Plaats reactie
31
In bericht 20 schreef ik: "Op de pagina waarop de GPU driver staat (de term GPU staat nergens op die pagina), staan aan de linkerkant drie opties. Normaal gesproken zou ik hebben gekozen voor de onderste optie win64 voor Windows 10, 64 bit. Welke van de drie opties moet ik nemen. de bovenste, de middelste of de onderste?" Ik zie nu dat het geen drie maar vier opties zijn. twee maal een exe en twee maal een zip. Geen van deze vier opties heb ik gedownload, omdat ik niet weet welke van de vier ik moet nemen.

In bericht 21 schreef je: Er staat een auto update bestand die je kunt gebruiken, dan zoekt Intel de juiste of een 64bit in een zelfuitpakkende exe file en die installatiebestanden staan ook in een zip, dus het is er eigenlijk maar eentje. Vervolgens heb ik op Get started geklikt. Ik kwam toen op de pagina met de Intel Driver and Support Assistent. Er werden toen twee bestanden gevonden die ik moest downloaden, de BT_21.00.0_64_Win10 en WiFi_21.0.0_Driver64_Win10. Dat heb ik gedaan en die bestanden heb ik vandaag geïnstalleerd. Meer werd er niet gevonden. Ik heb net voor de zekerheid weer op Get started geklikt en ik krijg nu de mededeling Your Intel software is up to date.

Kortom, volgens mij heb ik alles gedaan wat ik moest doen. Het enige dat ik niet heb gedaan is één van de vier opties downloaden, omdat ik niet weet welke optie ik dan moet nemen.
32
Bericht 27: "In het eerste bericht schreef ik bij nummer 5: "Zeker twee van de drie keer dat ik naar het inlogscherm van outlook.com ga en klik op het inlogscherm, klapt het menu niet recht naar beneden uit zoals het zou behoren te doen, maar klapt het menu veel meer naar rechts open." Vandaag heb ik twee keer ingelogd bij outlook.com en beide keren klapte het inlogscherm op de normale manier, dus recht naar beneden, uit."

Ik schreef dat in bericht 27, omdat ik de stille hoop had dat het probleem was opgelost. Inmiddels heb ik opnieuw twee keer ingelogd bij outlook.com en beide keren klapte het inlogscherm verkeerd, dus veel meer naar rechts open.
33
Doe het volgende:

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt nu een zwart venster. Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
34
In het menu dat na het rechtsklikken op Start verscheen was Opdrachtprompt (administrator) niet vermeld. Daarom heb ik geklikt op Windows PowerShell (Admin), omdat dit de enige optie was waar administrator achter stond. Er verscheen een blauw scherm en daarin heb ik SFC /SCANNOW geplakt. Vervolgens is de laptop geverifieerd en na afloop stond in het blauwe scherm: Windows Resource Protection did not find any integrity violations. Na de scan verscheen helaas geen CBS.log dat ik zou kunnen kopiëren.
35
Het bestand CBS.log staat niet in de map C:\Windows\Logs\CBS ?
De melding "Windows Resource Protection did not find any integrity violations." is alvast goed.

Deinstalleer eens "F-Secure SAFE by XS4ALL".
Indien er een licentie van XS4ALL op zit, bewaar die dan eerst. Hoe dat bij XS4ALL precies werkt weet ik niet, het levert standaard 5 licenties.

Windows Defender wordt na verwijdering van F-Secure automatisch het actieve antivirus programma dus je blijft beschermt.
Is er verbetering na het verwijderen van F-Secure ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
36
Het logbestand heb ik gevonden: http://www.filedropper.com/cbs

F-Secure heb ik nog niet van de laptop verwijderd. Deels heeft dat te maken met de licenties. Doordat ik enkele licenties een tijd geleden heb gebruikt voor inmiddels kapotte desktops en een laptop en in de huidige laptop de tweede harde schijf zit, sluit ik niet uit dat ik na deïnstallatie te horen krijg dat alle licenties verbruikt zijn. Dat risico loop ik liever niet.
Deels heeft dat te maken met mijn ervaringen met Windows Defender dat dan automatisch het antivirusprogramma zou worden. Volgens mij zit Windows Defender al zeker tien jaar standaard ingebouwd in de Windows-versie die op nieuwe computers is geplaatst. In al die jaren heb ik echt nog nooit van Windows Defender een melding ontvangen dat dit programma bepaalde kwaadaardige bestanden heeft geblokkeerd of dat het de toegang tot een bepaalde website vanwege malware, virussen et cetera heeft geweigerd, terwijl ik dergelijke meldingen wel heb gekregen van F-Secure en vroeger ook van andere virusscanners.
Op mijn oude desktops werd vroeger niet alles automatisch via Windows Update geïnstalleerd. In het Startmenu kon je dan klikken op Windows Update en aanklikken wat je wilde installeren. Als vervolgens die updates werden geïnstalleerd, was er steeds één bestand waarachter na het installeren stond vermeld 'het installeren is mislukt'. En dat bestand was altijd een update van Windows Defender. Ook als ik na opnieuw de computer te hebben opgestart probeerde die update te installeren mislukte dat elke keer. En dat gebeurde niet bij één computer, maar bij alle computers die ik in de loop der jaren heb gehad.
Kortom, je begrijpt dat mijn vertrouwen in Windows Defender niet heel erg groot is.
37
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Blader naar het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CbsPersist_20190518224637.cab en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Als vervolgens die updates werden geïnstalleerd, was er steeds één bestand waarachter na het installeren stond vermeld 'het installeren is mislukt'. En dat bestand was altijd een update van Windows Defender.
Weet je de foutcode nog die erbij vermeld stond ? Windows Defender wordt in Windows 10 dacht ik altijd geupdate. De realtime scanner is uitgeschakeld als een andere antivirus programma actief is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
39
Prima. Upload het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CbsPersist_20190515191741.cab op dezelfde manier en plak de download link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
41
Er worden een aantal wazige problemen gemeld. We kijken verder.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
43
Dat ziet er alvast goed uit.

Post het bestand met de COMPONENTS hive:
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\System32\config
  • Selecteer het bestand COMPONENTS en kopieer dit naar je bureaublad.
    Let op: Indien je een melding krijgt dat het bestand in gebruik is, herstart dan je computer en probeer het nogmaals.
  • Rechtsklik op het bestand COMPONENTS op je bureaublad en kies Kopiëren naar... - Gecomprimeerde (gezipte) map.
    Hierdoor wordt het bestand ingepakt met als naam COMPONENTS.ZIP.
  • Upload het bestand COMPONENTS.ZIP naar http://www.filedropper.com of SendSpace en post de download link.
Optie #2 (alleen uitvoeren als een herstart nodig is en dit vanwege een server-machine niet wenselijk is)
  • Download Afbeelding RegBak vanaf hier: Acelogix Software - Download products. Zie bijna onderaan de download pagina.
  • Installeer het programma met de standaard instellingen. Na de installatie start het programma dan automatisch.
  • Klik op de knop New Backup. Laat de instellingen zoals ze zijn en klik op Start.
  • Na de melding Finished successfully, klik op Close.
  • Hiermee kom je terug op het hoofdvenster van het programma. Je ziet nu 1 item in de lijst met de datum en tijd wanneer je de backup gemaakt hebt. Rechtsklik hierop en kies Explore Backup...
  • Er opent nu een map waar de backup opgeslagen is met daarin een map "Users", een map "Windows" en een aantal bestanden. Dubbelklik op de map Windows, vervolgens op System32 en dan op de map config.
  • Kopieer het bestand COMPONENTS naar je bureaublad.
  • Rechtsklik op het bestand COMPONENTS op je bureaublad en kies Kopiëren naar... - Gecomprimeerde (gezipte) map.
    Hierdoor wordt het bestand ingepakt met als naam COMPONENTS.ZIP.
  • Upload het bestand COMPONENTS.ZIP naar http://www.filedropper.com of SendSpace en post de download link.
  • Alle geopende vensters kan je nu sluiten, inclusief het programma RegBak.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
45
Download Afbeelding Windows Repair (All In One).
  • Dubbelklik op "tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe" om de tool te starten.
  • Klik in het scherm wat verschijnt op "Next" om de tool op de computer te installeren.
  • Volg de instructies tijdens de installatie. Als de installatie gereed is, klik op Finish
  • Het programma Windows Repair wordt nu vanzelf gestart.
  • In het welkom scherm, open het tabblad Backup Tools.
  • Maak een register back-up en herstelpunt middels de knoppen Backup en Create.
  • Wacht geduldig tot beide acties klaar zijn, klik daarna op de blauwe pijl >.
  • Klik op Open Repairs.
  • Er verschijnt nu een scherm met allerlei vinkjes. Haal het vinkje weg bij het bovenste item All Repairs.
    Plaats nu alleen vinkjes bij
    • 01 - Reset Registry Permissions
    • 02 - Reset File Permissions
    • 03 - Reset Service Permissions
    • 10 - Remove Policies Set By infections
    • 25 - Restore Important Windows Services
    • 28 - Repair Windows Components Store
  • Plaats een vinkje bij Restart/Shutdown System en selecteer vervolgens Restart System.
  • Let op: Schakel nu eerst je antivirus programma uit, deze kan "Windows Repair All In One" in de weg zitten.
  • Let op: Sluit al je openstaande bestanden. De computer zal na het fixen herstart worden.
  • Klik rechtsonder op de knop Start Repairs.
  • Laat de tool nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem. Er kunnen nu allerlei vensters verschijnen, klik deze niet weg.
  • Als het erop lijkt alsof de tool niets meer doet, laat het systeem dan nog steeds met rust en wacht af tot het scherm verschijnt met de melding "The system needs to restart for changes to take effect. Would you like to restart now?", klik op Ja
  • De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”