Plaats reactie
1
hallo,
mijn laptop kwam daarnet niet uit de standby stand, en duurde daarna erg lang met opstarten, nu werkt alles weer, maar ik vraag me dan af wat er gebeurde, ik heb bij het gedeelte update gekeken, daar was niks, windows defender ook alleen maar groene vinkjes,

ik gebruik windows 10, dell vostro 15 3000 reeks,

ik heb zelf geprobeerd in logboeken te zoeken, maar ik weet niet goed waar ik kijken moet:
2
De reden kan van alles zijn.
  1. Tijdens het probleem is de laptop aan de stroom aangesloten of op batterij?
  2. Het batterij compartiment ooit geopend, en de puntjes schoongemaakt?
  3. Is de laptop ooit stof vrij gemaakt?
  4. Is de laptop geplaatst op een laptopstandaard?
Daarnaast heeft deze ‘budget’ laptop een trage processor, heeft 4 GB werkgeheugen en is circa 5 jaar oud.
Ja, laptops van 10 jaar oud kan nog goed functioneren.

Als u de slaapstand niet gebruikt, loopt de laptop ook vast bij opstarten?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
wellicht was ie net aan het updaten, of is die van jou een van die pcs waar bijkomen de standby problemen geeft.
hoe dan ook: herstart de pc, en doe dat aldus (uit- en aanzetten is óók plm standby onder w10): ga startknop, afsluitmenu en kies daar de optie 'opnieuw opstarten' .
4
zoals beschreven stond er niets in de update geschiedenis, en werkte alles na opstarten weer als normaal, maar ik wil graag weten wat er gebeurd is
5
Heb je dit ook gelezen?
iEscape schreef: 25 feb 2020 14:11 De reden kan van alles zijn.
  1. Tijdens het probleem is de laptop aan de stroom aangesloten of op batterij?
  2. Het batterij compartiment ooit geopend, en de puntjes schoongemaakt?
  3. Is de laptop ooit stof vrij gemaakt?
  4. Is de laptop geplaatst op een laptopstandaard?
Daarnaast heeft deze ‘budget’ laptop een trage processor, heeft 4 GB werkgeheugen en is circa 5 jaar oud.
Ja, laptops van 10 jaar oud kan nog goed functioneren.

Als u de slaapstand niet gebruikt, loopt de laptop ook vast bij opstarten?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
sorry, dat andere bericht had ik idd niet gezien, het ging er om dat hij nu ongeveer 6 keer zoveel tijd nodig had dan normaal, en normaal blijft het altijd min of meer dezelfde tijd. ik laat de laptop redelijk permanent aan de oplader zitten, ik weet dat het nu dus mogelijk geen laptop meer is, maar het kan toch niet zo zijn dat als hij nu weer goed opstart dat zoeits dan ligt aan dat hij niet stof vrij is? het leek mij dus ook iets van updaten te zijn, maar zoals ik zei zag ik niets bij geschiedenis van windows update.
7
Als u geen zin heeft om de resterende vragen te beantworden c.q. uit te voeren c.q. na te gaan dan houdt het op (al thans voor me).
Naar mijn weten is er geen helper die in één woord kunt zeggen / vertellen wat er gebeurde / wat de oorzaak is.
Géén helper gebruikt een glazen bol.

Wat falstring aanhaalde is ook een mogelijkheid. Updates kunnen worden al opgehaald worden tijdens dat de laptop uit is en/of in de slaapstand is. Dat is afhankelijk van de updates-planning (tijden) die is ingesteld.
iemand85 schreef: 25 feb 2020 18:09 ik weet dat het nu dus mogelijk geen laptop meer is,
::)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
ik ben degene die om hulp vraagt, dus uiteraard wil ik overal wel op in gaan, maar ik dacht dat als ik de laptop permanent aan de netstroom had dat het baterij compartiment schoon maken geen zin had,. als het zo is dat de laptop bezig is met updaten zonder dat dat zichtbaar is bij windows update, kan ik dat dan ergens anders wel zien? zou lijkt me een goede oorzaak kunnen zijn?

mij zou lijken dat het antwoord in de logboeken te vinden moet zijn, maar ik weet dus niet waar.

ik heb de laptop op een stapel boeken geplaatst, met extern toetsenbord en externe muis.
10
Hallo,

Een laptop permanent aansluiten op netstroom is niet handig. Een accu moet ook kunnen ontladen, een accu die steeds onder spanning staat (en daar niet geschikt voor is) gaat uiteindelijk stuk. Zo'n laptop heb ik bijvoorbeeld, de batterij-status is 255% wat natuurlijk niet klopt. Deze accu zal het systeem dus ook nooit meer in een normale standby-stand brengen. Ook als er spanning op het systeem, de laptop zelf blijft staan.
Afbeelding
iemand85 schreef: 25 feb 2020 18:52 (..._ maar ik dacht dat als ik de laptop permanent aan de netstroom had dat het baterij compartiment schoon maken geen zin had,. als het zo is dat de laptop bezig is met updaten zonder dat dat zichtbaar is bij windows update, kan ik dat dan ergens anders wel zien? zou lijkt me een goede oorzaak kunnen zijn?
De oorzaak van dit probleem zal lastig te achterhalen zijn. Ik heb het vermoeden dat dit probleem weleens met de accu te maken kan hebben.

1. start de laptop zonder (adapter / netstroom) nog op vanaf de accu?
2. start de laptop zonder (netstroom) niet op dan is het bijna zeker een een probleem met de accu.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
ok, dan zal ik regelmatig de stekker er uit halen, of is er ook de mogelijkheid de accu er uit te halen, zodat hij alleen op netstroom werkt?

opstarten zonder netstroom ging langzamer dan normaal, maar iets sneller dan de keer waarover ik dit topic begon.
12
iemand85 schreef:is er ook de mogelijkheid de accu er uit te halen, zodat hij alleen op netstroom werkt?
Als de laptop meestal op netstroom aangesloten is, kan je overwegen om de accu eruit te halen en deze eens per maand voor een dag te plaatsen. De accu zal dan langer meegaan. Een nadeel is dat bij netstroomuitval je laptop direct uit gaat.
Maxstar schreef:Een accu moet ook kunnen ontladen, een accu die steeds onder spanning staat (en daar niet geschikt voor is) gaat uiteindelijk stuk. Zo'n laptop heb ik bijvoorbeeld, de batterij-status is 255% wat natuurlijk niet klopt.
Een goed ontworpen acculader regelt dat automatisch, laden tot de maximale capaciteit en af en toe deels ontladen om de accu niet lui te maken. Je laptop heeft dat blijkbaar niet of die 255% is een software-probleem, los van de werking van de lader.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
die 255% was niet bij mij, maar bij maxstar, weet 1 van jullie waar ik kan zien of mijn laptop dat automatisch doet? voordat ik voor nop elke keer de stekker er uit haal?
14
Bij een Li-ion accu wordt zover ik weet altijd een oplader gebruikt die bij een 100% opgeladen accu automatisch stopt met laden. Bij ouderwetse NiMH-accu's was dit vaak niet het geval. Je kan er dus wel vanuit gaan dat deze laptop van Dell een acculader gebruikt die niet constant blijft laden.
PeterJ schreef: 25 feb 2020 22:35 (...) Je laptop heeft dat blijkbaar niet of die 255% is een software-probleem, los van de werking van de lader.
Deze accu is helemaal plat, dus zal Windows ook niet meer correct kunnen uitlezen wat nou daadwerkelijk de capaciteit is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
dus ik kan de stekker er gewoon in laten zitten? (als ik het gevolg dat hij niet meer lange tijd zonder stroom kan en het dus meer een desk top wordt) voor lief neem
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”