijn vorige Toshiba laptop die toevallig ook zeer ernstige batterij probleme had gekregen. Na het gebruiken van die reserve adapter die k had gevonden bleek dat hetzelfde gebeurt met dit laptop. Het gaat heel erg snel leeg, terwijl ik het laad tot 100%.

Ik heb dus gelijk op het internet even gekeken naar een specifieke adapter die speciaal voor de asus k555la-dm2613t is gemaakt en heb dit aangeschaft. Het probleem blijft aanhouden...Iemand tips?
2
Waarom denk je dat het de adapter is als je accu snel leegraakt? Ik zou eerder de accu verdenken. En wat is gigantisch snel leeg? is dat 2 minuten, 20 minuten of 'n uur?
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
3
Sorry voor het late antwoord. Als eerst wil ik zeggen dat he ongeveer 3:30 hoort mee te gaan, maar op dit moment in een uur leeg gaat ongeveer, soms sneller. Reden waarom ik de adapter verdenk is, omdat bij mijn vorige laptop de accu problemen ook begonnen exact nadat ik die reserve adapter gebruikte. HEtzelfde bij deze laptop. Daarbij komt daar voordat mijn originele adapter het begaf van mijn huidige laptop, alles prima deed en bijna precies nadat ik de nieuwe adapter gebruik krijg ik dezelfde problemen.

Ik heb de laptop ook pas anderhalf jaar, dus verwachtte dit pas na 3 jaar. Ik vroeg mij gewoon af of iemand tips heeft, bevestigingen van mijn vermoedens. Alles is welkom
4
"Ik heb de laptop ook pas anderhalf jaar, dus verwachtte dit pas na 3 jaar." Je kunt op elk moment een defect krijgen, dus die drie jaar mag je hopen en verwachten maar zegt verder niets.
Mogelijk, maar voor mij niet waarschijnlijk, dat je adapter iets defect heeft gemaakt, maar nu je een nieuwe adapter hebt gekocht kan het probleem dus alleen nog in je accu of laptop zelf zitten, lijkt me.
Storingen worden pas echt lastig als er twee defecten gelijktijdig optreden. Bv. een rotte adapter en vervolgens een rotte accu of laptop. Het gemakkelijkst is het om onderdelen te wisselen als je die gelegenheid hebt. Dus kijk of je iemand kunt vinden die zo'n zelfde accu heeft en probeer die uit. Omgekeerd, probeer je accu op die andere laptop uit.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
5
Het probleem treedt nog steeds op inderdaad. IS er echt geen andere mogelijkheid dan om gelijk mijn accu te verwisselen? Kan er geen ander probleem zijn?
6
Je kunt niets uitsluiten, maar als het de adapter niet is is het je accu of de powerregeling op je mobo. Natuurlijk zou het ook de software kunnen zijn, maar vraag is of die gewijzigd kan zijn door die eerste adapter. Voorheen was het immers goed.

Maar neem dit ook eens door: https://viadennis.nl/pagina/laptop-accu-kapot.html
en vooral ook dit: https://viadennis.nl/pagina/laptop-accu ... et-op.html

Als je er niet uit komt zou je een nieuwe accu kunnen bestellen. Je hebt altijd het recht om hem zonder opgave van reden (ik dacht tegenwoordig binnen 30 dagen maar zoek dat even na) terug te sturen (wet kopen op afstand). Neem dan wel een gerenomeerde webshop die daar niet te moeilijk over doet. Terugstuur kosten zijn wel meestal voor eigen rekening.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”