Beste,
Al enige tijd ervaar ik op mijn Windows 10 laptop een blauw scherm met als stopcode "WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR".
Na een speurtocht op internet stuitte ik op het programma BlueScreenView. Hieruit kan ik opmaken dat dit probleem wordt veroorzaakt door:
- hal.dll
- ntoskernel.exe
- PSHED.dll
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
Alvast bedankt!
2
https://windowsfish.com/how-to-fix-whea ... ble_error/
Oorzaak is divers, in de link staan een aantal mogelijke oplossingen.
Zet tevens de weblink van Speccy hier eens neer, geen screenshot o.i.d. maar de weblink.
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web
Oorzaak is divers, in de link staan een aantal mogelijke oplossingen.
Zet tevens de weblink van Speccy hier eens neer, geen screenshot o.i.d. maar de weblink.
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
5
Deïnstalleer McAfee en Driver Booster om mee te beginnen, reboot en laat Steam niet mee opstarten, blijft het probleem?
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
8
Dingen om eventueel te doen.
https://www.asus.com/nl/Laptops/ROG-GL5 ... Desk_BIOS/
Laatste bios erop zetten?
Memtest laten lopen?
https://www.memtest.org/
En wat doe je op het notebook als er die BSOD komt?
De nVidia driver verwijderen en na een reboot opnieuw installeren zonder die Experience.
https://www.guru3d.com/files-details/di ... nload.html
Een echte kant en klare oplossing heb ik niet voor je.
https://www.asus.com/nl/Laptops/ROG-GL5 ... Desk_BIOS/
Laatste bios erop zetten?
Memtest laten lopen?
https://www.memtest.org/
En wat doe je op het notebook als er die BSOD komt?
De nVidia driver verwijderen en na een reboot opnieuw installeren zonder die Experience.
https://www.guru3d.com/files-details/di ... nload.html
Een echte kant en klare oplossing heb ik niet voor je.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
10
Het beste dat ze naar mijn weten kunnen doen is de stack bekijken en daaruit de drivers uitlezen die erin voorkomen, echter zullen ze meer moeten doen om de oorzaak te achterhalen en de mogelijkheden verschillen per crash.
Wat ik graag zou willen is alle bestanden in C:\Windows\Minidump in een zip, je zult het waarschijnlijk moeten uploaden naar dropbox, onedrive, google drive of vergelijkbare diensten en een link ernaartoe posten. Om dit te doen moet je de bestanden in C:\Windows\Minidump kopieren naar je desktop, maak er dan een zip van en upload het zip bestand. Het is niet mogelijk om dit alles vanuit de Minidump folder te doen, omdat je niet de juiste rechten kan krijgen.
BluescreenViewer, WhoCrashed of andere vergelijkbare programma's kunnen niet genoeg informatie uit de dumps halen om de oorzaak aan te geven.Guido95 schreef:Beste,
Al enige tijd ervaar ik op mijn Windows 10 laptop een blauw scherm met als stopcode "WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR".
Na een speurtocht op internet stuitte ik op het programma BlueScreenView. Hieruit kan ik opmaken dat dit probleem wordt veroorzaakt door:
- hal.dll
- ntoskernel.exe
- PSHED.dll
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
Alvast bedankt!
Het beste dat ze naar mijn weten kunnen doen is de stack bekijken en daaruit de drivers uitlezen die erin voorkomen, echter zullen ze meer moeten doen om de oorzaak te achterhalen en de mogelijkheden verschillen per crash.
Wat ik graag zou willen is alle bestanden in C:\Windows\Minidump in een zip, je zult het waarschijnlijk moeten uploaden naar dropbox, onedrive, google drive of vergelijkbare diensten en een link ernaartoe posten. Om dit te doen moet je de bestanden in C:\Windows\Minidump kopieren naar je desktop, maak er dan een zip van en upload het zip bestand. Het is niet mogelijk om dit alles vanuit de Minidump folder te doen, omdat je niet de juiste rechten kan krijgen.
11
https://drive.google.com/file/d/1Mok1XN ... sp=sharing
Alvast bedankt!
Bedankt voor de reactie, zie hierbij de minidump file.axe0 schreef:BluescreenViewer, WhoCrashed of andere vergelijkbare programma's kunnen niet genoeg informatie uit de dumps halen om de oorzaak aan te geven.Guido95 schreef:Beste,
Al enige tijd ervaar ik op mijn Windows 10 laptop een blauw scherm met als stopcode "WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR".
Na een speurtocht op internet stuitte ik op het programma BlueScreenView. Hieruit kan ik opmaken dat dit probleem wordt veroorzaakt door:
- hal.dll
- ntoskernel.exe
- PSHED.dll
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
Alvast bedankt!
Het beste dat ze naar mijn weten kunnen doen is de stack bekijken en daaruit de drivers uitlezen die erin voorkomen, echter zullen ze meer moeten doen om de oorzaak te achterhalen en de mogelijkheden verschillen per crash.
Wat ik graag zou willen is alle bestanden in C:\Windows\Minidump in een zip, je zult het waarschijnlijk moeten uploaden naar dropbox, onedrive, google drive of vergelijkbare diensten en een link ernaartoe posten. Om dit te doen moet je de bestanden in C:\Windows\Minidump kopieren naar je desktop, maak er dan een zip van en upload het zip bestand. Het is niet mogelijk om dit alles vanuit de Minidump folder te doen, omdat je niet de juiste rechten kan krijgen.
https://drive.google.com/file/d/1Mok1XN ... sp=sharing
Alvast bedankt!
12
Die tools lezen zelf die minidump files uit en melden alleen het noodzakelijke en je kun hem zelf ook nazien.
http://www.osronline.com/dump/DA2.cfm
http://www.osronline.com/dump/DA2.cfm
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
13
Kan ik uit onderstaande tekst opmaken dat dit een probleem met de drivers van Intel is ?
STACK_COMMAND: kb
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
MODULE_NAME: GenuineIntel
IMAGE_NAME: GenuineIntel
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0
FAILURE_BUCKET_ID: X64_0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_CACHE
BUCKET_ID: X64_0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_CACHE
Followup: MachineOwner
---------
STACK_COMMAND: kb
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
MODULE_NAME: GenuineIntel
IMAGE_NAME: GenuineIntel
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0
FAILURE_BUCKET_ID: X64_0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_CACHE
BUCKET_ID: X64_0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_CACHE
Followup: MachineOwner
---------
15
Ja dat is het enige bestand wat in die map staat.axe0 schreef:Is dat de enige bestand aanwezig in C:\Windows\Minidump?
Voor de whea_uncorrectable_error crash is het redelijk belangrijk dat er meerdere bestanden zijn, omdat analyze meestal gedaan wordt op basis van patronen in meerdere dump bestanden.