Plaats reactie
1
Hallo, ik ben bezig een nieuwe desktop te installeren, Win10. De Verkenner doet het niet goed. Als ik een tweede of derde Verkenner-blad wil openen, doet hij dat soms niet en zet in plaats daarvan een bestaand blad op klein formaat. Nog erger is dat hij steeds vastloopt als ik iets wil doen met een video-bestand. De rest doet hij prima, vooralsnog. Wat kan dat zijn? Kan ik Verkenner los apart opnieuw downloaden of laten herstellen?

Dank alvast.

DieEnDie
2
begin eens met wat de standaard-aanpak bij vage klachten zou moeten zijn: ga start/afsluitmenu/kies de optie 'opnieuw opstarten'

(da's dus onder w8 en hoger écht iets anders dan uit- en weer aanzetten)
3
Ik ben erachter dat de Verkenner veel te langzaam laadt. Ik krijg nu hulp van Microsoft Support en ze zeggen dat dit aan de Microsoft-software ligt, dus ze zijn nu Windows aan het herstellen. Ik hoop dat het hiermee wordt opgelost.
5
Ik was al geblokkeerd bij OneDrive omdat ik het nooit gebruikte en had het inmiddels ook helemaal verwijderd.

Windows is hersteld via het hulpprogramma maar de Verkenner werkt nog steeds niet goed. Hij is extreem langzaam en loopt bij opdrachten heel snel vast. Documenten verplaatsen gaat nog maar als ik een bestand op mijn voicerecorder bijv. alleen al benader, gaat hij de pagina eindeloos laden en slaat vast. Eén opname heb ik via de laptop van de recorder gehaald en via een usb-stick naar de Verkenner gebracht, maar zelfs toen ik dat bestand wilde kopiëren, liep hij al vast. Op dat moment kan ik ook andere programma's niet meer benaderen en moet herstarten. Weten jullie nog iets, anders benader ik Microsoft Support nog een keer.
6
Start de computer eens op in de veilige modus, werkt de verkenner dan wel goed?
  • Open het startmenu en klik op Instellingen.
  • Ga naar Bijwerken en beveiligen > Systeemherstel > Geavanceerde opstartopties.
  • Klik hier op Nu opnieuw opstarten.
  • Selecteer nu de optie(s) Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen.
  • Kies de optie veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Even een update. Inmiddels werkt de Verkenner een stuk beter. Ik kon vandaag mijn voicerecorder wel benaderen en een bestand daarvan afhalen. Ook kan ik video-bestanden nu benaderen. Hij blijft wel veel pagina's lang laden en geeft bijv. in veel gevallen de plaatjes van video-bestanden/foto's niet weer, maar de afbeelding van een tekstbestand of het logo van de VLC Mediaplayer/PictureManager . En net wilde ik in een map de bestanden sorteren op de kolom "gewijzigd op" en toen bleef hij hangen, maar ik kon wel terug naar een andere locatie en het hangen verdween. Dus in het geheel veel beter maar nog niet goed. Morgen zal ik laten opstarten in Veilige Modus en kijken hoe het dan gaat.

Oh, ik opende net een map met video's en hij liep meteen helemaal vast toen ik een bestand benaderde. Het wisselt dus nog erg.

Over jouw instructies voor Veilige Modus: ik klikte op "Opnieuw opstarten" en de pc ging opnieuw opstarten. Geen opties te zien. :unsure:
11
Ik merkte gisteravond dat de opname die ik van mijn voicerecorder had gehaald, verkeerd was gekopieerd. Een andere opname was gekopieerd en de opname die gekopieerd moest worden, zat in een andere map op de recorder. :eek: Toen ik het opnieuw probeerde, ging het wel goed. Zo wordt werken in de Verkenner wel heel onbetrouwbaar. Ook toen ik Instellingen > Apps opende om een standaard-app in te stellen, kon ik geen instelling aanklikken. Daarnet lukte dat wel.

Dit om even wat meer context te geven n.a.v. je vraag waar de problemen zich voordoen. Ik zal zo de pc opnieuw opstarten in Veilige Modus.
12
Bijzonder probleem wel, welke randapparatuur is er allemaal aangesloten als deze problemen zich voordoen? je kan als test eens alles loskoppelen, behalve de muis en het toetsenbord. Maar test eerst eens de veilige modus, het zou ook kunnen dat een bepaald programma of proces voor deze (vage) problemen zorgt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Nou, Maxstar, ik zit nu in Veilige Modus en ik denk dat ik hier even blijf, lol, want het gaat allemaal van een leien dakje. De Verkenner doet alles goed en is razendsnel! Ik begrijp dat er dan iets stoort in de normale modus? Hoe gaan we dan verder?
14
Start de computer weer in de normale modus en voer FRST uit, dan kunnen we eens kijken wat er allemaal draait en mogelijk voor problemen zorgt.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”