Plaats reactie
1
HOi,

ik heb last van een trage verbinding met mijn NAS. soms duurt het minuten voor dat bijv. een Word bestand is geopend. Met de verkenner op zoek gaan naar een bestand op de NAS duurt vlot een kwartier, per mapje een wachttijd van een paar minuten.
Via de foutoplosser van Windows krijg ik de melding dat mijn NAS geen toegang heeft tot windows firewall.
Echter als ik in windows FIrewall kijk, kan ik wel een bestand toestemming geven maar niet een hele map/NAS
Hoe kan ik de hele NAS buiten de firewall houden, of in ieder geval de verbinding weer normaal krijgen.

Of kan ik de firewall voor het lokale netwerk uitschakelen?

graag jullie tips en kennis !!

Groeten
Leon
2
Beste Leon.
Even een antwoord tussendoor, ik ben zelf nog niet thuis in Windows 10 en ben daar eerlijk gezegd ook niet rouwig om.
Als de foutoplosser aangeeft dat je NAS geen toegang heeft tot de windows Firewall is dat wel enigszins vreemd. Het beste kun je wel zorgen dat je NAS in elk geval in dezelfde werkgroep zit als de computer.
V.w.b. het firewall gedeelte moet de NAS moet in windows bestands- en printerdeling in de firewall actief zijn. Dat is normaliter we het geval, zo niet even aanvinken.

Wat voor merk en type NAS gaat het om? Vaak zijn er op de support forums van het merk zelf al oplossingen voor te vinden.
Als het bijv. een Qnap is, dan staat hier een soortgelijk probleem beschreven, wel in het Engels, maar misschien helpt dit al:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=185&t=112857" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”