Plaats reactie
2
Bij mij blijven die altijd staan totdat ik ze gelezen heb of het forum als gelezen gemarkeerd heb.

Of bedoel je voor als je een aantal dagen niet geweest bent dat ze dan opeens niet meer nieuw zijn?
Greetings, Black Tiger.
3
Hallo Pearl,

Goede vraag? Dit zou ik eens na moeten zoeken of het mogelijk is dat nieuwe topics bijvoorbeeld 24u blijven staan, ook al zijn deze gelezen.

Er is wel een extensie voor, maar die toont boven of onderaan het forum dan een blok met de laatste berichten. Helaas heeft deze extensie geen goede optie om een dergelijke lijst op een separate pagina weer te geven. Maar is misschien met wat knutselwerk wel mogelijk.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Dit zou ik eens na moeten zoeken of het mogelijk is dat nieuwe topics bijvoorbeeld 24u blijven staan, ook al zijn deze gelezen.
Dat lijkt me geen goede keuze, want dan krijgt iedereen berichten die hij al gelezen heeft als nieuw gemarkeerd.
PhpBB heeft hier juist de optie voor dat je kunt kiezen tussen nieuwe berichten en ongelezen berichten.

Ik weet het zo niet meer uit m'n hoofd maar volgens mij hadden we in SMF de optie dat je nieuwe berichten (ongelezen dus) kon laten staan met een keuze van bijv. 1 maand of 1 jaar of zo. Handig voor mensen die dan enkele maanden niet geweest waren, kregen dan toch de nieuwe berichten sinds hun laatste login te zien.
Heeft PHPBB een dergelijke optie niet? Dat zou wel handig zijn, want dan kan men die wat langer zetten.

Zoals gezegd ben ik zelf ook al vaker een aantal dagen niet geweest en krijg dan toch de voor mij nieuwe berichten als nieuwe berichten te zien, of is er iets gewijzigd met de nieuwe software. Vandaar mijn vraag wanneer het euvel zich voor doet.
Greetings, Black Tiger.
5
Het is alleen uit gemakzucht, heb je een reply gegeven en je kijkt na een uurtje weer dan is hij weg bij nieuwe berichten en dan zul je hem op moeten zoeken bij b.v. je berichten.
Bij de andere fora die ik bezoek blijven ze veel langer staan.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
6
Ah op die manier. Ja een reply geven markeert het onderwerp als gelezen, dus dat is vrij logisch. Ik ken niet veel forums waar dat anders bij is, maar er zullen er best zijn.

Moet je even kijken Maxstar, volgens mij heeft dat te maken met de cookie timeout of inactivity timeout. Die staat standaard dacht ik op 900 seconden (15 minuten), maar er zijn forums die dat op 1 of twee uur hebben staan. Is in elk geval iets van cookie settings in de forum software als ik me niet vergis. Vermits phpbb dat ook heeft. Zou je even moeten testen.
Greetings, Black Tiger.
8
Ja maar dat is andere forum software. Bij vBulletin is veel apart in te stellen, Invision en Xenforo ook, maar daar betaal je dan ook voor.
Maar smaken verschillen. Persoonlijk vind ik dat nieuwe berichten ook echt nieuw moeten zijn, dus nog niet gelezen of op geantwoord anders gaat het verwarrend worden. Want dan zie je beantwoordde berichten als nieuw. En gelezen en/of beantwoord is niet meer nieuw. Zou ik bijv. niet meer terug willen zien als ik iets al beantwoord heb en dan weer opnieuw moeten gaan kijken omdat het nog als nieuw staat. ;)
Daarvoor kan men bijv. ook de funktie gebruiken om een topic weer als ongelezen te markeren (kan sinds kort hier) of zich abonneren op een onderwerp.

Maar zo'n kolom met nieuwste berichten, wat je bijv. ook bij Piep en NCF ziet is wel handig.
En/of zo'n optie met onderwerpen van vandaag kan handig zijn.
Dat is misschien wel middels een addon te doen of in de huidige kolom te maken. Dat zal Maxstar wel weten. Ik heb er nog niet op gezocht voor phpbb.
Ik gebruik Invision en daar zit al een hoop standaard in.
Greetings, Black Tiger.
9
pearl schreef: 07 aug 2020 18:37 Het is alleen uit gemakzucht, heb je een reply gegeven en je kijkt na een uurtje weer dan is hij weg bij nieuwe berichten en dan zul je hem op moeten zoeken bij b.v. je berichten.
Bij de andere fora die ik bezoek blijven ze veel langer staan.
Dit gaat dan om een module /extensie die naast de nieuwe en ongelezen berichten, ook de meest recente in en bepaalde tijdspanne weergeeft. Hiervoor is een extensie voor phpBB, zie het voorbeeld in bericht #3. Ik zal deze eens installeren, deze is dan via het gebruikerspaneel in te stellen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
pearl schreef: 06 aug 2020 20:42 Titel zegt het al, mogelijk dat de tijd dat nieuwe onderwerpen blijven staan iets te verlengen?
De alternatieve stijl voor het forum, die reeds is in te stellen biedt deze functie, in de sidebar zijn dan (vooralsnog standaard) de laatste 6 nieuwe topics te zien. Ook zonder in te loggen, de weergave in de sidebar werkt immers op basis van de XML-feed.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”