! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
16
Addition.txt
Logs.zip
Ik heb de scan nog eens uitgevoerd en nu zit hij er wel bij
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
17
Start de computer op in de veilige modus.
  • Open het startmenu en klik op Instellingen.
  • Ga naar Bijwerken en beveiligen > Systeemherstel > Geavanceerde opstartopties.
  • Klik hier op Nu opnieuw opstarten.
  • Selecteer nu de optie(s) Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen.
  • Kies de optie veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Voer hierna Windows Repair All In One uit zoals beschreven in bericht #12.
Als het systeem is herstart voer dan opnieuw de Farbar Service Scanner FSS uit en plaats hiervan weer het resultaat.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Ik had gehoopt dat het in de veilige modus wel zou lukken, maar helaas. In de logbestanden van Windows Repair AIO zag ik wel een melding met betrekking tot CheckDisk. Vandaar eerst de volgende stappen.

Stap 1 Volg de onderstaande instructies om Afbeelding Check Disk uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Typ nu het onderstaande commando uit de codebox over.

    Code: Selecteer alles

    CHKDSK
    
  • Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.
Stap 2 Download Afbeelding ListChkdskResult naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op ListChkdskResult.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren.
  • In het venster van gebruikersaccountbeheer dat nu verschijnt klik je op JA.
  • Nu verschijnt er een venster met de mededeling, Checking Windows Eventlog Please Wait!.
  • Dit venster sluit vanzelf wanneer de scan gereed is, op OK klikken om dit venster te sluiten is niet noodzakelijk.
  • Vervolgens opent er een kladblokvenster met het logbestand, deze wordt tevens op het bureaublad opgeslagen onder de naam ListChkdskResult.txt
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
Voer CheckDisk opnieuw uit met het volgende commando.

Volg de onderstaande instructies om Afbeelding Check Disk uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Typ nu het onderstaande commando uit de codebox over.

    Code: Selecteer alles

    CHKDSK C: /F
    
  • Bij de melding "Would you like to schedule this volume to be checked the next time the system restarts? (Y/N)" druk je op Y.
  • Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is, dit proces kan namelijk enkele uren duren.
  • Als dit proces gereed is zal het systeem automatisch opnieuw opstarten.
Voer hierna ListChkdskResult opnieuw uit en plaats hiervan weer het resultaat.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
26
Laten we eerst de systeembestanden eens controleren op mogelijke corrupties.

Open de opdrachtprompt als administrator en voer het volgende commando in.

Code: Selecteer alles

sfc /scannow > "%USERPROFILE%\Desktop\SFC-Results.txt"
Voeg als de tool gereed is het bestand SFC-Results.txt als bijlage toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
Dat is geen goed teken, voer de volgende tool eens uit.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
30
Dit ziet er in ieder geval keurig uit, probeer de SFC Scan eens via PowerShell uit te voeren?

Klik met de rechtermuisknop op het startmenu en open Windows PowerShell (admin
Typ vervolgens CMD en druk op enter.
Geef nu het onderstaande commando (weer) op en druk op enter.

Code: Selecteer alles

sfc /scannow > "%USERPROFILE%\Desktop\SFC-Results.txt"
Bij problemen kan dit proces langer dan 10 minuten duren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”