Laptop loopt vast

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 10.
Johan1966
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:41

#1

Beste,
Ik heb een laptop Acer Aspire ES-17
Tijdens het werken met de laptop bevriest het beeld regelmatig. Dan kan ik met de curser niets meer doen.
Ik ben dan genoodzaakt om de startknop enkele seconden ingedrukt te houden en dan vervolgens opnieuw op te starten.
Met als gevolg dat ik dan alles kwijt ben en opnieuw moet beginnen.
Vorige week was het zelfs zo erg dat het om het kwartier was dat het scherm vastliep.
Ik heb intussen windows opnieuw geïntstalleerd, maar heb deze morgen het probleem opnieuw één keer gehad.
Was toen bezig met Telenet webmail. Ik heb opgemerkt dat "het bevriezen" meestal gebeurt als ik met dit programma bezig ben.
Toeval of niet...…
Ik heb nu Speccy geïnstalleerd en dit is de link
http://speccy.piriform.com/results/MDPr ... TLPRZRmcjp
Alvast bedankt voor jullie reactie
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 842
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:25
Kennisniveau: (3) Expert

#2

Al eens aan de binnenzijde ontstoft?

En geeft deze een log?
http://www.resplendence.com/whocrashed
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
Johan1966
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:41

#3

Beste,
De binnenzijde van de laptop is proper.
Dit is een link maar geen logbestand:
file:///C:/Users/Johan/Desktop/WhoCrashedOutput.htm
Dit lijkt mij in orde te zijn. Niet?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#4

Hallo,

Doe eens het volgende:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Johan1966
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:41

#5

Beide logbestanden:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#6

Hallo,

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
 
Afbeelding
Fixlist.txt
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Ga hierna via Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > klik op "naar updates zoeken"
En installeer die vertel of dat is gelukt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Johan1966
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:41

#7

In bijlage het gevraagde logbestand.
Geen updates gevonden, dus niks kunnen installeren.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#8

Hallo,

Afbeelding
 
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Vertel er ook bij of je veranderingen merkt?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Johan1966
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:41

#9

Het vastlopen is er nog steeds, tot 3x toe vandaag.
In bijlage de gevraagde log's
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#10

Hallo,

We gaan even testen:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren (noteer wel eerst wat allemaal is ingeschakeld) en op "Uitschakelen" te klikken.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Johan1966
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:41

#11

Beste,
Ik heb 4 van de 5 items kunnen uitschakelen.
AVLaunch component lukte niet.
Ik heb nu de laptop opnieuw opgestart en tot nu toe loopt ie goed. 
Hoop dat het zo blijft. Wordt zeker vervolgd.....
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#12

Hallo,

Doe nu eerst weer alle Services van Microsoft inschakelen (ik verwacht daar het probleem niet).
Test het dan weer, ze daarna je virusscanner aan en kijk hoe het dan gaat.

Zijn dan alle problemen nog weg zet dan één van de uitgeschakelde programma's weer aan en test opnieuw.
Doe dat dan ook één voor één (met tussendoor herstarten en testen) de rest aan.
En zo kan je uitzoeken welk programma' dit probleem heeft veroorzaakt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Johan1966
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:41

#13

Beste,
Ik heb dus eerst alle Services van Microsoft opnieuw ingeschakeld (gisteren). Vandaag bij het opstarten na een minuut of 5 opnieuw vastgelopen.
De uitgeschakelde programma's waren nog niet ingeschakeld. Ik denk wel dat het bij het opstarten ergens gebeurt. Als ik de laptop opstart en enkele minuten wacht zonder er iets mee te doen, bevriest het scherm. Dat is zo een 3 tot 4 keer. Na de zoveelste opstartbeurt loopt de laptop wel normaal. 
Johan1966
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:41

#14

Beste,
Wat ik ook nog opgemerkt heb is dat mijn geluid soms "stottert". (Het geluid als er een mail binnenkomt, You tube,..)
Zou er een probleem zijn met de geluidskaart. In apparaatbeheer is niets abnormaal vast te stellen.
Stuurprogramma is volgens apparaatbeheer up-to-date.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#15

Hallo,

Het beste kan je op de site van de fabrikant kijken voor de nieuwste drivers voor je videocard (dus do0e dat eens).

Doe ook eens:

Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.

Afbeelding

Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Windows 10 Hulp en ondersteuning”