Plaats reactie
1
Sinds enige tijd kan ik op mijn PC geen SD kaartjes meer uitlezen. Ik krijg de mededeling dat ik het kaartje moet formatteren omdat het bestandssysteem niet herkent wordt.
Hetzelfde kaartje in de laptop geeft geen enkel probleem. Met een ander SD kaartje heb ik hetzelfde probleem.
Volgens Windows 10, versie 1803 heb ik de meest actuele driver: 10.0.17134.1, datum 21-6-2006.
Als ik via "Apparaatbeheer" de eigenschappen bekijk van "Generic - SD/MMC US device" zie ik bij "Gebeurtenissen" dat het apparaat gemigreerd, geconfigureerd (disk.inf) en gestart (disk) is op 9-5-2018.
Ik heb geprobeerd de driver opnieuw te installeren door de SD card reader te verwijderen en het systeem opnieuw op te starten. Helaas geen oplossing.
Er wordt nu ook aangegeven dat op 16-7-2018 het apparaat verwijderd, niet gemigreerd, geconfigureerd (disk.inf) en gestart (disk) is.

Als ik bij Windows update kijk zie ik dat op 9-5-2018 de Windows update (1), versie 1803 geïnstalleerd is (toeval????)

Is er iemand die mij verder kan helpen om dit probleem op te lossen?

Alvast hartstikke bedankt.
Hans
2
het gaat niet toevallig om kaartjes met een andere resolutie/schrijfsnelheid/geformatteerd in een apple of linux, maar om kaartjes die eerder wél werden gelezen?
3
Beide kaarten zijn eerder gebruikt op de PC, de laptop en in het fototoestel. Beide kaartjes werken nog steeds op de laptop en fototoestel. Het probleem moet volgens mij dus op de PC (card reader) zitten
4
nou, da's duidelijk; het zou niet verbazen als de lezer op je pc kaduuk is. dat zou niet de eerste zijn....
wat je nog als laatste kan doen: ga na welk merk/type de lezer is, en haal op de site van de fabrikant de recente driver.
5
Het is een HKC Cardreader CR001B. Ik heb gezocht op internet, maar kan geen informatie over drivers vinden.
Misschien toch maar de gok nemen om een nieuwe lezer aan te schaffen.
Vraag: De card reader die ik nu heb heeft een USB 2.0 ingang. Kan ik hem zonder meer vervangen door b.v. de HKC CR02-USB3 met USB 3.0 ingang?
6
er zijn er meer die naar drivers voor dat ding zochten; sommigen lijken een oplossing gevonden te hebben bij de fabrikant van de laptop of de pc.
dus: ook gekeken bij de fabrikant van je pc??
een usb3 apparaat kan je probleemloos in een usb2 poort gebruiken. heb je een usb3 poort (die heeft een blauwe lip) dan gaat de data-overdracht uiteraard sneller.
7
De PC is (in dit geval misschien jammer) geen fabrieks standaard (HP, Dell etc.), maar bij CD-ROM-Land samengesteld. Ik heb telefonisch contact gehad en afgesproken dat ik met de card reader naar ze toe kom. Zij kunnen dan checken of de reader kapot is of dat zij een andere, werkende driver hebben. Als ik meer weet kom ik hier terug.
8
De card reader uitgebouwd en samen met het SD kaartje naar CD-ROM-Land. Daar hebben ze de card reader op hun systeem getest en daar hadden ze dezelfde problemen. Op een andere card reader werkte het prima. De conclusie: de card reader is inderdaad defect. Een nieuwe reader gekocht en deze net weer in de PC ingebouwd. Alles werkt nu weer naar behoren. Hartelijk dank voor de assistentie!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”