! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
31
Ik ga dit laten, Maxstar. Dit gaat me veel te ver weer. De updates zijn binnen en ik zal die toewijzing nog doen, verder niet meer. Veel dank voor je hulp.
33
Of toch nog niet...

Ik wilde een nieuwe system image backup maken nu de updates er zijn en deed een sfc. Daar kwam uit dat er corrupte files waren en volgens de melding zijn die gerepareerd. Ik heb het CBS-log voor je. Wil je dat nog bekijken?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
34
Open de commandprompt als administrator en voer één voor één de onderstaande twee commandoregels uit.

Code: Selecteer alles

DISM /online /cleanup-image /AnalyzeComponentStore >> "%USERPROFILE%\desktop\DISM-scan.txt"
DISM /online /cleanup-image /ScanHealth >> "%USERPROFILE%\desktop\DISM-scan.txt"
Als dit gereed is, voeg dan het bestand DISM-scan.txt als bijlage toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
37
Het eerste deel is goed afgerond, de sfc ging superlangzaam. Toen ik naar bed ging, was hij pas op 69% na uren te hebben gedraaid. Dus maar aan laten staan. Vanochtend nog steeds. Hij sprong net na het maken van het screenshot naar 70%. Dat heb ik nog nooit gehad.

Ik durf hem niet uit te zetten. Voor de zekerheid vraag ik even aan jullie wat ik nu moet doen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
39
Bij de herstart begon de chkdsk die ik had ingesteld voor de system image backup. Hij blijft hangen bij 100% complete.

Ik heb een harde reset gedaan. Het checkdisklog geeft alles goed aan. Zie bijlage.

Geniet even van je vrije dag. De laptop doet het, heeft geen haast. Maar voor later: hoe staan we er nu voor?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
41
De scan was nu wel binnen 10 minuten klaar, zegt weer files te hebben gerepareerd. Hierbij het nieuwe CBS-log.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
42
In de CBS.log zijn geen reparaties te zien, dus dit is wel vreemd dat SFC iets gerepareerd heeft. Start het systeem eens op in de veilige modus en voer dan nogmaals SFC uit.

Code: Selecteer alles

2021-09-19 16:12:31, Info                  CSI    000002af [SR] Repairing 0 components
2021-09-19 16:12:31, Info                  CSI    000002b0 [SR] Beginning Verify and Repair transaction
2021-09-19 16:12:31, Info                  CSI    000002b1 [SR] Repair complete
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”