Plaats reactie
1
Goedemiddag, mijn computer is na updates vorige week instabieler en nu definitief vastgelopen. Start niet meer op en de geboden geavanceerde opties werken niet (systeembeveiliging staat blijkbaar uit) dus kan geen vorige versie terug zetten, systeemherstel werkt niet, herstelpunt kan ik kiezen maar niet op volgende klikken etc.
Ik kan nog wel naar de command prompt maar ook iets als sfc /scannow werkt niet. Ik weet even niet wat ik kan doen.
Boosdoener is mogelijk drivers (heb ik wel eens eerder in forum gezet) maar blijft vervelend dat dit na een update weer is gebeurd.

In een logbestand staat dat bootres.dll beschadigd is
Laatste update was 21 mei Installed Fx-9860GII OS Update.

Systeem (is  gegevens van scherm uit juli 2017 toen zelfde problemen waren na windows update)
Windows 10
Hardware: ASRock, H81M-HDS
CPU: GenuineIntel® Core ™ I5-4430 CPU @ 3.00Ghz Intel 586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8246423552 bytes total

Ik hoop dat iemand kan meedenken om de computer weer aan het werk te krijgen. Alvast bedankt!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Lees eerst beide linken door en voer het dan uit:
Zet via een andere pc de Media Creation Tool op een USB-stick Handleiding.
Plaats de USB-stick in de kapotte pc (verander eerst de opstart volgorden) en volg de stappen.
Let wel op op dat je tijdens die stappen kiest voor herstel met behoud van je bestanden.


Hier heb je alles uitgebreid staan: Uitleg.

Ps: houd rekening ermee dat je wel bepaalde zaken zoals E-mails, instellingen of bepaalde programma's kwijt bent hierdoor.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Dank je wel abbs voor je reactie. Ik ga je advies vandaag doorlezen en uitvoeren. Ik hoop dat het lukt en niet te veel bestanden kwijt raak. Met name e-mails vind ik wel vervelend maar als het niet anders kan en alle andere bestanden wel bewaard blijven dan is het niet anders :-( 
 
4
Trojaans Paard schreef:Dank je wel abbs voor je reactie. Ik ga je advies vandaag doorlezen en uitvoeren. Ik hoop dat het lukt en niet te veel bestanden kwijt raak. Met name e-mails vind ik wel vervelend maar als het niet anders kan en alle andere bestanden wel bewaard blijven dan is het niet anders :-( 
 
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen zorg voor een goede back-up, maar succes we horen het wel :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Vraagje: bij installeren vanaf de USB moet ik kiezen tussen Upgrade of Aangepast. Is dit het moment om mijn persoonlijke documenten te behouden? Als ik kies voor Upgrade: Windows installeren en bestanden, instellingen en toepassingen behouden, dan krijg ik een melding en stopt de installatie: de upgrade-optie is niet beschikbaar als u de pc opstart via Windows-installatiemedia. Wat moet ik doen? 
6
Aanvullende vraag: of moet ik na opstart via USB niet kiezen voor 'nu installeren' maar voor de optie linksonder 'Uw computer herstellen'?
Sorry dat ik niet zo handig hierin ben maar wil natuurlijk zoveel mogelijk persoonlijke documenten etc. behouden.
Alvast dank weer voor het meedenken!
8
Dank Abbs voor je reactie. Ik laat de PC starten door in het Boot menu te kiezen voor de aangemaakte USB, de eerste schermen kloppen (is Belgisch toetsenbord essentieel?) maar na de keuze de PC opnieuw instellen krijg ik niet de 2 keuzes 'Bestanden behouden' of Bestanden verwijderen. Ik krijg dan het standaardmenu van 6 geavanceerde opties met 'Systeemherstel', Ópdrachtprompt' etc.
9
Trojaans Paard schreef:Dank Abbs voor je reactie. Ik laat de PC starten door in het Boot menu te kiezen voor de aangemaakte USB, de eerste schermen kloppen (is Belgisch toetsenbord essentieel?) maar na de keuze de PC opnieuw instellen krijg ik niet de 2 keuzes 'Bestanden behouden' of Bestanden verwijderen. Ik krijg dan het standaardmenu van 6 geavanceerde opties met 'Systeemherstel', Ópdrachtprompt' etc.
Probeer de Optie "Systeemherstel" eens, misschien kan je terug gaan naar een punt voor je probleem.
Schijf anders eens op welke optie er mee zichtbaar zijn.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Geeft een foutmelding dat ik eerst moet aangeven welke Windows ik wil terugzetten. Systeem opnieuw opstarten en dit dan aangeven (wilde foto als bijlage maar krijg ongeldig type)
11
Trojaans Paard schreef:Geeft een foutmelding dat ik eerst moet aangeven welke Windows ik wil terugzetten. Systeem opnieuw opstarten en dit dan aangeven (wilde foto als bijlage maar krijg ongeldig type)
Dan is er weer een optie die af valt. :-[
Je bedoelt dit scherm: Afbeelding Dan zou je de optie "Opstartherstel" nog kunnen proberen en anders ben ik bang dat je de pc opnieuw moet gaan installeren.
Je kan nog wachten of een andere helper nog een oplossing voor je heeft want mijn ideeën zij op.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
Hallo abbs of wellicht iemand anders. Alle geavanceerde opties geven een foutmelding. De harde schijf is benaderbaar via de opdrachtprompt. Op volume E staan alle documenten en persoonlijke bestanden. Kan ik die met het oude commando copy dan ook kopiëren? En is er een bestand waarin de mail (MS Outlook) kan zijn opgeslagen dat ik die ook zou kunnen redden. Uiteraard sta ik ook nog open voor andere herstelopties :-(
13
Trojaans Paard schreef:Hallo abbs of wellicht iemand anders. Alle geavanceerde opties geven een foutmelding. De harde schijf is benaderbaar via de opdrachtprompt. Op volume E staan alle documenten en persoonlijke bestanden. Kan ik die met het oude commando copy dan ook kopiëren? En is er een bestand waarin de mail (MS Outlook) kan zijn opgeslagen dat ik die ook zou kunnen redden. Uiteraard sta ik ook nog open voor andere herstelopties :-(
Leg je vraag eens neer bij een bevriend forum Klik.
Plaats er een link naar hierbij zodat ze weten wat is gedaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”