Plaats reactie
1
Hallo, 

Als ik op dit forum het topic internet problemen oplossen 01 in netwerken, draadloos netwerk, routers en modems open krijg ik een melding van Malwarebytes dat er een website is geblokkeerd:

Link naar topic:   viewtopic.php?f=264&t=21373
Afbeelding Heeft iemand hier nog meer last van en kan iemand me vertellen waarom die melding komt en of dit gevaarlijk is?
2
Ja, ik krijg een soortgelijk melding van Malwarebytes Premium:
Afbeelding Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Ik krijg ook dezelfde meldingen bij gebruik van Chrome.
Lijkt dus op meerdere browsers voor te komen.
Website blokkade.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten, Jos H
4
ESET/NOD32 antivirus geeft ook een melding maar als je de url door virustotal laat checken geeft ESET weer groen licht. :conf:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Blijkbaar staat de website op de zwarte lijst vanwege het verspreiden van besmette bestanden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Emsisoft blokkeerde hem ook al.
Er is in dat onderwerp niets aan de hand. Betreffende gebruiker heeft aldaar screenshots geplaatst.
Echter het domein "top4top.net" staat inderdaad op de zwarte lijst, dus ook alles wat er voor staat zoals x.top4top.net en d.top4top.net wordt dan geblokkeerd.
Ik hecht daar persoonlijk weinig waarde aan omdat bijvoorbeeld subdomeinen als members.ziggo.nl ook op de zwarte lijst stonden. Deze van Ziggo heb ik er af gehaald. Maar het is nogal snel dat publiekelijk toegankelijke domeinen op een zwarte lijst komen te staan als er een paar keer malware via verspreid is.
Dat hoeft echter niet te betekenen dat het om een echte malwarehost zou gaan.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”