! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
33
Zet het account 'C:\Users\louse' eens om naar administrator, dit kan via start > instellingen > Accounts > Gezin en andere gebruikers.
Klik op accounttype wijzigen en selecteer administrator, klik op OK om deze wijziging te bevestiging. Dit kan je later weer ongedaan maken.

Probeer onder dit account (met admin rechten) KB5003635 eens te installeren. Hoeft niet via DISM mag ook door te dubbelklikken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
34
Update is momenteel volop aan de gang.
Oorspronkelijk was de PC uitgerust met Windows 7 met die account - die is nadien geupgrade naar Windows 10.
Zou het kunnen dat die Migrated slaat op een account dat gemigreerd is van Windows7 naar Windows10 ?
36
Jan Peeters schreef: Oorspronkelijk was de PC uitgerust met Windows 7 met die account - die is nadien geupgrade naar Windows 10.
Zou het kunnen dat die Migrated slaat op een account dat gemigreerd is van Windows7 naar Windows10 ?
Dit is een goede vraag? Ik heb een systeem vanaf Windows 7 > 8 > 8.1 naar Windows 10 geüpgraded en alle accounts bevatten de 'Migrated' entry. Wellicht dat @PeterJ hier meer over kan vertellen.

Voer het volgende eens uit om meer info te verkrijgen.

Stap 1 Download Afbeelding SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SFCFix.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens opent er een commandprompt, klik hier op een willekeurige toets b.v. de spatiebalk om door te gaan.
  • Volg nu de verdere instructies zoals deze in de vervolgschermen worden weergegeven.
  • Wanneer de tool gereed is opent er een logbestand in kladblok, en wordt tevens als SFCFix.txt op het bureaublad opgeslagen.
  • Voeg dit bestand later als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Stap 2 Post het bestand met de COMPONENTS hive:
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\System32\config
  • Selecteer het bestand COMPONENTS en kopieer dit naar je bureaublad.
    Let op: Indien je een melding krijgt dat het bestand in gebruik is, herstart dan je computer en probeer het nogmaals.
  • Rechtsklik op het bestand COMPONENTS op je bureaublad en kies Kopiëren naar... - Gecomprimeerde (gezipte) map.
    Hierdoor wordt het bestand ingepakt met als naam COMPONENTS.ZIP.
  • Upload het bestand COMPONENTS.ZIP naar filedropper.com of GoFile en post de downloadlink.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
37
https://gofile.io/d/1PCgow
Achter de link vind je zowel COMPONENTS als SFCFix.txt (vind geen bijlage knop ;) )

Jan

SFCFix version 3.0.2.1 by niemiro.
Start time: 2021-07-29 19:13:47.571
Microsoft Windows 10 Build 18363 - amd64
Not using a script file.




AutoAnalysis::
SUMMARY: No corruptions were detected.
AutoAnalysis:: directive completed successfully.




Successfully processed all directives.
SFCFix version 3.0.2.1 by niemiro has completed.
Currently storing 0 datablocks.
Finish time: 2021-07-29 19:14:12.963
----------------------EOF-----------------------
40
Hallo,

De components-hive is in orde, wat betreft het terugdraaien van de update komt dit doordat dit systeem niet meer in aanmerking komt voor 'supplemental servicing'. In dit geval zit er niets anders op dan een in-place upgrade van Windows 10 uit te voeren. Dit kan o.a. via de Media Creation Tool.

Media Creation Tool gebruiken voor een in-place upgrade
  • Download de Media Creation Tool naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Voer het bestand MediaCreationTool21H1.exe als administrator uit en klik bij de melding van gebruikersaccountbeheer op Ja.
  • Ga akkoord met de licentievoorwaarden waarna de volgende twee opties verschijnen.
    1. Deze PC nu bijwerken...
    2. Installatiemedia (...) maken.
  • Kies hier de optie Deze PC nu bijwerken en klik op volgende.
  • Tijdens het downloaden, verifiëren, voorbereiden en downloaden van updates zal de tool een aantal maal opnieuw opstarten.
  • Wanneer dit gereed is klikt u nogmaals op Akkoord bij het scherm met de licentievoorwaarden.
  • Nu zal de tool opnieuw updates downloaden en de installatie voorbereiden.
  • Vervolgens kunt u aangeven wat u wilt behouden. Zorg dat hier de optie: Persoonlijke bestanden en apps behouden is geselecteerd.
  • Klik vervolgens op Installeren waarna de computer meerdere malen opnieuw opgestart zal worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
41
Goeiemorgen,
Mogelijk heb ik informatie die relevant is.
Gisteren heb ik nog geprobeerd om Windows 10 opnieuw te installeren met het tool van Microsoft - https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10
Na de heropstart liep het fout en werd de installatie ongedaan.
Ik kreeg volgende scherm

Afbeelding

Dit zou mogelijk kunnen wijzen op een foutieve driver en zou evt. kunnen verklaren waarom Windows update telkens op het einde mislukt.
Wat denken jullie hiervan? Eventuele tips om dit te verifiëren en/of op te lossen?

Jan
44
Download Afbeelding SetupDiag naar het bureaublad.
  • Maak een nieuwe map aan (b.v. SetupDiag) en plaats hier het bestand in.
  • Klik met de rechtermuisknop op SetupDiag.exe en kies de optie als administrator uitvoeren.
  • Wanneer de tool gereed is worden er drie bestanden aangemaakt.
  • Upload het bestand Logs.zip naar www.filedropper.com en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”