! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Gesloten
136
Dat logje ziet er normaal uit.
Rechtsklik op Start, kies Instellingen - Bijwerken en beveiliging.
Klik op Problemen oplossen.
Post een screenshot van het venster dat verschijnt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
138
Het is een preview-versie van een update. Eigenlijk wil ik helemaal geen preview-versies. Maar waar is dat ergens aan te passen?
Of is deze update te verwijderen of te vermijden?
139
Onder het kopje Aan de slag klik op Windows Update.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
140
Gedaan. Ik heb de uitkomst in pdf bijgevoegd
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
141
Controleer Windows Update opnieuw en meld het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
143
Lastig probleem.
  • Download Process Monitor.
  • Verplaats het bestand procmon.exe nu eerst naar je bureaublad.
  • Sluit nu alle openstaande programma's.
  • Start Afbeelding Process Monitor doe er verder niets mee en laat dit actief.
  • Start Windows Update.
  • Stop Process Monitor zodra deze weer blijft hangen bij 20%. Dit doe je door in het venster van Process Monitor op het vergrootglas-icoontje (=Capture) te klikken.
  • Klik op menu File - Save... en bewaar het bestand LogFile.PML op je bureaublad.
  • Dit bestand kan vrij groot zijn. Pak het daarom eerst in (zippen).
  • Post het ingepakte bestand als bijlage in je volgend bericht.
  • Lukt dit niet, upload het ingepakte bestand naar https://www.filedropper.com en post de downloadlink in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
148
en een aantal andere microsoft (to-do, films en tv, nieuws, groove) producten werken ook niet meer.
Microsoft Teams laadt ook niet meer (en dat heb ik hard nodig voor mijn werk tijdens corona :'(

Update: MS Teams heeft lang staan laden, maar is weer werkend
149
Overigens werken Microsoft Store en Windows Defender Firewall inmiddels ook niet meer
Sinds wanneer is dat ?

Schakel de real-time bescherming van je antivirus programma F-Secure eens uit.
Loopt Windows Update dan wel verder ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
150
Wanneer precies dit is ontstaan weet ik niet. Enkele dagen geleden kon ik Windows Ink nog gebruiken om schermafdrukken te maken. Vanmiddag kreeg ik deze melding.
Afbeelding

Toen ik de Store wilde openen werkte deze niet meer. Toen ik andere tegels wilde proberen werkten er een aantal ook niet meer. Het lijkt alsof ze opstarten en dan meteen naar de achtergrond weggaan.

Met F-Secure uitgeschakeld loopt de update eveneens niet verder dan 20%

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”