Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
TAB1963
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 15:50:36
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes

Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

wo 15 mei, 2019 16:19:56

Hallo allemaal,
 
Verleden week is het onderwerp over het rechtsklikmenu afgesloten, omdat ik dacht dat alles weer met de laptop in orde was. Zie: viewtopic.php?f=225&t=22128  Met het rechtsklikmenu heb ik ook geen problemen meer, maar mijn laptop doet nog steeds dingen waartoe ik geen opdracht heb gegeven en die ik dan ook niet vertrouw.
 
1) Af en toe verschijnt tijdens het opstarten heel kort, een fractie van een seconde, een leeg zwart dos-scherm ter grootte van circa 10 x 15 cm.
2) Soms opent Firefox na het opstarten de Startpagina zonder dat ik daarop heb geklikt.
3) Gisteren duurde het bijna een minuut voordat de Startpagina opende nadat ik op Firefox had geklikt.
4) Vanmorgen duurde het opstarten enkele minuten. Toen ik het bureaublad te zien kreeg was dat het bureaublad dat je ziet als je net Windows hebt geïnstalleerd. Verder stond het startmenu vol met zaken die Windows er tijdens het installeren opzet. Nadat ik de laptop had afgesloten en opnieuw had gestart was mijn eigen bureaublad te zien en waren de eerder genoemde zaken weer uit het startmenu verdwenen.
5) Zeker twee van de drie keer dat ik naar het inlogscherm van outlook.com ga en klik op het inlogscherm, klapt het menu niet recht naar beneden uit zoals het zou behoren te doen, maar klapt het menu veel meer naar rechts open. Het is hieronder wat klungelig weergegeven, maar dit is wat ik bedoel:
 
Inlogscherm goed                                          Inlogscherm fout
___________________                                 _______________________________
[                                    ]                                                        [                                    ]
[                                    ]                                                        [                                    ]
[                                    ]                                                        [                                    ]
[__________________]                                                        [__________________]
 
 
Alles bij elkaar denk ik dat er nog steeds wat op de laptop aanwezig is dat de boel ontregelt. Ik hoop dat jullie hiervoor een oplossing weten.
 
Alvast hartelijk dank voor alle tijd en moeite.
 
Hartelijke groeten,
 
TAB1963
 

 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15568
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

do 16 mei, 2019 11:14:03

Hallo,

Als ik alles zo doorlees zou ik je adviseren "Windows opnieuw instellen".
Zo reset je Windows weer kies tijdens het instellen "Mijn bestanden behouden"
Zo behoud je je persoonlijke gegevens.

Je zal wel enig software opnieuw moeten installeren of instellen maak dus wel eerst een goede back-up (dit is altijd belangrijk).
Hier kan je doorlezen wat het inhoud: viewtopic.php?f=370&t=18413
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
TAB1963
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 15:50:36
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

do 16 mei, 2019 11:45:03

Met Windows opnieuw instellen wacht ik liever tot er absoluut geen enkele andere mogelijkheid meer over is. De vorige keer dat ik heb geprobeerd Windows met behoud van bestanden opnieuw in te stellen ben ik alles kwijtgeraakt. Bij Windows kon ik toen de optie met behoud van bestanden niet aanklikken. Bij Toshiba kon dat wet, maar na het opnieuw instellen met behoud van bestanden waren dus alle bestanden weg. Zie: viewtopic.php?f=366&t=21801&e=1&view=unread#unread . Uiteindelijk heb ik een andere harde schijf in de laptop moeten laten zetten.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15568
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

do 16 mei, 2019 11:55:59

Hallo,


Dat zijn geen leuke dingen zo te lezen.
Misschien heeft @PeterJ nog een oplossing voor je.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
TAB1963
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 15:50:36
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

do 16 mei, 2019 12:31:45

Ja, dat hoop ik ook. Met het rechtsklikmenu is het uiteindelijk zonder drastische ingrepen ook goed gekomen.
 
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 752
Lid geworden op: di 15 okt, 2013 10:25:41
Kennisniveau: (3) Expert

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

do 16 mei, 2019 13:08:23

Voer een sfc /scannow en een dism uit, kan met deze tool ook of in de powershell.
https://www.thewindowsclub.com/fixwin-for-windows-10
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15568
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

do 16 mei, 2019 13:20:16

Hallo,

Ik heb het onderwerp verplaatst omdat alleen "Security Helpers"  mogen antwoorden in de sectie Hulp bij malware en virusinfectie problemen .
En dit geen malware of virus probleem is.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
TAB1963
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 15:50:36
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

do 16 mei, 2019 14:15:30

Net heb ik de System File Checker Utility gebruikt. Ik neem aan dat dit de sfc is die je noemde. Toen ik daarop klikte verscheen er een zwart dos-scherm. Nadat honderd procent was geverifieerd verdween het zwarte dos=scherm weer. Ik had verwacht dat na de scan in het dos-scherm een mededeling zou verschijnen, bijvoorbeeld er is niets gevonden of er is dit of dat gevonden, maar dat gebeurde dus niet.

In het welkomscherm van FixWin staat rechtsonder Repair Windows System Image en daar wordt ook DISM vermeld. Doordat het zwarte dos-scherm na de scan zonder wat voor mededeling dan ook verdween, weet ik niet of ik die optie met DISM moet gebruiken, want ik weet niet of, en zo ja, wat er gerepareerd moet worden.

@abbs ik heb gemerkt dat je het verplaatst hebt. :-)
 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6724
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

za 18 mei, 2019 21:15:36

TAB1963,

Er zijn al andere gebruikers die je in dit topic helpen. Ik wacht daarom even met opdrachten geven.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
 
TAB1963
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 15:50:36
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

zo 19 mei, 2019 00:14:02

Dat is goed. :-)
 
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 752
Lid geworden op: di 15 okt, 2013 10:25:41
Kennisniveau: (3) Expert

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

zo 19 mei, 2019 11:24:24

Notebook was volledig afgesloten geweest?
Die FixWin10 heeft meer repair opties in de divers tabs en als alles goed is na sfc en dism te hebben gebruikt sluiten die vensters zelf idd.

Kijk ook eens in de logboeken of er wat over te vinden is.
https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-w ... n-bekijken
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
 
TAB1963
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 15:50:36
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

zo 19 mei, 2019 13:33:18

Na het gebruik van FixWin heb ik de laptop niet afgesloten. Dat heb ik veel later gedaan. Volgens mij heeft FixWin ook niets gerepareerd. Om iets te kunnen repareren moet er eerst iets worden gevonden. Uit het zwarte dos-scherm bleek alleen maar dat honderd procent was geverifieerd.

Voor wat betreft de keer dat ik vandaag de laptop heb opgestart en de laatste keer dat ik gisteren de laptop heb opgestart, staan in het logboek elke keer drie foutmeldingen en een waarschuwing. Wat mij als leek aan de foutmeldingen en de waarschuwing opvalt is dat daarin wordt gesproken over een desktop, terwijl ik helemaal geen desktop gebruik maar een laptop.

Logboeknaam:   System
Bron:          Microsoft-Windows-DistributedCOM
Datum:         19-5-2019 13:01:38
Gebeurtenis-id:10016
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     LOCAL SERVICE
Computer:      DESKTOP-FHOH2JI
Beschrijving:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
 en APPID
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
 aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-DistributedCOM" Guid="{1B562E86-B7AA-4131-BADC-B6F3A001407E}" EventSourceName="DCOM" />
    <EventID Qualifiers="0">10016</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2019-05-19T11:01:38.458835800Z" />
    <EventRecordID>382999</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="484" ThreadID="11112" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-FHOH2JI</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-19" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="param1">toepassingsspecifiek</Data>
    <Data Name="param2">Lokaal</Data>
    <Data Name="param3">Activeren</Data>
    <Data Name="param4">{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}</Data>
    <Data Name="param5">{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}</Data>
    <Data Name="param6">NT AUTHORITY</Data>
    <Data Name="param7">LOCAL SERVICE</Data>
    <Data Name="param8">S-1-5-19</Data>
    <Data Name="param9">LocalHost (via LRPC)</Data>
    <Data Name="param10">Niet beschikbaar</Data>
    <Data Name="param11">Niet beschikbaar</Data>
  </EventData>
</Event>


Logboeknaam:   System
Bron:          Microsoft-Windows-DistributedCOM
Datum:         19-5-2019 13:01:38
Gebeurtenis-id:10016
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     LOCAL SERVICE
Computer:      DESKTOP-FHOH2JI
Beschrijving:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
 en APPID
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
 aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-DistributedCOM" Guid="{1B562E86-B7AA-4131-BADC-B6F3A001407E}" EventSourceName="DCOM" />
    <EventID Qualifiers="0">10016</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2019-05-19T11:01:38.450806500Z" />
    <EventRecordID>382998</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="484" ThreadID="868" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-FHOH2JI</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-19" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="param1">toepassingsspecifiek</Data>
    <Data Name="param2">Lokaal</Data>
    <Data Name="param3">Activeren</Data>
    <Data Name="param4">{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}</Data>
    <Data Name="param5">{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}</Data>
    <Data Name="param6">NT AUTHORITY</Data>
    <Data Name="param7">LOCAL SERVICE</Data>
    <Data Name="param8">S-1-5-19</Data>
    <Data Name="param9">LocalHost (via LRPC)</Data>
    <Data Name="param10">Niet beschikbaar</Data>
    <Data Name="param11">Niet beschikbaar</Data>
  </EventData>
</Event>


Logboeknaam:   System
Bron:          Microsoft-Windows-DistributedCOM
Datum:         19-5-2019 13:01:38
Gebeurtenis-id:10016
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     LOCAL SERVICE
Computer:      DESKTOP-FHOH2JI
Beschrijving:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
 en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
 aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-DistributedCOM" Guid="{1B562E86-B7AA-4131-BADC-B6F3A001407E}" EventSourceName="DCOM" />
    <EventID Qualifiers="0">10016</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2019-05-19T11:01:38.047914500Z" />
    <EventRecordID>382997</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="484" ThreadID="6524" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-FHOH2JI</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-19" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="param1">toepassingsspecifiek</Data>
    <Data Name="param2">Lokaal</Data>
    <Data Name="param3">Activeren</Data>
    <Data Name="param4">{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}</Data>
    <Data Name="param5">{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}</Data>
    <Data Name="param6">NT AUTHORITY</Data>
    <Data Name="param7">LOCAL SERVICE</Data>
    <Data Name="param8">S-1-5-19</Data>
    <Data Name="param9">LocalHost (via LRPC)</Data>
    <Data Name="param10">Niet beschikbaar</Data>
    <Data Name="param11">Niet beschikbaar</Data>
  </EventData>
</Event>


Logboeknaam:   System
Bron:          BTHUSB
Datum:         19-5-2019 13:01:33
Gebeurtenis-id:34
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Waarschuwing
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      DESKTOP-FHOH2JI
Beschrijving:
De lokale adapter ondersteunt niet een kritieke Low Energy-controllerstatus die randapparaatmodus ondersteunt. Het minimaal vereiste ondersteunde statusmasker is 0x491f7fffff, er is 0x1fffffff. Functionaliteit voor Low Energy randapparatuur is niet beschikbaar.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="BTHUSB" />
    <EventID Qualifiers="32773">34</EventID>
    <Level>3</Level>
    <Task>0</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2019-05-19T11:01:33.283816000Z" />
    <EventRecordID>382994</EventRecordID>
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-FHOH2JI</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>
    </Data>
    <Data>0x491f7fffff</Data>
    <Data>0x1fffffff</Data>
    <Binary>00000000030028000000000022000580000000000000000000000000000000000000000000000000</Binary>
  </EventData>
</Event>
 
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 752
Lid geworden op: di 15 okt, 2013 10:25:41
Kennisniveau: (3) Expert

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

zo 19 mei, 2019 15:48:37

*.com fouten heeft iedereen en zijn niet kritisch en dit zijn ze allemaal?

Zet eens de WEBLINK van Speccy hier neer als het nu wel wil.

Staat de auto driver update van Windows uit en is de laatste GPU driver geïnstalleerd?
Wordt het notebook zowel aan de adapter als alleen aan de accu gebruikt?
En het probleem is bij beide situaties?
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
 
TAB1963
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 10 mei, 2017 15:50:36
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: Malwarebytes

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

zo 19 mei, 2019 16:28:15

Hieronder nog twee waarschuwingen die ik gisteren heb gekregen. Verder heb ik gisteren dezelfde drie foutmeldingen en dezelfde waarschuwing gekregen als die ik in mijn vorige bericht heb vermeld. Dit zijn lang niet alle foutmeldingen en waarschuwingen.Het systeem vermeldt in totaal 51.125 gebeurtenissen.

Over Speccy hoor ik nu voor het eerst.

Ik heb geen idee of de auto driver update van Windows uitstaat en evenmin of de laatste GPU driver is geïnstalleerd.

Als ik de laptop gebruik steek ik eerst de stekker in het stopcontact.

Logboeknaam:   System
Bron:          Microsoft-Windows-DNS-Client
Datum:         18-5-2019 18:37:17
Gebeurtenis-id:1014
Taakcategorie: (1014)
Niveau:        Waarschuwing
Trefwoorden:   (268435456)
Gebruiker:     NETWORK SERVICE
Computer:      DESKTOP-FHOH2JI
Beschrijving:
In de naamomzetting voor de naam go.trouter.skype.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-DNS-Client" Guid="{1C95126E-7EEA-49A9-A3FE-A378B03DDB4D}" />
    <EventID>1014</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>3</Level>
    <Task>1014</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x4000000010000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2019-05-18T16:37:17.736743000Z" />
    <EventRecordID>382946</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="2600" ThreadID="8116" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-FHOH2JI</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-20" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="QueryName">go.trouter.skype.com</Data>
    <Data Name="AddressLength">128</Data>
    <Data Name="Address">1700000000000000FD00000000000000BE0543FFFEF52B370000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000</Data>
  </EventData>
</Event>
 
 
 
 
Logboeknaam:   System
Bron:          Microsoft-Windows-NDIS
Datum:         18-5-2019 17:20:49
Gebeurtenis-id:10400
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Waarschuwing
Trefwoorden:  
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      DESKTOP-FHOH2JI
Beschrijving:
Het opnieuw instellen van netwerkinterface Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3160 is gestart. Tijdens het opnieuw instellen van de hardware wordt de netwerkverbinding heel even onderbroken. Reden: The network driver requested that it be reset. Deze netwerkinterface is 1 keer opnieuw ingesteld sinds deze voor het laatst is geïnitialiseerd.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-NDIS" Guid="{CDEAD503-17F5-4A3E-B7AE-DF8CC2902EB9}" />
    <EventID>10400</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>3</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x2000000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2019-05-18T15:20:49.199283100Z" />
    <EventRecordID>382943</EventRecordID>
    <Correlation ActivityID="{FA228B16-12E1-4BC1-958C-525C96452267}" />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8644" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-FHOH2JI</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="IfGuid">{FA228B16-12E1-4BC1-958C-525C96452267}</Data>
    <Data Name="IfIndex">18</Data>
    <Data Name="IfLuid">19985273102270464</Data>
    <Data Name="AdapterName">Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3160</Data>
    <Data Name="ResetReason">3</Data>
    <Data Name="ResetCount">1</Data>
  </EventData>
</Event>
 
 
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 752
Lid geworden op: di 15 okt, 2013 10:25:41
Kennisniveau: (3) Expert

Re: Rechtsklikmenu opgelost, maar nog steeds diverse andere problemen.

zo 19 mei, 2019 16:43:40

Over Speccy hoor ik nu voor het eerst.

Staat in de andere draad.
En in de logboeken kijken bij Windows systeem en rode stoptekens, en niet die over dcom.

Tevens bedoelde ik over de Win10Fix dat er vele opties zijn om de dingen weer te laten werken.

Zie nog geen Weblink van Speccy, overigens.

Driver update uitzetten doe je zo maar welke nodig is zie ik pas in Speccy.
https://www.windowscentral.com/how-disa ... windows-10
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten