Plaats reactie
1
Ik wil een VPN verbinding gaan instellen maar weet niet wat ik nu moet doen.
Ik lees allerlei verhalen en toepassingen op het internet dat je servers en Routing en Remote Access moet hebben waar ik kom er niet uit.
Ik hoop dat iemand mij hiermee op weg kan helpen.
4
We kunnen je beter helpen als je wat meer informatie geeft.
M.n. wat je ermee wilt.
Er zijn verschillende mogelijkheden, maar je maakt het ons gemakkelijker als je verteld wat je doel uiteindelijk is.

* Wil je een beveiligde verbinding met een computer thuis via een prive-netwerk? Maak dan een SSH-server.
Simpel, werkt out-of-the-box met een Linux-distributie. Om het even welke.
Doop een ouwe bak (Pentium2 is voldoende) om tot SSH-server, installeer een linux-distro en selecteer tijdens de (manual) installatie SSH-server.
Reboot en 'mission completed' .

* Wil je even tijdelijk een veilige verbinding omdat je gebruik maakt van een openbaar WiFi AccessPoint (vliegveld, trein, hotelkamer, etc) dan kun je gebruik maken van de openVPN, die werkt als een soort proxy.
Ik gebruik hun software al enige tijd, en zie zojuist dat zij hun website vernieuwd hebben en het ziet er nu ineens erg commercieel uit.
Er is een gratis versie, dat weet ik zeker, maar die moet je ff zoeken op hun website.
Met hun software krijg je er een (virtuele) netwerkkaart bij in je Configuratiescherm -> Netwerk. Daar maak je dan dus verbinding mee.
Je moet wel (dmv cookies in je browser) ingelogd zijn in hun website. Dat is een nadeel, maar het is dan ook gratis.
Handig voor tijdelijk een VPN-verbinding.

* Wil je VPN omdat je al je verkeer beveiligd wil hebben, dan zijn er andere (efficientere) toepassingen.

Misschien dat je met bovenstaande wat verder komt.
Laat even weten wat je eigenlijke doel is, dan kunnen we je verder helpen.
Zeg maar Duncan.
5
In aanvulling op het bericht van Chato is OpenVPN gratis met een datalimiet van 100MB, ik kan alleen niet zo snel terug vinden of dit per maand is.
Meer informatie over OpenVPN en OpenVPN-NL staat in dit artikel van Fox-IT.

Een andere VPN dienst die gratis is is 'Cyberghost VPN', waarbij je gratis tot 1GB aan dataverkeer per maand kunt gebruiken?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Bedankt alvast voor jullie antwoorden en ik zal de situatie en bedoeling even beter toelichten waarom ik een VPN verbinding wil gaan instellen.

Ik had gelezen dat je met een VPN verbinding een beveiligde verbinding kunt opzetten voor je privacy en je het daarmee voor de internetprovider en websites onmogelijk maakt om te controleren wat je doet.
Voordat jullie denken dat ik rare dingen doe zal ik even aangeven waarom ik dit wil, mijn vriendin waar ik momenteel mee samenwoon heeft te maken gehad met identiteitsvervalsing in haar studententijd waar we helaas nog steeds de gevolgen van ondervinden ondanks de aangifte en emails naar de bedrijven die zogenaamd door mijn vriendin waren benaderd.
9
Ik heb nu dat openvpn op me computer gezet en bij de klok staat nu een een soort van tweede netwerkcomputer die rood is.
Ik kan het ook nergens aan of uitzetten want als ik met de muis erop klik krijg ik alleen about en exit.
Bij http://www.watismijnip.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik nog steeds mijn eigen ip-adres dus ik heb vast iets niet goed gedaan.
10
Na de installatie start je computer opnieuw op.
Dan ga je via je configuratiescherm naar je netwerkvebindingen.
Je standaard netwerkkaart schakel je daar uit en je ziet een tweede (virtuele) netwerkkaart. Deze schakel je in.
Nu gaat al je internetverkeer via de virtuele netwerkkaart en openVPN is actief.
Zeg maar Duncan.
11
Alvast bedankt voor het snelle antwoord top maar het is me nog niet gelukt.
Ik heb inderdaad in apparaatbeheer en bij de netwerkadapters een nieuwe netwerkkaart alleen die geeft aan network cable unplugged ik hem dus ook nergens inschakelen
De gewone netwerkkaart kan ik wel uitschakelen maar dan heb ik geen internet meer en kan ook die andere nog steeds niet inschakelen.
Voor de duidelijkheid heb ik er een printje van gemaakt.
Afbeelding
12
Een HowTo voor het instellen van je openVPN vind je hier
Denk er ook aan dat je ingelogd moet zijn om de openVPN actief te maken.
Zeg maar Duncan.
13
Het zal wel een hele domme vraag zijn maar waar moet ik inloggen op de website of via het programma zelf.
Bij beide is namelijk deze optie maar dan zal ik wel eerst een account moeten aanmaken bij torvpn maar dat is een trial zag ik tot 1GB.
Als ik het goed begrijp kan ik na die 1GB er niet meer gebruik van maken en moet ik betalen of zeg ik nu iets heel doms. :-[
14
Op de website worden je vragen beantwoord.
Als je een gratis account hebt, heb je inderdaad een limiet van 1 GB, maar onder het kopje What if I reach my allowed traffic quota? lees je hoe je toch gebruik kunt maken van deze service nadat je je limiet hebt verbruikt. Je snelheid gaat dan wel achteruit. http://torvpn.com/free.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En als je klikt op unlimited krijg je verdere uitleg hoe je zonder limiet en zonder kosten hier gebruik van kan maken: http://torvpn.com/unlimited.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Inloggen kan hier: https://torvpn.com/login.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe het werkt: https://torvpn.com/howitworks.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het staat er echt allemaal. Gewoon even doorklikken op de website.
Zeg maar Duncan.
15
Ik dacht altijd dat ik redelijk met computers overweg kon maar dat zal ik nooit meer denken nu. :-[
Het is nu gelukt en kan verbinding maken nadat ik een account aangemaakt heb op die website je moet dan een zip bestand downloaden en dat in de config map van openvpn plaatsen.
Over die 1GB limiet had ik niet goed gelezen dit is per maand; http://torvpn.com/packages.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb dus nu wel verbinding alleen ben ik er nog niet uit hoe ik die nieuwe netwerkadapter als standaard in kan stellen want als ik de andere uitschakel neemt de nieuwe het niet automatisch over.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “VPN diensten (Virtual Private Network)”