! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
2
Hallo en welkom op het forum.

Wanneer Edge niet aanwezig is ontstaan er inderdaad problemen bij het installeren van KB5005565. Het CBS log laat dan de volgende melding zien. Op het forum van HijackThis is een dergelijk probleem geplaatst. Op de computer van @huib1715 is Microsoft Edge gewoon aanwezig, maar is er sprake van een heel ander probleem.
2021-09-20 13:25:08, Error [0x018066] CSI 00000e43 (F) Failed execution of queue item Installer: Edge Installer ({cf7e0697-ee30-4ed8-8bca-297eeb00c6e6}) with HRESULT HRESULT_FROM_WIN32(ERROR_FILE_NOT_FOUND). Failure will not be ignored: A rollback will be initiated after all the operations in the installer queue are completed; installer is reliable[gle=0x80004005]
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Zelf ook geprobeerd (ik had geen Edge), maar bij mij blijven dezelfde problemen ontstaan. Ook alle stappen doorlopen die jullie hier hebben beschreven.
4
Voer het volgende eens uit, dan kunnen we even verder kijken.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
    Afbeelding
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar http://www.filedropper.com of GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik heb het anders opgelost, upgrade naar windows 11. Niet de oplossing voor deze specifieke foutcode als je bij win 10 wilt blijven, maar wel oplossing voor mijn probleem.
6
Ik neem aan dat je dan een in-place upgrade via de Windows 11 ISO hebt uitgevoerd? Zo ja dan had dit met de ISO van Windows 10 ook de oplossing geweest.

Waar je wel rekening mee dient te houden is dat het systeem wel geschikt moet zijn voor Windows 11. Systemen die niet aan de CPU-eisen en TPM 2.0 voldoen krijgen in de toekomst mogelijk geen maandelijkse en/of andere beveiligingsupdates meer aangeboden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”