Plaats reactie
1
Microsoft beëindigt de ondersteuning voor alle versies van Silverlight op 12 oktober 2021. Als alternatief kan je overstappen op OpenSilver. De ontwikkelaars achter het project hebben onlangs OpenSilver 1.0 Beta uitgebracht en plannen onthuld om de definitieve versie van OpenSilver 1.0 op 12 oktober 2021 uit te brengen.
Microsoft Silverlight will reach the end of support on October 12, 2021. Silverlight development framework is currently only supported on Internet Explorer 10 and Internet Explorer 11, with support for Internet Explorer 10 ending on January 31, 2020. There is no longer support for Chrome, Firefox, or any browser using the Mac operating system.
https://support.microsoft.com/en-us/win ... f0a64f1788
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Goh, ik wist niet dat Silverlight nog bestond. In een ver verleden heb ik Silverlight wel op mijn pc gehad. Het had een concurrent voor Adobe Flash Player moeten worden, maar was niet erg succesvol, voor zover ik begrepen heb.
Het is al zeker 5 jaar geleden dat ik Silverlight van mijn pc heb verwijderd, en ik heb het sindsdien nooit gemist.
3
RTL NL gebruikte in het verleden Silverlight voor zijn video's.
Maar of Open Silver nog echt nodig is, met de overgang van vele websites naar HTML 5, betwijfel ik.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
4
Ondanks dat Silverlight niet meer 'mainstream' gebruikt wordt, heeft dit platform wel een - perpetual license - voor bestaande applicaties. Er worden alleen geen updates meer uitgebracht. Dus Open Silver is wat dat betreft een mooi alternatief voor oude applicaties, zonder terug te hoeven vallen op een oude browser.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Nieuwe artikelen & algemeen nieuws op computergebied”