Ik kon geen groep specifiek voor NAS vinden. Ik probeer het dan maar via deze groep...
Gisteren Netgear ReadyNas RN10200 gekocht. Maar ik krijg hem niet aan de praat.
Bij inschakelen gaat het blauwe aan/uit lampje even snel knipperen, kort daarna langaam knipperen en daar blijft het dan bij.
Wat heb ik zelf inmiddels gedaan:
- Diverse malen gereset (voeding-kabeltje eruit en erin). Ook via resetgaatje achterin.
- UTP-kabel getest
- Firewall en Virusscanner even uitgezet.
- andere hd er in geplaatst
- Programma RAIDair geinstalleerd, maar kan (logisch) de NAS niet vinden
Ik werk met WIndows 8.1. en heb een vrij nieuwe desktop.
Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.
2
@ afarensis,
Is het niet mogelijk om terug te gaan naar de winkel?
Ik heb geen Netgear RN10200, maar als ik naar het plaatje kijk h i e r dan zou het blauwe ledje / lampje toch aan (blauw) moet blijven.afarensis schreef:Gisteren Netgear ReadyNas RN10200 gekocht. Maar ik krijg hem niet aan de praat.
Bij inschakelen gaat het blauwe aan/uit lampje even snel knipperen, kort daarna langaam knipperen en daar blijft het dan bij.
Is het niet mogelijk om terug te gaan naar de winkel?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom
born to be free is the way to freedom
3
Bedankt voor je reactie...
Aanvankelijk dacht ik dat je met Netgear alleen in het Engels kom communiceren, maar na wat klikken bleek dat ze ook een Nederlandstalige afdeling hebben.
Was toch wel een pittig probleem. Veel reset-achtige handelingen uit moeten voeren, maar na 10 minuten werkte de NAS prima.
Dus... opgelost.....
Aanvankelijk dacht ik dat je met Netgear alleen in het Engels kom communiceren, maar na wat klikken bleek dat ze ook een Nederlandstalige afdeling hebben.
Was toch wel een pittig probleem. Veel reset-achtige handelingen uit moeten voeren, maar na 10 minuten werkte de NAS prima.
Dus... opgelost.....