Plaats reactie
2
Oke, niet vergeten dan even de Home knop of Site knop terug te plaatsen, want nu kun je zo te zien vanuit het forum niet meer eenvoudig naar de website toe.
En er zullen er vermoedelijk wel zijn die dat handig vinden.
Greetings, Black Tiger.
3
ik vind het duidelijker geworden, dus goed!
wat mij overkomt: ik pleeg te kijken met behulp van de muis, dus ik zoek naar nieuwe items met de muis scrollend over het overzicht. vind het verwarrend (maar misschien gaat dat wel wennen) dat bij mouse over op een rubriek het pictogrammetje voor de rubrieksnaam net zo groen wordt als wanneer de rubriek een nieuwe post bevat....
4
@Black Tiger Hier moet ik inderdaad nog een knopje van maken of een vermelding in een nog toe te voegen menu. In deze stijl is ook nog een uitgebreid menu in te stellen, misschien ga ik daar ook nog iets mee doen. Persoonlijk vind ik dit wel een handige feature om bepaalde dingen snel toegankelijk te maken.

Afbeelding

@falstring Goed punt! Wellicht is een andere kleur of een bepaalde grijstint duidelijker bij een mouseover. De twee optionele thema varianten die in de sidebare te kiezen zijn moeten ook nog een beetje gefinetuned worden.

--

Vandaag direct het onderhoud (dat ik steeds maar uitstelde) ook maar uitgevoerd.

- De gehele database met de MyISAM indeling omgezet naar InnoDB. Dit zou qua requests voor een betere performance moeten zorgen.
- De laadinstellingen aangepast en de zoekindex gereset. (Deze ga ik morgen rebuilden, want kan een paar uur duren).
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
In de vorige stijl was er in de sidebar een blok aanwezig om in te loggen, ik heb daar in de nieuwe stijl ook een blok voor gemaakt. Ook is de oude stijl voorzien van een update, desgewenst is deze via het gebruikerspaneel bij forumvoorkeuren als alternatieve stijl in te stellen.


Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Waar is de knop gebleven om naar het laatste bericht in een topic te gaan ?

Edit: heb de forumstijl Milk v2 gekozen, dan is die knop wel zichtbaar. In de andere forumstijl niet.
Na de forumupdate had ik ineens die andere forumstijl :conf:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Dit kan door het klikken op het paginanummer boven het topic, of het pijltje daarachter. Of bedoel je iets anders?
PeterJ schreef: Na de forumupdate had ik ineens die andere forumstijl
Klopt, Milk was even offline vanwege een compatibiliteitsprobleem, maar is nu weer beschikbaar na een fix.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
In de lijst "Nieuwe berichten" staat bij elk topic een klein grijs pijltje. Dat gebruik ik daarvoor.

Als ik nu deze website open maar nog niet ingelogd ben is de stijl Ariavo of zoiets. Log ik in en kies die stijl dan zie je dat pijltje niet.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Is het ook mogelijk om die titel te verwijderen? Want ik zie nu bij elk antwoord staan "Nieuwe forumstijl en ongepland onderhoud", werkt irritant, althans op mij wel en het lijkt me ook niet dat zo'n threadtitel opeens veranderd.
Schijnt dat men dat tussendoor kan veranderen maar dat lijkt me nu ook niet echt wenselijk want dan werkt het ook nog verwarrend.
Greetings, Black Tiger.
10
@PeterJ Het grijze pijltje om naar het laatste bericht te gaan is in Ravaio niet aanwezig. In deze stijl open je het laatste bericht door te klikken op de datum en tijdstip van het laatst geplaatste bericht.

@Black Tiger Jazeker, de forumtitel in reacties heb ik nu op verborgen ingesteld.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Naast de 5 recente topics, worden nu ook de 5 recent geplaatste berichten in de sidebar weergegeven.
In de header de link naar de website en forumoverzicht toegevoegd.
De breadcrumbs (forum navigatie) uit de header gehaald, dit wordt nu onder de header in een topic weergegeven.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Maxstar schreef: @Black Tiger Jazeker, de forumtitel in reacties heb ik nu op verborgen ingesteld.
Ik heb deze wijziging even teruggedraaid, dit omdat nu de postdatum en bericht-ID ook niet meer zichtbaar waren. Maar mogelijk is de forumtitel ook uit het bericht te halen zonder dat dit effect heeft op andere opties in de header van een bericht..


Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
wil niemand extra werk bezorgen maar ik meld me toch nog even...

in een item wordt boven elke posting de titel van het item weergegeven, handig, maar: in hetzelfde lettertype en fontinstelling als de rest. wellicht met vet en/of een streep eronder verduidelijken, want de rode stip werkt in mijn beleving niet onderscheidend genoeg.

ik meldde al eerder, en kreeg toen een hoopvol antwoord, dat ik de groene verkleuring in de forumlijst bij mouse over verwarrend vind omdat dezelfde groene kleur aanduidt dat er een nieuwe post is in dat subforum.
14
Voor mij zou de forum titel ook wel weg mogen en kijken of je alleen postdatum en bericht-ID kan houden.
Dit is nog wel eens makkelijk om een TS te verwijzen naar een eerder bericht.
En de tijd en postdatum is ook altijd makkelijk om in de gaten te houden hoelang tussen een antwoord inzit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Ik heb even het één en ander getest, de forumtitel in een antwoord is vetgedrukt of onderstreept weer te geven.

Afbeelding

Afbeelding

Het is ook mogelijk om de forumtitel te verbergen, dan blijft de datum van plaatsing en het berichtnummer behouden. Echter zou het dan netter staan om de plaatsingsdatum links uit te lijnen, dan verschijnt daar het rode stipje voor die aangeeft dat het om een nieuw bericht gaat.

Afbeelding

@falstring Voor de kleurstelling groen bij een mouseover moet ik nog even spitten in de stylesheet voor een custom CSS-code.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”