Plaats reactie
1
Hallo, ik heb hier al gezocht op het forum om dit probleem op te lossen maar zonder resultaat.
Mevrouw heeft deze laptop bij mij gebracht om dat deze niet meer kon updaten, nu had ik gemerkt dat deze niet mee geactiveerd was. Deze is al ongeveer 3j oud en was al geactiveerd in deze periode denk ik. Belarc Advisor haf niks aan van activeringscode , wel een product id maar daar ben ik niks wijzer mee. Wal valt er hier nog mee te doen zonder ondersteuning van windows?
2
De vrijwel enige legale mogelijkheid is productcode wijzigen.
Als de laptop 3 jaar oud is, dan is het interessant om te weten of er bij de aanschaf Windows 7, 8.1 of Windows 10 op stond.
Als er Windows 7 of 8.1 op stond, dan zou er nog een sticker of zoiets op aanwezig moeten zijn met daarop de licentiecode van Windows 7/8.1. Deze zou je dan kunnen gebruiken bij het wijzigen van de productcode.

Normaliter als deze al geactiveerd is geweest, dan zou hij normaliter niet mogen de-activeren als de activatie legaal is geweest. Tenzij iets als een moederbord vervangen is waardoor de hardware id gewijzigd is.

Alternatief is nieuwe productcode kopen bij een van de "grijze" verkoop sites zoals digitallicense.nl of zo waar je zeer goedkoop een licentie kunt kopen.
Echter de voorkeur zou uit gaan naar het achterhalen van de officiële licentie (zoals gezegd mag ook Windows 7 of 8.1 zijn) waarmee deze laptop aangeschaft is.
Bij 8.x kan de licentie ook nog in de bios zitten.
Greetings, Black Tiger.
3
Hallo Black Tiger , waarschijnlijk is het met een digitale licentie maar ik begrijp ook niet waarom deze gedeactiveerd is, ze heeft die nieuw in de winkel gekocht. Ga kijken om wat verdere info.

Meer info, er stond geen windows op toen ze hem kocht, een vriend van haar broer heeft die er op geplaatst, en zoals ik al kon denken is de illegaal, ben nu er windows terug aan het op plaatsen, legale versie deze keer. Hoop dat het mij lukt.

Krijg melding, mislukt.
4
losse schreef: 29 feb 2020 07:02 Krijg melding, mislukt.
Hoe heb je het geprobeerd?

Heb je al een licentie gekocht, zo nee doe dat dan als eerst hier bijvoorbeeld Windows 10.
Het uitvoeren van deze optie is geheel voor eigen risico, mochten er problemen ontstaan kunnen wij er niks aan doen.

Bij deze download krijg je instructies hoe je eerst een ISO van Windows op een USB of CD moet zetten en zo schoon Windows kan installeren.
Belangrijk maak eerst een back up van al je belangrijke bestanden, instellingen enz.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hllo, nee, ik heb deze van mijn pc op usb stick geplaatst, het zou wel lukken maar heb onvoldoende schijfruimte en kan de map windows old niet verwijderen, U bent niet gemachtigd om de bewerking uit te voeren, hoe krijg ik windows old daar nu af, dan heb ik genoeg schijfruimte
6
losse schreef: 29 feb 2020 11:02 Hllo, nee, ik heb deze van mijn pc op usb stick geplaatst, het zou wel lukken maar heb onvoldoende schijfruimte en kan de map windows old niet verwijderen, U bent niet gemachtigd om de bewerking uit te voeren, hoe krijg ik windows old daar nu af, dan heb ik genoeg schijfruimte
Kan je niet kijken voor eerst een grote schoonmaak, als je nu al te weinig schijfruimte heb komt dat steeds terug bij elke nieuwe versie update.
Die is nu nog 2x per jaar.

Maar om nu gered te zijn kan het volgende proberen: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... sk-cleanup
Doe schijfopruiming:
Ook de optie Systeembestanden opschonen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
losse schreef: 29 feb 2020 11:02 maar heb onvoldoende schijfruimte en kan de map windows old niet verwijderen, U bent niet gemachtigd om de bewerking uit te voeren, hoe krijg ik windows old daar nu af, dan heb ik genoeg schijfruimte
Naar mijn weten: windows old wordt normaliter na 2 à 3 weken automatisch verwijderd van een computer, bij een legitiem upgrade.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
iEscape schreef: 29 feb 2020 11:35
losse schreef: 29 feb 2020 11:02 maar heb onvoldoende schijfruimte en kan de map windows old niet verwijderen, U bent niet gemachtigd om de bewerking uit te voeren, hoe krijg ik windows old daar nu af, dan heb ik genoeg schijfruimte
Naar mijn weten: windows old wordt normaliter na 2 à 3 weken automatisch verwijderd van een computer, bij een legitiem upgrade.
Klopt helemaal, dat is zo ingesteld zodat je dan nog twee weken de tijd te hebben om terug te gaan naar de vorige versie als er b.v. problemen ontstaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
losse schreef: 29 feb 2020 07:02 Meer info, er stond geen windows op toen ze hem kocht, een vriend van haar broer heeft die er op geplaatst, en zoals ik al kon denken is de illegaal, ben nu er windows terug aan het op plaatsen, legale versie deze keer.
pc is 3 jaar oud en stond géén Windows OS op?
2e hands pc aangeschaft zonder Windows OS of met een ander besturingssysteem?
abbs schreef: 29 feb 2020 10:07 Heb je al een licentie gekocht, zo nee doe dat dan als eerst hier bijvoorbeeld Windows 10.
{knip x x x )

Bij deze download krijg je instructies hoe je eerst een ISO van Windows op een USB of CD moet zetten en zo schoon Windows kan installeren.
losse schreef: 29 feb 2020 11:02 Hllo, nee, ik heb deze van mijn pc op usb stick geplaatst,
Wat heb je van jouw pc op de USB-stick geplaatst?
abbs schreef: 29 feb 2020 11:53 Klopt helemaal, dat is zo ingesteld zodat je dan nog twee weken de tijd te hebben om terug te gaan naar de vorige versie als er b.v. problemen ontstaan.
Ik wil echt niets insinueren maar iets klopt niet bij dit probleem.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
Kan maar schrijven wat zij mij laat weten hé, Mini PC/Notebook/All-in-one PC, daar staat inderdaad niks op bij aankoop. Heb nu een nieuwe installatie kunnen uitvoeren en is al zijn updates aan het binnen halen, is er dus ff mee bezig.
11
losse schreef: 29 feb 2020 16:47 Kan maar schrijven wat zij mij laat weten hé,
Ik geloof je best, maar in jouw startpost schreef je:
losse schreef: 28 feb 2020 14:14 Mevrouw heeft deze laptop bij mij gebracht om dat deze niet meer kon updaten, nu had ik gemerkt dat deze niet mee geactiveerd was.
Dus ga ik vanuit dat de pc bij jou is.

Lukt het nog niet, voer dan ondertaande uit:

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”