Plaats reactie
16
Op de iPad Air 2 staat iOS 9.1 (13B143)
Ik installeer alleen updates die mij automatisch worden aangeboden.
Ik ga dus niet zelf op zoek naar bèta versies.
En de iPad en het gebruikte OS daarop hebben niets met het probleem van doen, heb ik inmiddels ontdekt.
Ik heb hetzelfde probleem immers op mijn desktop pc, die draait op Windows 7 Home Premium, met Firefox als browser.
we moeten het probleem zoeken bij KPN webmail blijkbaar. Of daar is iets veranderd, of Maxstar heeft iets gewijzigd.

Het viel me 2 of 3 dagen geleden voor het eerst op, toen ik van een PCW+ lid een PB kreeg.
Maar ik ben niet zo actief op dit forum. Ik lees wel iedere dag mee, maar ik reageer lang niet elke dag.
Het kan dus zo zijn dat dit probleem zich al langer voordoet, maar dan heb ik dat niet gemerkt, omdat ik in die voorgaande periode geen e-mails van PCW+ las via webmail van KPN.
17
@ porrelaar,
porrelaar schreef:Ik heb hetzelfde probleem immers op mijn desktop pc, die draait op Windows 7 Home Premium, met Firefox als browser.
we moeten het probleem zoeken bij KPN webmail blijkbaar. Of daar is iets veranderd, of Maxstar heeft iets gewijzigd.

Het viel me 2 of 3 dagen geleden voor het eerst op, toen ik van een PCW+ lid een PB kreeg.
Maar ik ben niet zo actief op dit forum. Ik lees wel iedere dag mee, maar ik reageer lang niet elke dag.
Het kan dus zo zijn dat dit probleem zich al langer voordoet, maar dan heb ik dat niet gemerkt, omdat ik in die voorgaande periode geen e-mails van PCW+ las via webmail van KPN.
Probeer het volgende: ga op de computer naar uw internetaccount(s) ☞ vervolgens Detecteer en update accountinstellingen automatisch of Alle mappen verzenden/ontvangen of zoiets, afhankelijk van de e-mailclient.
In iedergeval ga even alle instellingen na lopen.

Nadat er een storing is bij een server, in dit geval van KPN zegmaar is het mogelijk dat bepaalde instellingen op de computer terug wordt gezet naar default zeg maar. Afhankelijk van hoe erg dat storing was.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
18
iEscape schreef:Probeer het volgende: ga op de computer naar uw internetaccount(s) ☞ vervolgens Detecteer en update accountinstellingen automatisch of Alle mappen verzenden/ontvangen of zoiets, afhankelijk van de e-mailclient.
Ik heb geen idee hoe en waar ik dat zou moeten doen.
In ieder geval niet in een e-mailprogramma dat op mijn pc staat. In Thunderbird werkt alles immers goed. Daar worden de url's van e-mails die ik van PCW+ kreeg goed getoond en zijn ze aanklikbaar. Zo ook in Gmail, in Outlook 2007, in Windows Live Mail 2012, in de app Mail van mijn iPad.

Alleen in webmail van KPN gaat het niet goed.
Ik heb daar geklikt op Instellingen > E-mail, maar daar valt verder heel weinig in te stellen:
Afbeelding Ik heb geen E-mailfilters aangemaakt in webmail van KPN.
Ik heb wel een flink aantal Geblokkeerde afzenders, maar daar staat PCW+ niet bij. Logisch ook, want dan zou ik helemaal geen e-mails meer ontvangen van PCW+.
19
porrelaar schreef:Ik heb geen idee hoe en waar ik dat zou moeten doen.
Ik bedoel eigenlijk zoals bij Mac Mail ☞ Voorkeuren ☞ Accounts ☞ klik op een account ☞ naar tabblad geavanceerd ☞ vinkje verwijderen bij Detecteer en update accountinstellingen automatisch.
Default (standaard) ingesteld wel aangevinkt.
Na een storing en/of een upgrade is het mogelijk dat dat vinkje er staat, en dat moeten we verwijderen (is me aangeleerd :D )
porrelaar schreef: In ieder geval niet in een e-mailprogramma dat op mijn pc staat. In Thunderbird werkt alles immers goed. Daar worden de url's van e-mails die ik van PCW+ kreeg goed getoond en zijn ze aanklikbaar. Zo ook in Gmail, in Outlook 2007, in Windows Live Mail 2012, in de app Mail van mijn iPad.
Kijk bij de instellingen van het doorsturen van Gmail naar KPN account ::)
porrelaar schreef: Alleen in webmail van KPN gaat het niet goed.
Ik heb daar geklikt op Instellingen > E-mail, maar daar valt verder heel weinig in te stellen:
Dan zou ik toch melden bij KPN ::)
Ik heb geen kaas gegeten van KPNmail.
Mooie plaatje, wel vreemd men kunt instellen Verstuur berichten als HTML maar géén instelling voor Ontvangen als HTML.
Daar is de instelling dus goed, ik neem aan alle berichten worden als HTML ontvangen.

Deze link zal wel bekend klinken in de oren, bij E-mail: Problemen oplossen
Verwijder je e-mail account en voeg deze opnieuw toe. 
Soms is het verwijderen en opnieuw instellen van je e-mailaccount de oplossing.
:pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
20
Ik had het zelf eigenlijk al opgegeven. Jij niet dus... :D

Dit zijn de instellingen bij het doorsturen van Gmail naar mijn Planet/KPN account:
Afbeelding Ik heb daarvoor geen filters aangemaakt. Dus mail van PCW+ wordt precies zo behandeld bij het doorsturen als mails van andere afzenders die naar mijn Gmail account gestuurd zijn.
De links in e-mails die worden doorgestuurd van Gmail naar webmail van KPN werken altijd, behalve bij e-mails van PCW+. In die mails zijn de links platte tekst in webmail van KPN.
Wanneer het probleem zich enkel voordoet bij mails van PCW+, dan zou ik toch eerder geneigd zijn om de oorzaak bij PCW+ te zoeken. En daarom heb ik het ook hier aangekaart....

Ik heb verder geen enkel probleem met mijn e-mail. Het verwijderen en opnieuw instellen van mijn KPN account lijkt me daarom ook niet de juiste weg.
Intussen heb ik me er al bij neergelegd, dat het probleem niet opgelost zal worden.

Ik maak alleen 's avonds gebruik van webmail van KPN. Normaal staan al mijn pc's omstreeks deze tijd al lang uit.
En ook natuurlijk wanneer ik niet thuis ben en toch mijn mail wil checken.

Voor de mails van PC Web Plus zal ik voortaan de app Mail op de iPad starten, want daarin worden ze wel goed getoond (met aanklikbare links).

Maar bedankt voor je volharding, iEscape!
21
OK dat is duidelijk :good:

Als ik op een e-mailbericht klik ☞ vervolgens WeergaveBericht ☞ vervolgens op Bronversie klik dan krijg ik ook plaintext te zien.
Afbeelding Of dat in te stellen is bij Webmail KPN weet ik niet ::)
Zo lijkt het erop dat u de mailnotificatie's van PCW+ via de Bronversie leest :-[

Wellicht heeft Maxstar nog iets in z'n toverhoed :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
22
Nee, in webmail van KPN kan ik niet de bron van het bericht opvragen.

Het enige wat me zojuist nog is opgevallen, is dat de tijd op dit forum niet klopte. Althans niet bij mij. Die liep een uur voor. Blijkbaar wordt de tijd waarop een reactie is geplaatst, op dit forum niet automatisch aangepast aan de wintertijd die afgelopen weekend begonnen is.
Via mijn gebruikersinstellingen van PCW+ heb ik die tijd nu zelf aangepast.
Ik kan me echter niet voorstellen dat dit iets met mijn probleem te maken heeft. Maar ja, een mens blijft toch zoeken naar de oorzaak.
23
porrelaar schreef:Nee, in webmail van KPN kan ik niet de bron van het bericht opvragen.
OK, niets aan te doen.
porrelaar schreef: Het enige wat me zojuist nog is opgevallen, is dat de tijd op dit forum niet klopte.
Via mijn gebruikersinstellingen van PCW+ heb ik die tijd nu zelf aangepast.
:good: Dat moet u inderdaad zelf aanpassen :smiley_highfive:
Iedere gebruiker van het forum kan een eigen tijd-zone instellen, en aangeven om wel of niet gebruik te maken van de zomer & wintertijd.
Hierdoor wordt de zomer en wintertijd door PHPbb niet automatisch aangepast, dit kunt u zelf eenvoudig aanpassen in het gebruikerspaneel van het forum.
Nu :sheep: tellen :smileybye:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
24
Het veranderen van zomertijd naar wintertijd heeft niet geholpen om het probleem op te lossen. Had ik ook niet verwacht.
Met schaapjes tellen ben je nu vast al de 3000 stuks gepasseerd. Of je slaapt al. Welterusten.
Ik ga nog wat lezen. Even geen computers. :read:
25
Goedemorgen,

Als ik het goed begrijp worden de e-mail notificaties via Gmail naar het e-mail-adres van KPN doorgestuurd. Wat je als eerste kan proberen is om hier op het forum het KPN Adres in te geven.
Ik ben namelijk heel benieuwd hoe de notificaties aankomen als deze direct van het forum naar het KPN (@planet) adres worden gestuurd.

Ook schijnt er door KPN gewerkt te worden aan een nieuwe omgeving van hun webmail, ik ben heel benieuwd hoe de e-mail notificaties hier worden weergegeven.
De bèta versie van de webmail omgeving is via de volgende link te benaderen - https://betawebmail.kpnmail.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ook even een test e-mail via het forum verzonden met een drietal links, http, https, en een URL die begint met www.
Als deze allemaal in plaint-text aankomen vermoed ik dat het aan de webmail van KPN ligt, of op de manier waarop Gmail deze doorstuurt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
26
Maxstar schreef:Als ik het goed begrijp worden de e-mail notificaties via Gmail naar het e-mail-adres van KPN doorgestuurd.
Dat klopt.
Maxstar schreef:Wat je als eerste kan proberen is om hier op het forum het KPN Adres in te geven.
Alleen als dat echt noodzakelijk is. Ik probeer minder gebruik te maken van het KPN adres, omdat ik daarop veel spam en phishing mails binnenkrijg. Ik heb dat Planet/KPN e-mailadres al 12 jaar. Het zal ergens bekend zijn geworden en verkocht aan spammers. Ik gebruik daarom de laatste tijd veel vaker mijn Gmail adres wanneer ik me ergens moet registreren. Daarop komt vrijwel geen spam binnen.
Maxstar schreef:Ik heb ook even een test e-mail via het forum verzonden met een drietal links, http, https, en een URL die begint met www.
De links in je test e-mail zien er zo uit in webmail van KPN:
Afbeelding Conclusie: alleen de https link wordt niet als aanklikbare link weergegeven. De andere zijn oké.
In notificatiemails van PCW+ staan standaard https links en daar heeft webmail van KPN dus blijkbaar moeite mee.
Ik heb het even nagekeken. Andere computerforums, zoals het NCF, CID en PCH, gebruiken http links. Vandaar dat die links wel goed werden getoond in webmail van KPN. Het raadsel is opgelost.
Als ik dat nu zo zie, dan zeg ik tegen mezelf: "Porrelaar, waarom zag jij dat zelf niet eerder?!" Maar ja, ik ben nu eenmaal geen Maxstar... ::)
Maxstar schreef:Ook schijnt er door KPN gewerkt te worden aan een nieuwe omgeving van hun webmail, ik ben heel benieuwd hoe de e-mail notificaties hier worden weergegeven.
BetaWebmail van KPN kende ik nog niet. Meteen daar een kijkje genomen. Ik heb je testnotificatie nog eens naar mezelf doorgestuurd (naar mijn KPN adres dus) en bekeken in BetaWebmail:
Afbeelding Allemaal goed dus! Die BetaWebmail van KPN moet dan maar gauw de standaard webmail van KPN worden. :!:
27
Bedankt Porrelaar voor de uitgebreide test, ik had al zo'n vermoeden dat de https links niet goed geparsed zouden worden via de webmail van KPN.
In ieder geval lijkt dat bij de BetaWebmail opgelost te zijn, gelukkig is het in ieder geval geen probleem aan de serverkant van PCW+ ;)
porrelaar schreef:Ik probeer minder gebruik te maken van het KPN adres, omdat ik daarop veel spam en phishing mails binnenkrijg. Ik heb dat Planet/KPN e-mailadres al 12 jaar. Het zal ergens bekend zijn geworden en verkocht aan spammers. Ik gebruik daarom de laatste tijd veel vaker mijn Gmail adres wanneer ik me ergens moet registreren. Daarop komt vrijwel geen spam binnen.
In dat geval zou je ook het KPN (@planet.nl) adres in Gmail kunnen importeren, die filtert dan de spam en phishing er wel uit.
https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pcmweb.nl/tips-en-trucs/2-ti ... gmail.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
Maxstar schreef:In dat geval zou je ook het KPN (@planet.nl) adres in Gmail kunnen importeren, die filtert dan de spam en phishing er wel uit.
Ja, daar denk ik al een tijdje aan. Op dit moment wordt een kwart van de e-mails naar mijn Gmail account gestuurd, de rest komt nog rechtstreeks naar mijn Planet/KPN account. Ik zou de omslag nu al kunnen gaan maken.

Maar misschien ga ik dan al die fantastische mails wel missen: cadeaubonnen t.w.v. € 500 van Jumbo en AH; een jaar lang gratis energie van Nuon; een gratis iPhone 6S; een gratis Weber barbecue van Praxis t.w.v. € 109,99; pakketten van DHL, die ik niet besteld heb. En ga zo maar door. Soms zorgen die mails toch wel voor een glimlach.

Wat mij betreft, kan dit topic op opgelost.
Hartelijk dank aan iedereen die meegedacht heeft.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”