Plaats reactie

Overweeg jij een hardware-upgrade voor Windows 11?

Ja, ik ben toch toe aan een nieuw systeem.
Totaal aantal stemmen: 2 (13%)
Ja, Ik wil graag de laatste versie van Windows gebruiken. (Geen stemmen)
Nee, mijn systeem is wél geschikt maar Windows 11 laat ik voorlopig voor wat het is.
Totaal aantal stemmen: 2 (13%)
Nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.
Totaal aantal stemmen: 9 (60%)
Anders.... (zie reactie)
Totaal aantal stemmen: 2 (13%)
Totaal aantal stemmen: 15
1
Ik in ieder geval niet. Want de vereiste systeemeisen zijn (vooralsnog) te simuleren in een virtuele omgeving, onder andere in Hyper-V. Mijn persoonlijke mening is dat de systeemeisen bijzonder hoog zijn, dit onder het mom van veiligheid. Vooralsnog zie ik Windows 11 ook wening verschillen ten opzichte van Windows 10.

De upgrade van Windows NT 4.0 (SP6) naar Windows 2000 was wél goed zichtbaar. Ik heb Windows 2000 (SP4) zelf nog heel lang in gebruik gehad toen Windows XP al uit was, bij (SP2) ben ik pas overgestapt. Nu Is Windows 10 wellicht net zo stabiel als NT4.0/2K. Maar de focus ligt nu meer op het 'fancy' gebeuren dan de stabiliteit van OS lijkt wel? De NT-versie van Windows is nu immers mainstream. Ondanks de home-versie is er één en versie en GUI, maar er is geen verschil meer tussen de versie voor thuisgebruik en zakelijk gebruik.

Misschien zou Microsoft de Home-versie eens los moeten koppelen van de Pro-versie incluis de server versies. Misschien ben ik de enige die daar zo over denkt.... :D

Mijn stem: Nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Net als Maxstar stemde ik op: Nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.

Mijn computers (2 desktop pc's en twee laptops) lijken allemaal te oud voor Windows 11.
Op mijn meest gebruikte desktop pc, een Asus van 8½ jaar oud, is helemaal geen TPM aanwezig. Deze computer voldoet echter nog prima aan mijn eisen voor dagelijks gebruik. Vroeger kocht ik ongeveer om de 5 jaar een nieuwe pc, maar dat was nu niet nodig. 5 jaar geleden heb ik er een SSD in gezet, waarop ik Windows en de programma's installeerde. Mijn persoonlijke bestanden staan op de gewone harde schijf van 2 TB die er bij aanschaf al in zat. Prima oplossing om wat langer met je pc te kunnen doen. Hij is nog snel zat.
Ben ik nieuwsgierig naar Windows 11? Eigenlijk niet zo heel erg. Dat de pictogrammen in Windows 11 afgeronde hoeken hebben is voor mij geen 'selling point'.
Ik ben van plan om nog ruim 4 jaar door te gaan met Windows 10, als mijn computers het zo lang uithouden. In oktober 2025 kan ik dan een nieuwe computer aanschaffen die geleverd zal worden met Windows 11.
3
Ik heb ook gestemd net als Maxstar en porrelaar op: nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.

Ik heb mijn ASUS desktop precies 4 jaar en ik heb de systeemvereisten voor Windows 11 bekeken en het blijkt dat mijn CPU i5-7400 niet voldoet tenminste ik zie hem er niet tussen staan. TPM 2.0 en DirectX 12 Graphics is geen probleem.
Voor Windows 11 ga ik mijn desktop niet upgraden en net als porrelaar koop ik eind 2025 wel een nieuwe desktop.
4
Ik hou het bij Windows 10. Misschien als Windows Update te zijner tijd zelf aangeeft dat Windows 11 beschikbaar is dan kan ik alsnog een upgrade overwegen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Ik zou zeker niet upgraden om Windows 11 te kunnen gebruiken en de systeemvereisten zijn gewoon belachelijk naar mijn mening.
Het zal zeker een goed idee zijn mocht Microsoft idd de home versie loskoppelen van de Pro, Enterprise en server versies.
Microsoft hoopt waarschijnlijk dat er veel nieuwe systemen worden verkocht samen met Windows 11 en dat brengt hun enkel maar geld in het laatje.
Heb jaren Linux Mint Mate gebruikt en dat beviel boven verwachting, helaas ben ik terug naar Windows 10 gegaan omdat ik hier enkele schoolgaande kinderen heb.
Zodra ze zijn afgestudeerd ga ik zeker terug naar Linux en dat zal achter iets meer dan een jaar zijn denk ik zo.
Groetjes Dasle
6
Hier is de modus: ‘wie dan leeft, wie dan zorgt’ ingeschakeld.
14 oktober 2025 is nog ver weg.

Mijn stem: Nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
@Dasle Mint is zeker een prima alternatief voor Windows. Na 2025 zijn er wellicht nog genoeg systemen die prima functioneren met een Linux distro, maar ook met Windows 11. Maar net zoals je schrijft: hoopt Microsoft op deze manier nieuwe systemen met Windows 11 (OEM) licenties te voorkopen. Zo kan Microsoft ook nieuwe OEM-paketten op de markt brengen voor de lokale PC-winkel. Hoe gaat Microsoft dat doen met de verkoop van retail licenties, die zonder systeem verkocht worden? Dan koop je een licentie, die mogelijk niet geschikt is voor het betreffende systeem?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Maxstar schreef: Hoe gaat Microsoft dat doen met de verkoop van retail licenties, die zonder systeem verkocht worden? Dan koop je een licentie, die mogelijk niet geschikt is voor het betreffende systeem?
Ja dat is nog maar de vraag, de PC Health Check app is al meer dan een maand offline en mocht die terug online komen is het nog af te wachten of die naar behoren gaat werken. Microsoft kennende gaat die tool de bal vaak misslaan met alle gevolgen van dien.
Ik vraag me wel af of ze die systeemeisen gaan aanhouden want ze krijgen bergen kritiek over zich heen dus mogelijk en hoop ik ook dat ze zich soepeler gaan opstellen en wat eisen versoepelen of zelfs gaan laten vallen.
Groetjes Dasle
9
Mijn systeem voldoet niet, dus tegen die tijd wellicht een andere computer kopen, dat is nog ver weg. Ik heb Windows 11 toch al op dit systeem gehad, dankzij een handige aanpassing waardoor het installeren prima lukte. Echter het systeem werkte niet goed, dus ik ga binnenkort gewoon viruteel die versie installeren, zo kan ik er mee spelen, mijn Windows 10 voldoet prima, maar het was leuk geweest als het wel had gekunt, maar goed over ruim 4 jaar zien we wel weer, of eerder.
11
ik peins voorlopig niet over een overgang - laat staan een update - naar w11.
w10 bevalt en is echt stabiel te noemen.
ik wil jullie dit niet onthouden, wat de drang om hoe-dan-ook te vernieuwen nog verder onderdrukt: om wat gegevens te redden uit een ouder programma installeerde ik op een oud schijfje op een i3 laptop w7, liet de hele updatecyclus doorlopen, en ben oprecht verrast door de snelheid waarmee w7 werkt......
12
Volgens mij is mijn systeem wel geschikt, weet het niet zeker, maar ik peins er ook niet over om aan Microsoft voorwaarden te voldoen om W11 te kunnen draaien. Dan maar lekker niet he. W10 doet het nog wel een paar jaartjes en dan is de huidige pc wel versleten.
Zoals falstring ook al zegt, het is wel stabiel te noemen. Bevalt.... nja.. kwestie van smaak, W7 beviel me toch meer, met name qua handigheid en logische plekken van waar bepaalde zaken te vinden waren en zeker ook netwerk compatibiliteit. Want daar laat W10 toch regelmatig behoorlijke niet te verklaren steken vallen op verschillende pc's. En op andere werkt het weer perfect.
falstring schreef: en ben oprecht verrast door de snelheid waarmee w7 werkt......
Ik niet. Als je de trukendoos van W10 uitschakeld (fast boot) dan gaat het ook al een stuk minder. En Microsoft roep bij elke Windows release dat ie zoveel sneller is dan de vorige. Grotendeels klopt dat niet want is die snelheid meer te wijten aan de nieuwere processoren van die tijd.
Een i3 met w7 en zeker met een SSD'tje is gewoon ook een vliegtuig. :)

Oh wacht... die app... even proberen en ziedaar.. nee niet geschikt.
Allereerst moet ik TPM activeren. Geen idee of mijn moederbord een MSI Z270-A Pro (MS-7A71) (U3E1) dat heeft en te lui om het op te zoeken.
Veel erger..... mijn CPU wordt niet ondersteund??? :eek: :eek: :?: :?:
Pardon reeds? Er ligt hier een i7 7700K @ 4.20GHz in. Niet bepaald een erg verouderde CPU lijkt mij.
Ik las op Reddit dat ie wel zou werken, maar we zitten nog in beta, hij staat in elk geval niet op de compatibiliteitslijst en dat is ronduit belachelijk.
Dat versterkt alleen maar mijn "ik peins er niet over". :lol:
Greetings, Black Tiger.
13
De (ophef) is bij elke nieuwe versie die Microsoft uitbrengt, als je nog terug leest wat er allemaal werd geschreven toen Windows Vista (was ook een vreselijke versie) naWindows XP, niemand zou ooit meer een Windows versie nemen.
Gelukkig kwam Windows 7 snel er achter uit waardoor iedereen weer rustiger werd, maar toen kwam Windows 10 (ik sla de 8 serie even over) en weer niemand wilde versie 10.
En nu komt 11 en begint er weer, en dan wil je a b.v. 2024 als er geen ondersteuning meer is voor 10 toch weer een ander bestuurssysteem, en dan kan je zeggen ik ben niet verplicht Windows
te nemen natuurlijk maar vele stappen toch niet over naar b.v. Linux, Apple Mac of een ander.
Dus ja ik stap wel over en wil die uitdaging met Windows 11 wel weer aangaan zoals ik deed met elke versioe (halve Vista), maar dit ks mijn mening en leg niemand iets op.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Black Tiger schreef: Pardon reeds? Er ligt hier een i7 7700K @ 4.20GHz in. Niet bepaald een erg verouderde CPU lijkt mij.
De ondersteuning begint pas bij de achtste generatie Intel CPU's , de i7 7700K is van de zevende generatie. Het lijkt er ook niet op dat Microsoft de strenge hardware eisen zal oprekken. Ik heb nog twee systemen met een i7 4770k en een i7 4771 uit de vierde generatie, die nog prima voldoen. Dus hier ook geen hardware upgrade om Windows 11 te kunnen draaien. Die draai ik wel in een VM voor testdoeleinden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
abbs schreef: De (ophef) is bij elke nieuwe versie die Microsoft uitbrengt, als je nog terug leest wat er allemaal werd geschreven toen Windows Vista (was ook een vreselijke versie) naWindows XP, niemand zou ooit meer een Windows versie nemen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ook niet in het algemeen.
Nou ik ben daar altijd vrij stabiel over geweest. Ik heb ook nooit geschreven dat ik nooit meer Windows zou nemen. Wel dat ik met Windows zou stoppen als er fatsoenlijke game ondersteuning voor alle games zou zijn in Linux, dat is echter nooit gekomen.
Windows ME, Vista en 8 heb ik ook overgeslagen en ik was twijfelachtig over W7 dus ik was een van de laatsten die overgestapt is, in dat geval ook pas bij aanschaf van een nieuwe PC.
Met W10 ben ik ook pas overgestapt bij aanschaf van een nieuwe pc en toen was de support voor W7 al bijna voorbij op een maand of 4 na.
Ik heb anderen ook niet direct het woord nooit horen zeggen, vandaar dat ik het er ook niet helemaal mee eens ben.

Verschil met W11 en voorgaande Windows versies is dat er nu zo'n harde hardware eisen worden gesteld hetgeen voorheen niet het geval was.
Als ik nu lees dat ze die belachelijke eis stellen van minimaal een 8ste generatie, vind ik belachelijk. Er zou ook nooit een nieuwe Windows versie meer na 10 komen. En nu komt er toch een 11. Dus ik wacht nog wel even af.

Ook nu zeg ik dat ik er niet over peins om over te stappen, sowieso kan het niet en als het al kan doe ik het toch niet en daar blijf ik ook bij omdat nu die hardware vereiste daar is, ik ga daar niet per se een nieuwe pc voor kopen.
W10 ondersteuning blijft tot oktober 2025, jaartje langer dan jij schreef. Ik ben toe aan mijn nieuwe pc in 2022 of 2023 en dan pas zal er ook W11 op komen, eerder absoluut niet.

Dus het is geen kwestie van nooit, maar gezien er tijd zat is laat ik me ook niet door Microsoft onder druk zetten om nieuw spul te kopen.
Maxstar schreef: Het lijkt er ook niet op dat Microsoft de strenge hardware eisen zal oprekken
Eerst zien en dan geloven. Vergeet niet dat Microsoft bij de overstap belang erbij heeft dat met name bedrijven overstappen. Velen hebben misschien pas 2 jaar terug nieuwe apparatuur gekocht met i7 en die gaan nu echt niet alweer nieuwe apparatuur kopen omdat Microsoft dat nodig vindt.
Er is al vanwege bedrijven langere W7 support geweest, dus dit is gewoon een slechte stap van MS. Dus ik wil nog wel eens zien of ze hun eisen niet gaan versoepelen als blijkt dat de overstapt naar W11 veel minder gaat gebeuren dan gedacht.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”