Overweeg jij een hardware-upgrade voor Windows 11?

Ja, ik ben toch toe aan een nieuw systeem. (Geen stemmen)
Ja, Ik wil graag de laatste versie van Windows gebruiken. (Geen stemmen)
Nee, mijn systeem is wél geschikt maar Windows 11 laat ik voorlopig voor wat het is.
Totaal aantal stemmen: 1 (13%)
Nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.
Totaal aantal stemmen: 6 (75%)
Anders.... (zie reactie)
Totaal aantal stemmen: 1 (13%)
Totaal aantal stemmen: 8
1
Ik in ieder geval niet. Want de vereiste systeemeisen zijn (vooralsnog) te simuleren in een virtuele omgeving, onder andere in Hyper-V. Mijn persoonlijke mening is dat de systeemeisen bijzonder hoog zijn, dit onder het mom van veiligheid. Vooralsnog zie ik Windows 11 ook wening verschillen ten opzichte van Windows 10.

De upgrade van Windows NT 4.0 (SP6) naar Windows 2000 was wél goed zichtbaar. Ik heb Windows 2000 (SP4) zelf nog heel lang in gebruik gehad toen Windows XP al uit was, bij (SP2) ben ik pas overgestapt. Nu Is Windows 10 wellicht net zo stabiel als NT4.0/2K. Maar de focus ligt nu meer op het 'fancy' gebeuren dan de stabiliteit van OS lijkt wel? De NT-versie van Windows is nu immers mainstream. Ondanks de home-versie is er één en versie en GUI, maar er is geen verschil meer tussen de versie voor thuisgebruik en zakelijk gebruik.

Misschien zou Microsoft de Home-versie eens los moeten koppelen van de Pro-versie incluis de server versies. Misschien ben ik de enige die daar zo over denkt.... :D

Mijn stem: Nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.
Afbeelding
2
Net als Maxstar stemde ik op: Nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.

Mijn computers (2 desktop pc's en twee laptops) lijken allemaal te oud voor Windows 11.
Op mijn meest gebruikte desktop pc, een Asus van 8½ jaar oud, is helemaal geen TPM aanwezig. Deze computer voldoet echter nog prima aan mijn eisen voor dagelijks gebruik. Vroeger kocht ik ongeveer om de 5 jaar een nieuwe pc, maar dat was nu niet nodig. 5 jaar geleden heb ik er een SSD in gezet, waarop ik Windows en de programma's installeerde. Mijn persoonlijke bestanden staan op de gewone harde schijf van 2 TB die er bij aanschaf al in zat. Prima oplossing om wat langer met je pc te kunnen doen. Hij is nog snel zat.
Ben ik nieuwsgierig naar Windows 11? Eigenlijk niet zo heel erg. Dat de pictogrammen in Windows 11 afgeronde hoeken hebben is voor mij geen 'selling point'.
Ik ben van plan om nog ruim 4 jaar door te gaan met Windows 10, als mijn computers het zo lang uithouden. In oktober 2025 kan ik dan een nieuwe computer aanschaffen die geleverd zal worden met Windows 11.
3
Ik heb ook gestemd net als Maxstar en porrelaar op: nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.

Ik heb mijn ASUS desktop precies 4 jaar en ik heb de systeemvereisten voor Windows 11 bekeken en het blijkt dat mijn CPU i5-7400 niet voldoet tenminste ik zie hem er niet tussen staan. TPM 2.0 en DirectX 12 Graphics is geen probleem.
Voor Windows 11 ga ik mijn desktop niet upgraden en net als porrelaar koop ik eind 2025 wel een nieuwe desktop.
4
Ik hou het bij Windows 10. Misschien als Windows Update te zijner tijd zelf aangeeft dat Windows 11 beschikbaar is dan kan ik alsnog een upgrade overwegen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Ik zou zeker niet upgraden om Windows 11 te kunnen gebruiken en de systeemvereisten zijn gewoon belachelijk naar mijn mening.
Het zal zeker een goed idee zijn mocht Microsoft idd de home versie loskoppelen van de Pro, Enterprise en server versies.
Microsoft hoopt waarschijnlijk dat er veel nieuwe systemen worden verkocht samen met Windows 11 en dat brengt hun enkel maar geld in het laatje.
Heb jaren Linux Mint Mate gebruikt en dat beviel boven verwachting, helaas ben ik terug naar Windows 10 gegaan omdat ik hier enkele schoolgaande kinderen heb.
Zodra ze zijn afgestudeerd ga ik zeker terug naar Linux en dat zal achter iets meer dan een jaar zijn denk ik zo.
Groetjes Dasle
6
Hier is de modus: ‘wie dan leeft, wie dan zorgt’ ingeschakeld.
14 oktober 2025 is nog ver weg.

Mijn stem: Nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
@Dasle Mint is zeker een prima alternatief voor Windows. Na 2025 zijn er wellicht nog genoeg systemen die prima functioneren met een Linux distro, maar ook met Windows 11. Maar net zoals je schrijft: hoopt Microsoft op deze manier nieuwe systemen met Windows 11 (OEM) licenties te voorkopen. Zo kan Microsoft ook nieuwe OEM-paketten op de markt brengen voor de lokale PC-winkel. Hoe gaat Microsoft dat doen met de verkoop van retail licenties, die zonder systeem verkocht worden? Dan koop je een licentie, die mogelijk niet geschikt is voor het betreffende systeem?
Afbeelding
8
Maxstar schreef: Hoe gaat Microsoft dat doen met de verkoop van retail licenties, die zonder systeem verkocht worden? Dan koop je een licentie, die mogelijk niet geschikt is voor het betreffende systeem?
Ja dat is nog maar de vraag, de PC Health Check app is al meer dan een maand offline en mocht die terug online komen is het nog af te wachten of die naar behoren gaat werken. Microsoft kennende gaat die tool de bal vaak misslaan met alle gevolgen van dien.
Ik vraag me wel af of ze die systeemeisen gaan aanhouden want ze krijgen bergen kritiek over zich heen dus mogelijk en hoop ik ook dat ze zich soepeler gaan opstellen en wat eisen versoepelen of zelfs gaan laten vallen.
Groetjes Dasle
9
Mijn systeem voldoet niet, dus tegen die tijd wellicht een andere computer kopen, dat is nog ver weg. Ik heb Windows 11 toch al op dit systeem gehad, dankzij een handige aanpassing waardoor het installeren prima lukte. Echter het systeem werkte niet goed, dus ik ga binnenkort gewoon viruteel die versie installeren, zo kan ik er mee spelen, mijn Windows 10 voldoet prima, maar het was leuk geweest als het wel had gekunt, maar goed over ruim 4 jaar zien we wel weer, of eerder.
Plaats reactie

Terug naar “Windows 11 (Preview)”