Licentie Windows 10 vervalt binnenkort

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 10.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vib189
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 mar 2015 16:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast premier
AM: malwarebytes
FW: Avast

#1

02 dec 2018 16:20

Sedert gisteren 1-12-2018 krijg ik regelmatig meldingen op mijn scherm van Windows met de volgende tekst :" De licentie van Windows verloopt binnenkort. U moet Windows activeren in instellingen." En dan kun je klikken op " Ga naar instellingen" of  "Sluiten". Bij instellingen onder "Activering" lees ik dan : " Windows is geactiveerd met de activeringsservice van uw organisatie." Met daaronder het verzoek om te upgraden naar een Windows Pro !?
Eventjes situeren : ik werk ook met een HP laptop gekocht 3 jaar geleden via een promotie van GVA. Hierop was Windows 10 Home geïnstalleerd. Vorige week had ik problemen met opstarten, erger en erger, op de duur startte hij niet meer.Ik ben naar een hersteller gegaan die me vertelde dat hij de laptop kon herstellen via een " hard reset" , maar dat ik al mijn gegevens zou kwijt zijn. Ik ben daarmee akkoord gegaan en voor 50 Euro heeft hij mijn laptop hersteld.De versie van Windows 10 home na de 'hard reset' was 1709. Windows heeft dan automatisch die versie ge-updated naar versie 1803. Allemaal o.k. tot gisteren de meldingen begonnen van Windows en de licentie. Ik ben dan terug naar de hersteller gegaan die me zei dat hij dat fenomeen van 'licentie' niet kende en dat hij bij of na de hard reset Windows 10 heeft gedownload van de officiële website van Microsoft. Ik blijf echter met het gevoel zitten dat de hersteller een illegale kopie op mijn laptop heeft geplaatst.
In elk geval moet ik hier vanaf geraken, ik weet echter niet hoe. Kan iemand me misschien helpen? Ik heb enkele screenshots genomen maar ik kan deze niet toevoegen.
Gebruikersavatar
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 796
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:25
Kennisniveau: (3) Expert

#2

02 dec 2018 18:36

https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/
Zou even gaan bellen, die 'hersteller" heeft vermoedelijk een code gebruikt voor een enterprise versie.
Je had zelf ook de juiste versie kunnen downloaden en installeren zonder key's in te geven, hij was al digitaal geactiveerd en dan blijft dan zo.
https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10

Weet je nog welke versie er exact op stond, home of pro, 32 of 64bit?

Kijk eens of je een juiste code kunt krijgen via Microsoft of deze tool.
https://www.tenforums.com/software-apps ... yplus.html
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
Gebruikersavatar
vib189
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 mar 2015 16:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast premier
AM: malwarebytes
FW: Avast

#3

03 dec 2018 13:36

Bedankt voor je bericht. Ben bezig uw adviezen op te volgen / uit te voeren.
De Windows versie die er allereerst opstond was een 64-bit.
Gebruikersavatar
vib189
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 mar 2015 16:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast premier
AM: malwarebytes
FW: Avast

#4

29 jan 2019 14:55

Sorry voor laattijdig antwoord. Probleem heeft zich van zelve opgelost.
Bedankt voor je medewerking.
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit V1909 (2)
AV: Malwarebytes 4.1.0 | PREMIUM
AM: Malwarebytes 4.1.0| PREMIUM
FW: Windows Firewall

#5

29 jan 2019 19:18

Zou je willen "vertellen" hoe het opgelost is? Via Win Updates of heb je zelf iets aangepast? Alvast dank voor je reactie
Groeten, Jos H
Gebruikersavatar
vib189
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 mar 2015 16:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast premier
AM: malwarebytes
FW: Avast

#6

30 jan 2019 14:26

Zou het zelf niet echt weten. Ik heb wel een update gedaan en nadien zijn er nog enkele updates automatisch door Windows uitgevoerd en thans is er sedert +- 1 maand geen enkele melding meer geweest. Wellicht heb je hier niet veel aan, maar meer weet ik echt niet. Mijn inziens heeft het te maken met mijn aankoop via Gazet van Antwerpen, die destijds niet één maar een hoeveelheid laptops heeft gekocht.
Vriendelijke groeten,
Vib189 
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit V1909 (2)
AV: Malwarebytes 4.1.0 | PREMIUM
AM: Malwarebytes 4.1.0| PREMIUM
FW: Windows Firewall

#7

30 jan 2019 14:56

Dank je wel voor je reactie
Groeten, Jos H
Plaats reactie

Terug naar “Windows 10 Hulp en ondersteuning”