! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
61
Wanneer Windows 10 is geactiveerd met een digitale licentie zal Windows automatisch opnieuw geactiveerd worden na een herinstallatie. Indien Windows 10 met een productcode (25-tekens) is geleverd dien je deze tijdens de installatie op te geven. Meestal zit er dan sticker met de productcode op de behuizing.

Via Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Activering kan je de activeringsstatus bekijken. Indien het systeem met een productcode is geactiveerd kan je die achterhalen met een tool als ShowKeyPlus: https://www.microsoft.com/en-za/p/showk ... verviewtab
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
62
At last! Met de hulp van Lenovo de oplossing gevonden.
Wanneer ik Windows probeerde te herinstalleren met een USB stick geprepareerd met het Microsoft media creation tool kwam deze in een oneindige loop (linksboven een cursor, kort verschijnen van Windows logo, heropstart, cursor, logo, heropstart, …)
Aanpassen van BIOS instellingen bracht hierbij geen soelaas.
Uiteindelijk het BIOS van m’n PC naar de meeste recente versie gebracht en hiermee wilde de installatie wel van start gaan.
Van de Lenovo help desk vernam ik ook de verklaring: de nieuwste Windows 10 versie laat zich niet installeren op computers met een BIOS ouder dan 2018.
Dit verklaart ook waarom de Windows 10 May update mislukt - de installatie op zich lukt wel maar de check na heropstart mislukt waardoor de installatie ongedaan wordt gemaakt en als mislukt wordt gerapporteerd…
Problem explained & solved!
Dank voor de bijstand!

Jan
63
Hallo,

Mooi dat de oneindige loop bij het opstarten van de USB-stick is opgelost met een BIOS update. Maar dat de meest recente versie van Windows 10 niet op een computer met een BIOS ouder dan 2018 geïnstalleerd kan worden, lijkt mij nogal een sterk verhaal. Ook nog nooit van gehoord, op een oude laptop heb ik bijvoorbeeld een AMI BIOS uit 2013 en draait zonder problemen de laatste versie van Windows 10 (21H1). Maar het probleem is in ieder geval opgelost... :good:

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”