Plaats reactie
1
Ik heb geprobeerd om het probleem in de onderwerpregel te persen. Wat meer uitleg lijkt me noodzakelijk:
Wanneer ik een notificatiemail krijg van PC Web Plus, nadat iemand me een privébericht heeft gestuurd of wanneer er gereageerd is op een topic waarop ik geabonneerd ben, dan staan in die e-mail links waarop ik kan klikken om naar dat topic of dat privébericht te gaan. Overdag gebruik ik mijn pc en bekijk ik die mails in Thunderbird. 's Avonds staan de pc' s uit en check ik mijn mail via webmail van KPN op mijn iPad.
Dat werkte voorheen prima. Sinds kort echter merk ik dat er geen werkende links staan in notificatie e-mails van PCW+, die ik via webmail van KPN bekijk op mijn iPad Air 2.
Ik bekijk webmail van KPN dan via Safari en zie dan zoiets:
Afbeelding Beetje wazige printscreen, maar nog net leesbaar, denk ik.
De links zijn niet blauw en ook niet blauw onderstreept. Ze werken dus niet als links.
Notificatiemails die ik ontvang van andere computerforums, bevatten wél aanklikbare links, wanneer ik die bekijk op mijn iPad via webmail van KPN.
Het probleem doet zich dus alleen voor bij e-mails van PC Web Plus.

Het moet echter toch aan webmail van KPN liggen (of aan de combinatie 'webmail van KPN' + 'mails van PCW+' Safari), want als ik diezelfde e-mails van PCW+ bekijk in Gmail, Thunderbird of Outlook 2007, dan zijn de links opeens wel aanklikbaar.

Het is natuurlijk geen groot probleem en het heeft ook geen hoge prioriteit. Ik kan eventueel die links selecteren, kopiëren en dan plakken in mijn browser, maar dat vind ik op een iPad maar een hoop gepriegel.
Of ik wacht tot de volgende dag. Dan zet ik mijn pc aan en komen die mails vanzelf binnen in Thunderbird en dan zijn de links wel aanklikbaar.

Ik vraag me gewoon af of iemand dit 'probleem' ook ervaren heeft en of die persoon misschien een oorzaak kent.
2
@ porrelaar,
porrelaar schreef:Het moet echter toch aan webmail van KPN liggen (of aan de combinatie 'webmail van KPN' + 'mails van PCW+' Safari), want als ik diezelfde e-mails van PCW+ bekijk in Gmail, Thunderbird of Outlook 2007, dan zijn de links opeens wel aanklikbaar.
Ter informatie KPN heeft al circa 3 weken een onbekende up & down storing ☛ KPN.

Ik weet niet of het probleem te maken heeft met de storing. Hier net getest alle mailnotificatie van PCW+ kan ik openen op de iPad - Safari.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Bedankt voor het meedenken, iEscape!
KPN (voorheen Planet) is al ruim 12 jaar mijn internetprovider. In die tijd misschien 2 of 3 x een storing gehad. Momenteel heb ik absoluut geen last van storingen bij mijn provider. Ik denk niet dat we daar de oorzaak moeten zoeken.
Het heeft wel iets te maken met webmail van KPN.

Notificatiemails van PC Web Plus worden gestuurd naar mijn Gmail account. Ik heb namelijk mijn Gmail adres opgegeven bij registratie op PC Web Plus.
Wanneer ik die mails bekijk via de webpagina van Gmail in Safari op mijn iPad, dan is er niets aan de hand. Ook niet wanneer ik diezelfde mails bekijk via de app Mail op mijn iPad, want daarin heb ik mijn Gmail account opgenomen. De links van PC Web Plus werken daar dus gewoon.

Omdat ik meerdere e-mailaccounts heb en het prettig vind om alle mails ook op 1 centrale plek te krijgen, heb ik ingesteld dat van alle mails die binnenkomen op mijn Gmail account en op mijn Outlook.com account, een kopie wordt doorgestuurd naar mijn KPN account. Dan hoef ik enkel dat account te checken.
's Avonds check ik die verzamelde mails (die ik overdag nog niet heb binnengehaald op mijn hoofd-pc) dus via webmail van KPN op mijn iPad. En dan gaat het mis. Enkel en alleen de mails van PC Web Plus hebben dan geen werkende links.
Alle andere mails die ik op mijn iPad via webmail van KPN bekijk, hebben dan gewoon werkende links.
4
@ porrelaar,

Probeer het volgende:

Verwijder cookie, cache en browser geschiedenis op de iPad.
Safari afsluiten . . . . , even wachten . . . ., vervolgens Safari opnieuw starten.

Wijzig de url van PCW+ op de iPad met onderstaande:

Code: Selecteer alles

https://www.pcwebplus.nl/phpbb/
Gebruikt u een Wachtwoord Manager op de iPad wijzig ook de url van PC Web Plus.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Alles uitgevoerd.

Ik heb Thunderbird nu tijdelijk afgesloten op mijn desktop pc, anders haalt die direct alle mails binnen. En die moeten nu even in webmail van KPN blijven staan.
Wil je me een korte reactie sturen, al staat daar maar enkel "test" in?
Dan kan ik controleren hoe de links naar het forum van PCW+ nu worden weergegeven in webmail van KPN op mijn iPad.

Bij voorbaat dank!
7
Bedankt voor je snelle reactie.

Er is nog niets veranderd. De links in de e-mail die ik zojuist ontving van PCW+, omdat jij gereageerd had, en die ik lees in webmail van KPN op mijn iPad, zijn nog steeds niet herkenbaar als links. Ze zijn niet blauw en ook niet blauw onderstreept. Erop tikken heeft dan ook geen enkel effect. De links worden gezien als gewone tekst.

Het is een raar probleem dat niet zo lang geleden ontstaan is.
Het meest vreemde is dat het probleem zich alleen voordoet bij e-mails van PCW+.

Ik denk dat ik voortaan wanneer ik een e-mail ontvang van PCW+ in webmail van KPN, maar even de app Mail start op mijn iPad. Daarin zijn de links in diezelfde e-mail namelijk wel aanklikbaar.

Maar helaas ben ik zo iemand die graag wil weten waardoor het probleem veroorzaakt wordt.
Daarom heb ik webmail van KPN nu ook geopend in de browser Firefox op mijn desktop pc.
En wat blijkt? Ook dan worden de links in e-mails van PCW+ getoond als platte tekst:
Afbeelding Het probleem wordt dus niet veroorzaakt door Safari. Dat kunnen we uitsluiten.
Het komt door de combinatie "e-mail van PCW+" en "webmail van KPN".
8
In principe zijn de url's in de mailnotificatie hetzelfde als hier, dat is dus prima; daar ligt het ook niet aan.
Ligt ook niet aan Safari.
Afbeelding Ik vermoed toch dat het problem iets richting KPN moet zoeken ::)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
Daar lijkt het wel op, Dropbox.
Maar waarom is dat alleen bij mails van PCW+ en niet bij mails van andere computerforums?

De mails van PCW+ worden dan in webmail van KPN getoond als platte tekst, maar zodra ik diezelfde mail binnenhaal met Thunderbird, dan heb ik werkende links.
Snap jij het, snap ik het...

Of is het geen platte tekst in webmail van KPN, maar worden de links in e-mails van PCW+ om een andere reden niet als links herkend door webmail van KPN?

Ik heb zo'n niet werkende link in die e-mail van PCW+ geselecteerd en vroeg de bron van die selectie op. Dit kreeg ik te zien:
Afbeelding Ik snap zelf niets van programmeren of html, maar misschien kan iemand anders hier iets uit afleiden.
Zo vraag ik me af of er wel een spatie hoort te staan achter het cijfer 4 in die afbeelding.
Het is maar een idee hoor. Misschien klets ik onzin. Ik zoek ook maar naar een oorzaak.
Bovendien vind ik het vreemd dat alleen webmail van KPN daar dan moeite mee zou hebben.
11
<br> en <br /> is niet meer dan dan een enter, zonder enige witregel er tussen dan zou er <p> moeten staan.

Een link ziet er zo uit:

Code: Selecteer alles

<a href="https://www.pcwebplus.nl/phpbb>hier de tekst</a>
Kan je het niet ergens instellen?
12
Ik kan dat in webmail van KPN niet instellen.
Ik kreeg echter zojuist een notificatiemail van een ander computerforum (het NCF) binnen in webmail van KPN.
Daarin zijn de links wel herkenbaar als links en ook aanklikbaar.
En wanneer ik zo'n link van het NCF selecteer en dan de bron van die selectie bekijk, dan ziet dat er heel anders uit dan bij een link van PCW+:

Afbeelding

Bron: http://www.imgdumper.nl/uploads9/5630eb ... irefox.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vermoed daarom dat het toch iets te maken heeft met de manier waarop zo'n notificatiemail van PCW+ is opgesteld. Er moet iets zijn, waardoor webmail van KPN de in zo'n mail aanwezige links niet als links herkent/weergeeft.

Het is natuurlijk geen halszaak, maar het zou leuk zijn, wanneer een ander forumlid die ook gebruikt maakt van webmail van KPN, meldt of hij hetzelfde ervaart met e-mails van PCW+.
Nogmaals, dit heeft geen prioriteit en ik zal er niet van wakker liggen.
14
Ik wacht het gewoon even rustig af.
Het is een probleem van de laatste tijd.
Als Maxstar zelf de laatste tijd niets gewijzigd heeft, dan moet het probleem bij KPN webmail liggen. Misschien zijn ze daar aan het 'sleutelen' geweest.

Ik wil alvast iEscape en Dropbox bedanken voor het meedenken. :dank:
15
@ porrelaar,

Is een bèta versie van iOS 9 geïnstalleerd op de iPad ::)
porrelaar schreef:Het is een probleem van de laatste tijd.
Een aantal weken . . . . . ?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”