Plaats reactie
1
Hallo.

Ik heb sinds kort dat ik soms na het opstarten van de laptop geen internet heb zowel bedraad als wifi.
Maar dan lukt het me meestal wel om toch verbinding te krijgen na het opnieuw opstarten, verbinding met internet. :D

Ik dacht eerst dat mijn provider weer moeilijk deed maar dat was het niet
,, al heb in wel dat het mailen me soms niet gaat dan is de wachttijd te lang of zoiets.
2
Standaard staat in Windows 10 de functie 'Snel opstarten' ingeschakeld. Dat lijkt een leuke functie, omdat de computer wat sneller opstart. Deze functie kan echter bij sommige computers voor tal van problemen zorgen.
Ik schakel die functie daarom altijd uit op Windows 10 computers.
Menno Schoone (van de website Schoonepc) adviseert ook om de functie ‘Snel opstarten’ uit te schakelen. Dit is wat hij erover schrijft:
TIP: Het deactiveren van de optie Snel opstarten inschakelen (aanbevolen) lost menig opstartprobleem op, waaronder het herhaaldelijk opnieuw opstarten, het niet op de normale wijze kunnen instellen van de helderheid van het beeldscherm, het niet accepteren van het wachtwoord in het aanmeldscherm en niet-werkende hardware zoals USB-apparaten en (draadloze) netwerkapparatuur.
Een ander nadeel van de functie ‘Snel opstarten’ is dat het daardoor op sommige pc’s onmogelijk is om in het BIOS te komen, direct nadat je de pc hebt aangezet.

Toevoeging: misschien heb jij de functie ‘Snel opstarten’ al eerder uitgeschakeld, maar het komt vaker voor dat die functie bij een nieuwere versie van Windows 10 weer wordt ingeschakeld. Het gebeurde ook op 2 van mijn pc’s. Ook het kunnen maken van herstelpunten kan na installatie van een nieuwe versie van Windows 10 weer uitgeschakeld zijn. Dat gebeurt op de ene pc wel en op de andere niet. Daar is geen peil op te trekken.

Snel opstarten uitschakelen in Windows 10
  • Klik op het vergrootglas (= Zoeken in Windows) dat naast de knop Start staat.
  • Type in het zoekvak: Configuratie. Klik op het gevonden resultaat: Configuratiescherm, Bureaublad-app.
    Kies (rechtsboven in het Configuratiescherm) voor Weergeven op: Grote pictogrammen.
  • Klik op Energiebeheer.
  • Klik in de linker kolom op Het gedrag van de aan/uit -knoppen bepalen
  • Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn.
  • Haal het vinkje weg dat staat voor Snel opstarten inschakelen (Aanbevolen).
  • Klik onderaan op Wijzigingen opslaan
Controleer dus of op jouw computer de functie Snel opstarten is ingeschakeld. Zo ja, schakel die functie dan uit.
Als test kun je daarna de computer uitzetten en 1 minuut later weer aanzetten. Heb je dan meteen verbinding met internet?

Een beetje extra uitleg: momenteel heb je geen verbinding met internet direct nadat je de computer hebt aangezet. Je krijgt pas verbinding met internet na klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten. Waarom heb je daarna dan wél verbinding met internet? Omdat je via de route Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten de functie 'Snel opstarten' niet gebruikt.
3
hallo.

Ik had de optie van versneld opstarten al uitgeschakeld en dat is het nu nog steeds maar nu raar heb ik gewoon wel verbinding heb zelf al gedacht dat het ook aan mijn kabel kan liggen maaar raar dat ik op dat moemnt ook geen wifi heb.
Ik kijk het even aan
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”