Plaats reactie
1
Ik heb iets verandert in W10 laatst toen m'n geluidskaart nieuwe drivers had en ik niet meer tegelijk op de voor- en achter aansluitingen geluid kreeg.

Dat is wel gefixed maar nu gebeurt het volgende.
Elke keer als de mail gecontroleerd wordt, krijg ik zo'n standaard geluidje te horen, dus elk kwartier in mijn geval.
Als er dan nieuwe mail binnen komt, dan komt meteen daarna ook nog het "nieuwe mail" geluidje.

Dat is niet de bedoeling. Voorheen had ik alleen een geluidje bij nieuwe mail, maar niet als er mail controle gedaan wordt. Kan echter zo vlug niet meer terug vinden hoe of waar ik dat kan uitzetten.

Iemand een idee?
Greetings, Black Tiger.
2
Welk e-mail-programma gebruik  je?
Normaliter kunt je zoiets via de instellingen van het e-mail-programma instellen.

Dit is een voorbeeld van MS Office Outlook for Mac:
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Je kan ook eens kijken bij Start - Instellingen - Persoonlijke instellingen - Thema's.
Klik op de knop Geluiden.
Er verschijnt een venster waarbij je de geluiden kan kiezen bij programmagebeurtenissen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
@Iescape: Dank je wel, dat was ik vergeten erbij te vermelden. Ik gebruik Outlook 2013 gebruik ik uiteindelijk, maar daar ligt het niet aan want ik heb Mailwasher Pro draaien die telkens op nieuwe mail controleert. Daar ligt het volgens mij echter ook niet aan.
Het is een Windows systeemgeluid wat te horen is, niet gegenereerd door Mailwasher Pro die heeft alleen een instelling voor een geluid bij ontvangst van e-mail, niet bij e-mail controle. En dat is weer een ander geluidje.

@PeterJ: Dank je. Dat was een optie geweest, maar ik kan daar ook geen geluidje vinden voor het controleren op nieuwe email, alleen bij ontvangst ervan. De geluidinstelilng staat op Windows Standaard en daar ben ik eerlijk gezegd ook niet aan geweest.
Typisch weer iets voor mij zo'n vreemd gebeuren. :)
Greetings, Black Tiger.
5
Het volume dempen voordat je de mail checkt is geen optie ? :whistle:

Bij de Programmagebeurtenissen zie ik staan:
- Melding bij bureaublade-mailbericht   <-- deze typo staat er echt
- Melding bij nieuw e-mailbericht

Is het geluid wat je hoort hetzelfde als bij deze gebeurtenissen ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Hahaha ja die typo had ik net ook gezien. ;D
Ik weet het niet meer zeker of dat het geluid is, zal dadelijk nog eens horen, komt toch elk kwartier weer terug.

Volume dempen is geen optie, ik zit vaker op de bank TV te kijken bijv. en dan wil ik toch weten of er nieuwe mail komt. Dan is dat "nieuwe mail" geluidje wel handig.

Edit: Het is het standaardgeluid, hetzelfde geluid als ook bij "sterretje" staat. Als ik handmatig de mail controleer krijg ik het ook te horen dus zo kon ik 't testen.
Maarja zo'n standaardgeluid heb je nodig toch normaliter...
Greetings, Black Tiger.
7
Stom stom stom STOM!  :-[ :-[ :oops:

Ben er achter dankzij een tip op het CID forum over een mail die bleef hangen. Herinnerde ik me opeens dat mijn Mailwasher bijna alle mail adressen controleert. Inclusief eentje waarvan ik tijdelijk het domein even verhuisd heb om iets te testen en het mail adres dus tijdelijk niet meer werkt. Dit had ik bij Outlook wel al uitgeschakeld.
Ik dacht dat ik bij MWP een popup zou krijgen bij een foutmelding. Dus niet, alleen een geluidje en jawel hoor, hij stond er tussen. :whistle:
De foutenlog had ik al naar gekeken maar was veel groen (dus goed) omdat ik zoveel email adressen heb, maar die ene was rood en viel steeds buiten beeld... LoL.

Anyway, opgelost, bedankt voor 't meedenken.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”