Plaats reactie
61
Nee, met of ESC of F8 met vermoedelijk ook de FN toets, die gelijk intrommelen als je opstart, dan krijg je het boot menu, kan alleen niet vinden welke de juiste is voor dat notebook, ESC of F8.

In dat bootmenu kiezen voor de USB stick waar UEFI voorstaat.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
62
Met esc naar bootmenu dus. Heb wel met rufus een stick moeten maken voor een systeem zonder UEFI, dus alleen bios. Met UEFI werkt het niet. Was van dezelfde image . Maar waar vind ik nu volgens die handleiding all programs. Heb een schermafdruk bijgevoegd
Afbeelding
63
All Programs is terug te vinden onder het startmenu, wat betreft de handleiding over NT Password Edit werkt dit als volgt. Zie ook mijn bericht van 15 mei..
  • Open het Start Menu -> Securiy -> Passwords -> NT Password Edit
  • Open nu het SAM-bestand (Dit bestand is opgeslagen in C:\Windows\System32\config\SAM).
  • Selecteer het account waarvan je het wachtwoord wilt verwijderen of aanpassen en klik op Change password.
  • Geef in het venster NTPWEdit tweemaal het nieuwe wachtwoord op, of laat deze velden leeg als je het (oude) wachtwoord wilt verwijderen.
To set a password, type your password both ‘New password’ and ‘Verify’ fields and then click to ‘OK’.
To remove the password, leave both ‘New password’ and ‘Verify’ fields blank and then click to ‘OK’.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
64
Alles begrepen nu, ik kan het password verwijderen. Badankt.
Nog een vraagje. Wanneer dit juist is gebeurt weet ik niet, misschien bij gebruik van rufus, maar er is een DVD drive gemaakt (ZIE SCHERMAFDRUK) waarop ook hiren's boot terecht is gekomen. En die is direct bruikbaar zie ik. Tal van programma's die wel nog om uitvoering vragen.
Kan je mij hier een verklaring voor geven? Hoe komt dat erop, wanneer is dit gebeurt, is dat een virtuele dvd of zo, en zijn de programma's goed bruikbaar en betrouwbaar?

mvg
Patric


Afbeelding
66
Ik had wel graag wat meer uitleg gekregen op mijn vragen, maar goed. Ik heb die dvd denk ik op usb gezet. Kan er mss nog iets mee doen.
Bedankt.
mvg
Patric
67
Meer uitleg valt er eigenlijk niet te geven. Je hebt de ISO vast geopend in de verkenner, en daardoor is er een drive-letter toegewezen. Deze kan je unmounten door de ISO uit te werpen zoals beschreven. Wanneer dit is gebeurt weet ik ook niet.

Wat de betreft de programma's op de HBCD zijn uiteraard betrouwbaar, met de kanttekening dat sommige tools wel enige kennis vereisen qua gebruik. Ik zou deze dus ook niet zomaar vanuit Windows zelf gebruiken. Het devies is immers niet voor niets 'if it ain't broken, don't fix it'.

Je moet de HBCD dan ook zien als een soort van EHBO-koffer om in geval van nood te kunnen gebruiken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”