! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
16
De update KB5003214 is niet op deze computer geinstalleerd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
17
We gaan even verder zoeken, middels de volgende stap met FRST.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit naar het bureaublad.

Als er een melding van SmartScreen verschijnt voer dan het volgende uit: Handleiding.

Open nu eerst het startmenu en typ het commando CMD en open de opdrachtprompt als administrator.
Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel en druk op enter.

Code: Selecteer alles

reg load HKLM\COMPONENTS %systemroot%\System32\config\COMPONENTS
Voer nu het onderstaande uit.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande KB-nummer in het invoerveld en klik daarna op de knop Zoeken in register..
    • KB5003214
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand Search.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en post het als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Hallo,

Voer in aanvulling op het bovenstaande ook het volgende uit om twee sleutels in het register te controleren.

1. Download RegExport.bat uit de bijlage van dit bericht.
2. Klik met de rechtermuisknop op RegExport.bat en kies de optie Als administrator uitvoeren.
3. Er verschijnt nu kort een opdrachtprompt venster waarna op het bureaublad het bestand RegExport.txt is aangemaakt.
4. Voeg dit bestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
Als ik FRST64.exe heb uitgevoerd, krijg ik alleen de 2 bestandjes? zoals in de bijlage, of er moet iets niet goed zijn gegaan?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
22
Ik heb de instructies even aangepast met een screenshot.

1. Open eerst het startmenu en typ het commando CMD en open de opdrachtprompt als administrator.
2. Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel en druk op enter.

Code: Selecteer alles

reg load HKLM\COMPONENTS %systemroot%\System32\config\COMPONENTS
3. Voer nu het onderstaande uit.

Afbeelding

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande KB-nummer in het zoekvenster en klik daarna op de knop Zoeken in register..
    • KB5003214
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand Search.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en post het als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24
Download Afbeelding Process Monitor naar het bureaublad.
  • Sluit nu alle openstaande programma's.
  • Klik met de rechtermuisknop op procmon.exe en kies de optie als administrator uitvoeren. Laat dit programma nu op de achtergrond actief.
  • Controleer op Windows Updates.
  • Stop Process Monitor zodra de foutmelding 0x80073701 verschijnt.
  • Dit doe je door in het venster van Process Monitor op het icoontje bij de rode pijl (=Capture) te klikken.
Afbeelding
  • Klik nu in het menu op File - Save... en bewaar het bestand LogFile.PML op het bureaublad.
  • Upload dit bestand naar www.filedropper.com of https://wetransfer.com en plaats de downloadlink in het volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
Ik wil LofFile.PML uploaden maar: 1) bij We transfer moet ik de betaalde pro versie nemen? en 2) bij filedropper komt telkens na 1% uploaden de melding: an error occured ?
wat kan ik nog doen of doe ik iets niet goed?
28
Hier alvast de eerste fix, mogelijk volgen er nog meer.

Voer het onderstaande uit en herstart daarna de computer, Start daarna Windows Update opnieuw, mocht de update weer spaak lopen laat dit dan even weten.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Download de bijlage SFCFix.ZIP en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
29
In de bijlage het tekstbestand.
Daarna opnieuw geprobeerd om de update te installeren. Op een gegeven moment stond er: status installeren 100% en dan duur het nog even en dan komt weer die vervelende melding:
"Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x80073701)"
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
30
De update stopt nu in ieder geval niet meer bij 20% zoals eerder, maar loopt wel door naar 100%.

Upload wederom de CBS map.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
    Afbeelding
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar WeTransfer en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”