! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
- Welke versie van Windows is er in gebruik: Windows10 laatste update van13-02-2022 is KB5008212
- Welke virusscanner is er geïnstalleerd: Geen, Windows defender
- Is er VPN-software geïnstalleerd: Nee
- Wanneer ontstond het probleem: (omschrijf het probleem hieronder zo uitgebreid mogelijk).
Bij het updaten van Windows 21H1.
De updates worden bijna volledig geïnstalleerd maar op het laatst krijg ik de melding De updates kunnen niet worden voltooid en dan wordt de update ongedaan gemaakt.. Zeker al 5 keer geprobeerd.
Melding 0xC1900101-0x30018
en First_Boot met een fout tijdens de SYSREP_Specialize-bewerking.

https://drive.google.com/file/d/1Njtqkv ... share_link

Graag zou ik willen weten welke stappen ik dien te ondernemen om toch weer gewoon de windowsupdates volledig te kunnen installeren.

Marc
2
Hallo en welkom op het forum,

Kan je de Google Drive link even publiekelijk maken, de link is momenteel niet toegankelijk. Upload meteen ook even het volgende bestand, omdat er mogelijk een probleem is met bepaalde drivers.
  • Open Windows Explorer and browse to the C:\Windows\INF folder.
  • Right-click on the file setupapi.dev.log and choose Send to > Compressed (zipped) folder.
  • Now the message will appear, "Windows cannot create the Compressed (zipped) Folder here. Do you want it to be placed on the desktop instead?"
  • Click on the Yes button here.
Afbeelding
  • Attach the file setupapi.dev.zip in your next reply.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
2022-11-04 16:52:15, Info                  CSI    000017d6 The queue has completed running, and AI failures have occured.
2022-11-04 16:52:15, Info                  CSI    000017d7 ==Error Summary Start==
2022-11-04 16:52:15, Error                 CSI    000017d8 (F) Installer: AppX Registration Installer	Binary Name: appxreg.dll	ErrorCode: 80070422	Phase: 38	Mode: Install (upgrade)	Component: Microsoft-Windows-PinningConfirmationDialog.AppxSetup, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35, ProcessorArchitecture=x86, versionScope=NonSxS[gle=0x80004005]
2022-11-04 16:52:15, Info                  CSI    000017fe ==Error Summary End==
2022-11-04 16:52:15, Error                 CBS    Startup: Failed to process advanced operation queue, startupPhase: 0.  A rollback transaction will be created. [HRESULT = 0x800f0922 - CBS_E_INSTALLERS_FAILED]

2022-11-04 16:52:15, Error      [0x018051] CSI    0000178d (F) Failed execution of queue item Installer: AppX Registration Installer ({f1aab1ba-6ee0-4d94-baeb-c9fd61f365cf}) with HRESULT HRESULT_FROM_WIN32(1058).  Failure will not be ignored: A rollback will be initiated after all the operations in the installer queue are completed; installer is reliable[gle=0x80004005]


Blijkbaar is er een systeemservice uitgeschakeld, voer hiervoor het volgende even uit.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

WMIC SERVICE GET caption, name, startmode, state > "%userprofile%\desktop\services.txt"
  • Op het bureaublad staat nu het bestand services.txt.
  • Upload services.txt naar Google Drive en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Farbar Recovery Scan Tool Link (64-bit-versie)

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Ik denk haast dat het probleem nu verholpen moet zijn, in eerdere gevallen die ik heb gezien van dit probleem met betrekking tot de AppX Registration Installer was het herstellen van de gerelateerde service de oplossing. Al jweet je het bij updateproblemen nooit helemaal zeker omdat die nogal verschillend en complex kunnen zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Het is gelukt.
Wat ben ik hier blij mee zeg.
Heel erg bedankt hiervoor.
Ik was hier al een hele tijd mee bezig maar nu is het met jouw hulp eindelijk opgelost.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”