Beste,
Ik heb een laptop Acer Aspire ES-17
Tijdens het werken met de laptop bevriest het beeld regelmatig. Dan kan ik met de curser niets meer doen.
Ik ben dan genoodzaakt om de startknop enkele seconden ingedrukt te houden en dan vervolgens opnieuw op te starten.
Met als gevolg dat ik dan alles kwijt ben en opnieuw moet beginnen.
Vorige week was het zelfs zo erg dat het om het kwartier was dat het scherm vastliep.
Ik heb intussen windows opnieuw geïntstalleerd, maar heb deze morgen het probleem opnieuw één keer gehad.
Was toen bezig met Telenet webmail. Ik heb opgemerkt dat "het bevriezen" meestal gebeurt als ik met dit programma bezig ben.
Toeval of niet...…
Ik heb nu Speccy geïnstalleerd en dit is de link
http://speccy.piriform.com/results/MDPr ... TLPRZRmcjp
Alvast bedankt voor jullie reactie
2
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
4
Hallo,
Doe eens het volgende:
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Doe eens het volgende:
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
- Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
6
Hallo,
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Ga hierna via Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > klik op "naar updates zoeken"
En installeer die vertel of dat is gelukt.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
- Druk op de Fixen knop.
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Ga hierna via Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > klik op "naar updates zoeken"
En installeer die vertel of dat is gelukt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
8
Hallo,
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
- Zorg dat de volgende optie is aangevinkt:
- Druk op de knop Scannen.
- Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
10
Hallo,
We gaan even testen:
Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
We gaan even testen:
Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
- Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
- Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
- Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
- Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren (noteer wel eerst wat allemaal is ingeschakeld) en op "Uitschakelen" te klikken.
- Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
12
Hallo,
Doe nu eerst weer alle Services van Microsoft inschakelen (ik verwacht daar het probleem niet).
Test het dan weer, ze daarna je virusscanner aan en kijk hoe het dan gaat.
Zijn dan alle problemen nog weg zet dan één van de uitgeschakelde programma's weer aan en test opnieuw.
Doe dat dan ook één voor één (met tussendoor herstarten en testen) de rest aan.
En zo kan je uitzoeken welk programma' dit probleem heeft veroorzaakt.
Doe nu eerst weer alle Services van Microsoft inschakelen (ik verwacht daar het probleem niet).
Test het dan weer, ze daarna je virusscanner aan en kijk hoe het dan gaat.
Zijn dan alle problemen nog weg zet dan één van de uitgeschakelde programma's weer aan en test opnieuw.
Doe dat dan ook één voor één (met tussendoor herstarten en testen) de rest aan.
En zo kan je uitzoeken welk programma' dit probleem heeft veroorzaakt.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
13
Beste,
Ik heb dus eerst alle Services van Microsoft opnieuw ingeschakeld (gisteren). Vandaag bij het opstarten na een minuut of 5 opnieuw vastgelopen.
De uitgeschakelde programma's waren nog niet ingeschakeld. Ik denk wel dat het bij het opstarten ergens gebeurt. Als ik de laptop opstart en enkele minuten wacht zonder er iets mee te doen, bevriest het scherm. Dat is zo een 3 tot 4 keer. Na de zoveelste opstartbeurt loopt de laptop wel normaal.
Ik heb dus eerst alle Services van Microsoft opnieuw ingeschakeld (gisteren). Vandaag bij het opstarten na een minuut of 5 opnieuw vastgelopen.
De uitgeschakelde programma's waren nog niet ingeschakeld. Ik denk wel dat het bij het opstarten ergens gebeurt. Als ik de laptop opstart en enkele minuten wacht zonder er iets mee te doen, bevriest het scherm. Dat is zo een 3 tot 4 keer. Na de zoveelste opstartbeurt loopt de laptop wel normaal.
15
Hallo,
Het beste kan je op de site van de fabrikant kijken voor de nieuwste drivers voor je videocard (dus do0e dat eens).
Doe ook eens:
Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Het beste kan je op de site van de fabrikant kijken voor de nieuwste drivers voor je videocard (dus do0e dat eens).
Doe ook eens:
Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie