Pagina 1 van 1

contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 14:53
door nans66
Hallo,
Ik heb 2 weken geleden mijn computer laten opschonen en heb van  mijn computer een back up gemaakt op een externe hardeschijf.
Ik heb nieuwe software Windows 10 en  Office 2016, voorheen was dit  Windows   7 en Office 2010.
Mijn probleen is nu dat mijn  browser heel vaak crached   of mijn computer vast zit ik weet niet waaraan dit ligt.
Zou u mij mischien kunnen helpen.

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 15:56
door PeterJ
Ik heb 2 weken geleden mijn computer laten opschonen...
Heb je dat zelf gedaan of via een support-forum ?
Had je computer een probleem en zo ja, wat precies ?

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 16:27
door nans66
Ik heb het laten doen door een computerkenner .  Mijn  computer liep al steeds vast  ik had trouwens  Windows XP
Downlaoden lukt niet, hij zegt dat hij het bestand niet kan vinden

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 17:03
door PeterJ
Downlaoden lukt niet, hij zegt dat hij het bestand niet kan vinden
Welke browser gebruik je ?

Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".
Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Plaats een vinkje bij Select All.
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 17:26
door nans66
Ik heb Firefox

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 18:37
door PeterJ
Er zijn meerdere antivirus programma's geïnstalleerd. Dat is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten en je computer vertragen.
De-installeer daarom Segurazo Realtime Protection Lite.
Herstart daarna de computer.
Vertel of de de-installatie gelukt is

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 19:20
door nans66
Ja, het is gelukt.

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 21:09
door PeterJ
Enige verbetering nu ?
Probeer opnieuw FRST64.exe te downloaden en uitvoeren zoals in bericht #2.

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 21:28
door nans66
Ja het is al verbeterd.

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 21:57
door PeterJ
De logjes zien er schoon uit. Ik zal je bijlage FRST.txt verwijderen. In de map Documents staan nogal wat bestandsnamen opgesomd met privé informatie. De bestanden zelf zijn niet in te zien, alleen de bestandsnamen. Deze bestanden zijn in het logbestand opgenomen omdat ze minder dan een maand oud zijn. 
Doe ter controle het volgende.

Download de gratis versie van Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand mb3-setup-consumer-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Dashboard" en vervolgens op de knop "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Rapporten".
Plaats een vinkje bij het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 26 sep 2019 22:16
door nans66
Hier is het scanrapport

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 27 sep 2019 00:17
door PeterJ
MalwareBytes heeft nog wat restanten uitgeruimd van Segurazo.
Ook is het installatiebestand verwijdert van Incredimail. Dat kunnen we repareren of je download het opnieuw als je dat nodig hebt.

Zijn er nog problemen merkbaar ?

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 27 sep 2019 07:22
door nans66
Goedemorgen!
Ik heb nu geen problemen meer mijn computer is ook supersnel.
Ik heb wil Incredimail nog wel  ook al gebruik ik het niet altijd maar het moet niet voor problemen zorgen.

In iedergeval hartelijk dank voor de snelle hulp!

Re: contstant crache van mijn computer

Geplaatst: 27 sep 2019 10:00
door PeterJ
Mooi zo en graag gedaan. We gaan dit topic afronden.

Hernoem FRST64 naar Uninstall en start het vervolgens. FRST64 zal nu zichzelf en zijn logbestanden opruimen. Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
Malwarebytes kan je de-installeren of laten staan. Laat je het staan dan krijg je na 14 dagen een melding om de gratis versie om te zetten naar een premium versie. Dit kan je beter niet doen omdat het dan een realtime-scanner wordt wat kan conflicteren met je AVG. De gratis versie kan je na 14 dagen gewoon als on-demand scanner blijven gebruiken.